M
marsrover
Guest
Hi allen,
Ik heb een tijdje geleden apparatuur van UniFi aangeschaft om thuis een (semi-)professioneel netwerk aan te leggen. Ik krijg het alleen niet optimaal werkend, internet ligt er om de haverklap uit. Om de paar minuten moet ik het device waarmee ik op dat moment werk disconnecten van WiFI en opnieuw verbinden om weer een internetverbinding te krijgen. Ik kom er maar niet uit waar het aan ligt, dus ik richt me tot jullie. Ik zal zo goed mogelijk proberen te beschrijven hoe ik het geconfigureerd heb, in de hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Ik heb:
De UDM Pro is direct aangesloten op de mediaconverter. Ik heb geprobeerd de fiber kabel direct met een SFP-module met de UDM Pro te verbinden, maar dan heb ik helemaal geen internet. Ook de UniFi Controller geeft dan aan dat er geen internetconnectie is. Dan maar met een UTP-kabel de UDM Pro op de mediaconverter aangesloten.
Ik heb T-Mobile Thuis dus ik heb onder Settings>Networks>WAN aangegeven dat hij VLAN ID 300 moet gebruiken. Internet werkt dan, maar zeer onbetrouwbaar. Om de paar minuten heeft een device in het netwerk geen internet meer, ik moet dan de verbinding verbreken (WiFi uit/aan zetten op het device) zodat er een nieuwe verbinding wordt gestart, om weer internet te krijgen.
Ik heb ook geprobeerd de T-Mobile router tussen de mediaconverter en de UDM Pro te plaatsen, met hetzelfde resultaat.
Nog een frustratiepuntje, ik kan alleen in de UniFi Controller via de laptop. Die UniFi app kan nooit verbinden met de UDM Pro, of ik nu op hetzelfde netwerk zit of niet.
Ik ben inmiddels in staat alles te verkopen en alleen de router van T-Mobile te gebruiken, maar dat is ergens ook zonde. Wie kan mij helpen?
Ik heb een tijdje geleden apparatuur van UniFi aangeschaft om thuis een (semi-)professioneel netwerk aan te leggen. Ik krijg het alleen niet optimaal werkend, internet ligt er om de haverklap uit. Om de paar minuten moet ik het device waarmee ik op dat moment werk disconnecten van WiFI en opnieuw verbinden om weer een internetverbinding te krijgen. Ik kom er maar niet uit waar het aan ligt, dus ik richt me tot jullie. Ik zal zo goed mogelijk proberen te beschrijven hoe ik het geconfigureerd heb, in de hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Ik heb:
- UniFi UDM Pro (versie 5.14.22)
- UniFi Switch 16-POE Gen2
- UniFi NanoHD AP's (3x, op iedere verdieping 1)
Code:
NanoHD
/
Mediaconverter -- UDM Pro -- Switch 16 -- Nano HD
\
NanoHD
De UDM Pro is direct aangesloten op de mediaconverter. Ik heb geprobeerd de fiber kabel direct met een SFP-module met de UDM Pro te verbinden, maar dan heb ik helemaal geen internet. Ook de UniFi Controller geeft dan aan dat er geen internetconnectie is. Dan maar met een UTP-kabel de UDM Pro op de mediaconverter aangesloten.
Ik heb T-Mobile Thuis dus ik heb onder Settings>Networks>WAN aangegeven dat hij VLAN ID 300 moet gebruiken. Internet werkt dan, maar zeer onbetrouwbaar. Om de paar minuten heeft een device in het netwerk geen internet meer, ik moet dan de verbinding verbreken (WiFi uit/aan zetten op het device) zodat er een nieuwe verbinding wordt gestart, om weer internet te krijgen.
Ik heb ook geprobeerd de T-Mobile router tussen de mediaconverter en de UDM Pro te plaatsen, met hetzelfde resultaat.
Nog een frustratiepuntje, ik kan alleen in de UniFi Controller via de laptop. Die UniFi app kan nooit verbinden met de UDM Pro, of ik nu op hetzelfde netwerk zit of niet.
Ik ben inmiddels in staat alles te verkopen en alleen de router van T-Mobile te gebruiken, maar dat is ergens ook zonde. Wie kan mij helpen?
Laatst bewerkt door een moderator: