Internet valt eens in paar maanden uit

VMarks

UniFier
11 mei 2021
7
14
3
Voorstellen + globaal probleem
Als marketeer houd ik van mooie praatjes, plaatjes en hoogwaardige materialen. Mijn volledige huis is volgehangen met Hue, Apple en Ubiquiti spullen. Maar nadat de Wifi materialen (Airport) van Apple niet meer werden bijgewerkt (al 5 jaar uit de handel of iets dergelijks), heb ik een tijdje geleden mijn volledige Apple netwerk omgezet naar een Ubiquiti netwerk. Mijn ICT collega had mij gewaarschuwd dat het geen plug-and-play systeem is, maar dat het wel tot het betere spul behoord. Dus, zodoende, na wat Youtube filmpjes gekeken te hebben, en dit forum te hebben doorgepluisd alles besteld, geïnstalleerd en gefinetuned. En als het werkt, werkt het goed! Maar nu komt mijn irritatie: het werkt niet altijd. Eens in de 1 tot 3 maanden (er is geen vast patroon), moet ik de routers, switch en Cloud Key opnieuw opstarten omdat ik geen verbinding meer krijg met internet. Ook kan ik dan geen contact meer leggen vanuit de Unifi network App naar de Cloud Key.

Wat heb ik:
- Ziggo Router
- USG-3P (router)
- US-8-60W (Switch)
- 2x UAP- NanoHD
- Ubiquiti Cloud Key Gen2-Plus
- G4 Doorbell
- AI Bullet

En nu?
Soms kan ik het systeem nog via de Cloud Key opnieuw opstarten, maar meestal krijg ik totaal geen verbinding meer en moet ik de stekkers er 1 voor 1 uithalen. Het wifi-netwerk blijft in de lucht, maar er komt niets door. Het frustrerende is dat alle lampjes blijven branden zoals ze moeten branden. Kortom, geen enkel systeem geeft een foutmelding. Ook in de berichtgeving in de Cloud Key App staan voor zover ik dat check geen bijzondere meldingen. Toch kan ik mij niet voorstellen dat dit gebruikelijk is, en jullie hier allemaal last van hebben. Mijn vraag is daarom: wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn? En wat kan ik de volgende keer doen om onderdelen uit te gaan sluiten zodat ik er gaandeweg achter ga komen waar het probleem vandaan komt zodat ik het ook kan oplossen?

Thanks alvast.

Ps. uitleg graag in 'Jip en Janneke-taal' aangezien ik maar een marketeer ben, en geen die-hard ICT'er ;)
 
Welkom hier!

Ik verdenk de combinatie ziggo/usg. En dan met name de ziggo kant van de combinatie. Nu heb ik zelf geen ziggo dus ik kan je niet uit persoonlijke ervaring helpen. Maar als je hier zoekt op "ziggo geen netwerk" kom je vast al een heel eind :)

(zonder marketing mumbo jumbo :LOL: )
 
Maar als je hier zoekt op "ziggo geen netwerk" kom je vast al een heel eind
Done. Maar helaas niet het gewenste antwoord. Bedacht mij wel dat ik nooit iets heb gedaan met dat IPv6 verhaal. Is dat belangrijk om daar nog iets mee te doen?
Welk Ziggo modem heb je en staat deze dan ook in Bridge?
Is al het Unifi spul up-2-date?
* De witte (zie afbeelding)
* Deze staat in Bridge
* Alles is up-to-date

IMG_9811.JPG
 
Met Ziggo on het verleden veel trammelant gehad. Met uiteindelijk een nieuwe modem was het probleem opgelost.
Mijn eerste verdachte zou de Ziggo modem dus zijn. Zou bij een storing eerst deze herstarten en kijken of het probleem verholpen is.
 
Grappige is dat ik deze herken. Ben van Cisco modem naar het laatste gegaan. Weet model even miet maar die zwarte. Ik heb erachter een draytek 2925 als router. Met oude Cisco altijd goed gewerkt maar sinds kort is de dns (via pi-hole) af en toe de weg kwijt. Hersteld zich spontaan weer. Nog niet achter de oorzaak maar ook nog niet echt goed gezocht.
Btw, hier geen apple spul aanwezig.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.