Cloudkey gen 2 + ,netwerk kwijt na update.

puppie

Diamond
UniFier
31 aug 2019
559
270
63
Enschede
helpmij.nl
Na een automatische update, afgelopen nacht ben ik het netwerk kwijt in de cloudkey.
Protect is er wel en ook de key is benaderbaar vanuit huis.
De cloudkey staat op een externe locatie en beheert meerdere sites.
Ik heb de cloudkey een reboot gegeven helaas geen verbetering.
Een backup van twee dagen terug herinstalleren heeft ook niet geholpen.

Wie kan mij vertellen wat ik kan doen om de verschillende sites weer zichtbaar te krijgen.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Om te beginnen zou ik voortaan Auto Updates uit zetten en laten.
(iets met kalf en put;))

Heb je de CK een soft (button reset) of harde (stroom eraf) reset gegeven?
 
Bedankt voor de reactie...die put is mij nu bekend :cry:
Een reset heb ik niet gegeven maar een reboot op afstand.(misschien is dat wel hetzelfde)
En op afstand een backup proberen terug te zetten.
 
Wat bedoel je precies met "netwerk kwijt". Laat hij de app niet zien? Geeft hij hem aan als niet geinstalleerd?

Het lijkt er op dat de service niet start.

Kun je er via SSH bij?
 
@dwb ja ik moet er heen en dat ga ik morgenvroeg doen.
@gewoon in de kroeg ja proberen betekend dat het niet gelukt is. Geen foutmelding maar netjes een rood icoontje met mislukt.
@Hofstede SSH zou ik niet weten hoe ik dat zou moeten doen, daar heb ik nog nooit mee gewerkt.
Ik doe er drie plaatjes bij dat zegt normaal meer dan woorden.
 

Bijlagen

  • key01.jpg
    key01.jpg
    154,2 KB · Weergaven: 26
  • key02.jpg
    key02.jpg
    232,6 KB · Weergaven: 24
  • key03.jpg
    key03.jpg
    193,7 KB · Weergaven: 24
@dbw dat zou ik niet weten.
maar het komt toch echt in beeld als ik naar mijn cloudkey naar toe wil via de browser.
 

Bijlagen

  • key04.jpg
    key04.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 6
Ik zou niet weten hoe dit erin komt dit is nadat de update afgelopen nacht is geweest.
Ik ben aan het lezen over ssh dat ik dat kan uitvoeren via de terminal.
In se settings zie ik dat het uitstaat.
Als iemand mij kan vertellen wat ik moet doen dan moet het goed komen.
Vanaf afstand kan ik bij de cloud key maar dan houd het op.
de netwerk service (heb ik net gelezen dat het zo heet, post van hofstede) start niet op.
 
Die zijn goed.
Alleen is je netwerk niet in de lucht (lijkt het).
Daarom wilde @Hofstede je een ssh laten doen om dan proberen op network te starten (denk ik).

cmd: service unifi start

Het lijkt er inderdaad op dat er bij de update iets niet goed is gegaan bij de netwerk controller. Die lijkt niet te starten. Ik denk dat je deze moet herinstalleren en een backup terugzetten.
 
Ik zou niet weten hoe dit erin komt dit is nadat de update afgelopen nacht is geweest.
Ik ben aan het lezen over ssh dat ik dat kan uitvoeren via de terminal.
In se settings zie ik dat het uitstaat.
Als iemand mij kan vertellen wat ik moet doen dan moet het goed komen.
Vanaf afstand kan ik bij de cloud key maar dan houd het op.
de netwerk service (heb ik net gelezen dat het zo heet, post van hofstede) start niet op.
Hier zet je SSH aan met een bijpassend wachtwoord.
Inloggen met root en het ww

1644005504447.png

Je moet dan natuurlijk wel via remote een ssh kunnen doen anders gaat het niet lukken.
 
Oke ik ga er morgenvroeg even langs en stel dan via een windows 10 computer de ssh in.
Dan zou ik putty moeten gebruiken om de ssh te kunnen openen en daar dit commonda intypen.
cmd: service unifi start

daarna een backup terug zetten en dan zou het weer moeten werken.

Klopt mijn bovenstaande gedachte?
 
Niet helemaal.
Met die cmd probeer je alleen maar network opnieuw te starten. En de kans bestaat dat dat ook niet werkt.

Je kan ook proberen met cmd: apt-get upgrade en dan kijken of het weer werkt. Zorg wel dat je nog een backup hebt van Network.

En ja putty gebruik je om ssh te doen.
 
Wat zegt jouw derde foto als je daar op settings en dan op updates klikt? Daar zit ook een hamburger menu waar je mogelijkheden hebt.
Screenshot 2022-02-04 at 21-57-49 UniFi OS - UCKG2+.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..