Internet valt eens in paar maanden uit

VMarks

UniFier
11 mei 2021
16
21
3
Voorstellen + globaal probleem
Als marketeer houd ik van mooie praatjes, plaatjes en hoogwaardige materialen. Mijn volledige huis is volgehangen met Hue, Apple en Ubiquiti spullen. Maar nadat de Wifi materialen (Airport) van Apple niet meer werden bijgewerkt (al 5 jaar uit de handel of iets dergelijks), heb ik een tijdje geleden mijn volledige Apple netwerk omgezet naar een Ubiquiti netwerk. Mijn ICT collega had mij gewaarschuwd dat het geen plug-and-play systeem is, maar dat het wel tot het betere spul behoord. Dus, zodoende, na wat Youtube filmpjes gekeken te hebben, en dit forum te hebben doorgepluisd alles besteld, geïnstalleerd en gefinetuned. En als het werkt, werkt het goed! Maar nu komt mijn irritatie: het werkt niet altijd. Eens in de 1 tot 3 maanden (er is geen vast patroon), moet ik de routers, switch en Cloud Key opnieuw opstarten omdat ik geen verbinding meer krijg met internet. Ook kan ik dan geen contact meer leggen vanuit de Unifi network App naar de Cloud Key.

Wat heb ik:
- Ziggo Router
- USG-3P (router)
- US-8-60W (Switch)
- 2x UAP- NanoHD
- Ubiquiti Cloud Key Gen2-Plus
- G4 Doorbell
- AI Bullet

En nu?
Soms kan ik het systeem nog via de Cloud Key opnieuw opstarten, maar meestal krijg ik totaal geen verbinding meer en moet ik de stekkers er 1 voor 1 uithalen. Het wifi-netwerk blijft in de lucht, maar er komt niets door. Het frustrerende is dat alle lampjes blijven branden zoals ze moeten branden. Kortom, geen enkel systeem geeft een foutmelding. Ook in de berichtgeving in de Cloud Key App staan voor zover ik dat check geen bijzondere meldingen. Toch kan ik mij niet voorstellen dat dit gebruikelijk is, en jullie hier allemaal last van hebben. Mijn vraag is daarom: wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn? En wat kan ik de volgende keer doen om onderdelen uit te gaan sluiten zodat ik er gaandeweg achter ga komen waar het probleem vandaan komt zodat ik het ook kan oplossen?

Thanks alvast.

Ps. uitleg graag in 'Jip en Janneke-taal' aangezien ik maar een marketeer ben, en geen die-hard ICT'er ;)
 
Als oud ziggo-monteur kan ik je met klem aanraden dit AOP te laten vervangen. Deze vervangen is gratis, alles daarachter kunnen/gaan ze kosten berekenen. Ik denk dat je dan al een heel eind bent opgeschoten is de oplossing voor je probleem
Deze is inmiddels vervangen. Heb ook direct nieuwe splitter en connectors aangeschaft.


Tenzij je dit met minimale middelen (lees: gratis of bijna gratis) aan onderdelen kunt oplossen zou ik niet meer investeren in een USG 3P.
Het zou alleen de voeding moeten zijn, daar zit een los contact in. Maar waarom is de USG 3P out-of-date? Dat ding is nu 3 of 4 jaar oud... Als ik een UDM-SE ga aanschaffen, gaat die dan ook maar een paar jaar mee?
 
En tot slot, UDM-SE gearriveerd en geïnstalleerd. Camerasysteem werkt nu een stuk sneller. Heb alle AP's nog op automatisch staan, dus binnenkort eens de ether scannen en kanalen kiezen. Maar voor nu allemaal bedankt voor jullie advies. Mijn gevoel zegt dat ik dit al veel eerder had moeten doen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Davey400 en dbw
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.