Hallo allemaal,
wij hebben letterlijk honderden Unifi AP’s uitstaan bij een aantal klanten.
Sinds een week of drie zijn daar echter grote problemen mee.
Het begint ermee dat apparaten geen dhcp-lease meer krijgen. Apparaten waarvan de lease toevallig net verloopt, verliezen dan hun verbinding en nieuwe clients krijgen überhaupt niks.
Even later loopt dat het hele access point in de soep en werkt niks meer.
Stroom eraf en erop en alles is weer eventjes goed.
Dit is dus ongeveer drie weken geleden begonnen en heb ik inmiddels bij drie klanten.
De ap’s draaien firmware uit de 5.x serie, maar zijn niet drie weken geleden geüpdatet.
Eerst was het mis bij 1 klant en daar heb ik in eerste instantie alles vervangen: usg, switches en ook de ap’s. Een geheel nieuw netwerk dus aangelegd, maar met hetzelfde probleem.
Uiteindelijk was de oplossing downgraden naar 4.3.20.
Daarna werkt alles weer stabiel.
Thuis heb ik ook allerlei Unifi-spullen, met nieuwe 5.x firmware en ook wel beta-firmware, zonder problemen.
Ook bij heel veel andere klanten geen problemen.
Mijn enige logische verklaring is dat er drie weken geleden bijvoorbeeld een nieuwe driver is uitgekomen voor een bepaalde netwerkkaart of wellicht een update van Android of iOS. Dit apparaat stuurt dan blijkbaar dusdanige pakketjes naar het ap, dat deze langzaam crasht: eerst doorgeven van dhcp en dan uiteindelijk helemaal. Reboot lost het dan weer op voor een uurtje.
Dit idee wordt ook bevestigd door het feit dan een bepaalde klant op een bepaalde dag van de week, steeds geen issues had. Op die dag is meer dan de helft van het personeel niet aanwezig. Op andere dagen draait het nog geen uur stabiel. Tot de downgrade naar 4.3.20 dus.
Herkent iemand deze problemen toevallig?
wij hebben letterlijk honderden Unifi AP’s uitstaan bij een aantal klanten.
Sinds een week of drie zijn daar echter grote problemen mee.
Het begint ermee dat apparaten geen dhcp-lease meer krijgen. Apparaten waarvan de lease toevallig net verloopt, verliezen dan hun verbinding en nieuwe clients krijgen überhaupt niks.
Even later loopt dat het hele access point in de soep en werkt niks meer.
Stroom eraf en erop en alles is weer eventjes goed.
Dit is dus ongeveer drie weken geleden begonnen en heb ik inmiddels bij drie klanten.
De ap’s draaien firmware uit de 5.x serie, maar zijn niet drie weken geleden geüpdatet.
Eerst was het mis bij 1 klant en daar heb ik in eerste instantie alles vervangen: usg, switches en ook de ap’s. Een geheel nieuw netwerk dus aangelegd, maar met hetzelfde probleem.
Uiteindelijk was de oplossing downgraden naar 4.3.20.
Daarna werkt alles weer stabiel.
Thuis heb ik ook allerlei Unifi-spullen, met nieuwe 5.x firmware en ook wel beta-firmware, zonder problemen.
Ook bij heel veel andere klanten geen problemen.
Mijn enige logische verklaring is dat er drie weken geleden bijvoorbeeld een nieuwe driver is uitgekomen voor een bepaalde netwerkkaart of wellicht een update van Android of iOS. Dit apparaat stuurt dan blijkbaar dusdanige pakketjes naar het ap, dat deze langzaam crasht: eerst doorgeven van dhcp en dan uiteindelijk helemaal. Reboot lost het dan weer op voor een uurtje.
Dit idee wordt ook bevestigd door het feit dan een bepaalde klant op een bepaalde dag van de week, steeds geen issues had. Op die dag is meer dan de helft van het personeel niet aanwezig. Op andere dagen draait het nog geen uur stabiel. Tot de downgrade naar 4.3.20 dus.
Herkent iemand deze problemen toevallig?