G4 deurbel spontaan afgaan van Honeywell Chime

Ik heb er al even geen last van gehad. Het valt mij op dat het probleem zich voordoet met wat hogere luchtvochtigheid met een temp ongeveer onder de 10 graden. Ik heb met een elastiek de naadjes tussen de montage plaat en de deurbel afgesloten tegen vocht. Dit hielp echter niet.
Ik ga nu binnenkort een relais plaatsen tussen de deurbel en de honeywell. Wie weet is dat de oplossing om van dit gezeur af te zijn. Door een kleintje op komst zal dit echter nog even op zich laten wachten. Moet echt even zin hebben om weer aan dat ding te prutsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Tsja, als een deurbel mijn leven zou lastig vallen weet ik wel welke uitgang deze zou nemen…. dit gaat toch helemaal nergens over, primaire functie van product werkt niet -> retour fabrikant.

Lange discussie gehad met UI over U6 mesh die het niet deed, transportkosten en andere vage dingen, gewoon wijzen op je rechten en aangeven dat je zaken uit handen gaat geven.
 
Laatst bewerkt:
Mijn oplossing. Werkt al drie weken zonder probelen.. Niet erg origineel maar werkt tot op heden prima. Heb nu een relais dat geschakeld wordt door de bel (A1 + AC1 van de DCP917) Het relais op zijn beurt schakelt de originele drukknop (ja lastig te openen en twee draden aan te solderen maar wel mogelijk). Vertraging van ca 2 seconden nadat de deurbel wordt geactiveerd. Daarbij de optie mechanisch gekozen bij de software instellingen. Tot op heden geen ghosting meer gehad. Ik laat het zo totdat Unifi met een goede software oplossing komt want daar zit het probleem. Ja belachelijk dat je zo iets moet doen voor een deurbel van 200 Euro> Unifi mag hier wel iets meer mee doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bizon01 en Bouli
Even geleden, maar hier wederom dezelfde issues na de laatste updates vanuit Ubiquiti --> the "ghost" 👻 is back!
Momenteel draai ik op:
1.11.4 udm pro
7.0.23 network
1.21.1 protect
De zenuwen beginnen alweer op te spelen, zoals jij ook beschrijft @bijter gewoon ronduit belachelijk, bij elke update ga je met sommige items niet perse een stap vooruit.
 
Ik heb sinds een paar dagen (vanaf de start van het winterse weer) voor het eerst ook last van het spontaan afgaan van de gong. Is dit bij anderen ook nog actueel?
 
Je lees deze problemen toch vaak op forums maar zelf nog nooit last van gehad. Vraag mij af wat het verschil is.
Gebruik zelf de Honeywell dc915scv serie 9 belconverterkit icm met de EATON 24V beltrafo
ik gebruik zelf bovenstaande producten en werken (tot op heden) perfect met zowel de G4 als de Pro versie.

Heel apart dat je toch leest dat veel gebruikers problemen hebben maar zelf nooit ervaren. Vraag me dan echt af wat het verschil is
 
Ik heb ook nog geen spookbelletjes gehad, ik heb geen honeywel, ik gebruik de bijgeleverde transformator en heb een mechanische tringelbel van 8 v vervangen voor een 24 volt, en alles aangesloten met chime volgens de bijbehorende handleiding.
 
Hier heb ik een opstelling met een 24V trafo ( 200VA destijds werd er nog geen losse trafo bijgeleverd) en een 8V trafo voor de bestaande bel geschakeld met een extern relais en de chime. Ik heb nog nooit " spookbelletjes" gehad.
Wel heb ik reconnects van de doorbell ( 1x per nacht ergens) die 100% firmware afhankelijk zijn. Ik kan er de klok bijna op gelijk zetten, als ik eenmaal na een update een reconnect krijg blijft dat vrijwel altijd tot de volgende official update. Tussentijds herstarten van de UDMP heeft dan ook geen effect. It is what it is, maak me er niet druk meer om.
 
All, even geleden dat ik iets gepost heb ;)

Maaaaaar ik denk dat ik vanuit UI-GLENN de oplossing heb ontvangen van de spook in de bel... 👻

Het probleem in mijn geval lijkt de omgeving temperatuur tezamen met wind etc, vraag mij niet om de details en waarom, maar de oplossing heeft voor mij gewerkt tevens met de nieuwe update's van protect nog steeds actief. Er werd alleen we met nadruk gezegd: "De deurbel zelf niet factory resetten". Je zal dan opnieuw de actie moeten uitvoeren.

Mij werd verzocht om het volgende te doen:
  • Zet in het mainscherm van Unifi de SSH optie aan (druk op het: Dreammachine pro logo (in mijn geval) --> tandwiel --> advanced)
  • Vul een "simpel wachtwoord in"
  • Open Terminal iMac (command prompt voor windows)
  • Vul de SSH van de deurbel in --> in mijn geval: ssh ubnt@192.168.xx.xx --> druk enter
  • De vraag om het eerder verzonnen wachtwoord volgt dan, deze vul je ook in --> druk enter
  • Je krijgt nu het scherm dat je ingelogd in de camera zelf
  • Typ de volgende code: ubnt_system_cfg write "test.heater.max_strength" 50 --> druk enter
  • En sluit de terminal (command prompt voor windows) af
  • Zet de SSH optie weer uit in het advanced opties menu
Succes :)
 
  • Zet in het mainscherm van Unifi de SSH optie aan (druk op het: Dreammachine pro logo (in mijn geval) --> tandwiel --> advanced)
Ik kan dat niet vinden?

Ik heb SSH wel onder Unifi OS > Settings > System > Console controls kunnen vinden en aangevinkt, maar in de Opdrachtprompt krijg ik bij het invoeren een Connection refused?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bizon01
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..