Ik heb anderhalf jaar geleden een netwerk van Unifi producten aangelegd en sinds een tijdje lijken diverse apps op mijn mobiele telefoon toch iets meer moeite te hebben met bijvoorbeeld inloggen. Het meest voorkomende voorbeeld in mijn situatie is toch wel de ABN AMRO app, die dan bijzonder lang nodig heeft of zelfs niet inlogt. Helaas kan je dit soort apps niet debuggen, maar ik vermoed dat het signaal dat de app verwacht niet aankomt en daarom toch kijk in de richting van de AP. Het aparte is namelijk dat als ik het op een andere verdieping probeer (en dus ook een andere AP) dat hij wel gewoon vlekkeloos werkt.
Mijn netwerk:
- USW-8-150 @ meterkast
-- AP-AC-Lite @ meterkast
-- AP-AC-Pro @ keuken
-- AP-AC-Pro @ huiskamer, 1e verdieping
-- USW-Flex @ technische ruimte, zolder / 3e verdieping
--- AP-AC-PRO @ technische ruimte, zolder / 3e verdieping
Ik heb alleen last op het moment dat mijn mobiele telefoon (Samsung S23) in verbinding is met de AP-AC-PRO op zolder, een plek waar ik hoofdzakelijk door thuiswerken te vinden ben gedurende de dag en de 'batcave' die ik pas bij de geur van avondeten doe verlaten. Alle andere apparaten zitten aan een kabel en ik hoor eigenlijk verder mijn vrouw ook niet klagen dat zij continue foutmelding oid krijgt als zij op haar werklaptop bezig is die in verbinding staat met dezelfde AP. Ook uit de /var/log/messages kan ik niet echt opmaken dat er iets fout gaat, behalve de nodige 'fixup' notificaties die volgensmij eerder te maken hebben met checken of een client nog wel verbonden is. Ik heb ook de kanalen en signaalsterkte reeds aangepast om te voorkomen dat de APs elkaar eventueel wegdrukken, ook dat laat allemaal geen afwijkingen zien...
In mijn zoektocht op internet kwam ik maar uiteindelijk op één draadje op het forum van Ubiquiti zelf, maar uiteindelijk bleek dit een firewall gerelateerd probleem te zijn. Het enige wat ik me nog kan bedenken, maar dan blijft het apart dat mijn vrouw er geen last van heeft, is dat de zelfgeknipte kabel misschien toch ergens niet 100% goed is geknipt ondanks dat de tester wel aangaf dat het goed zat.
Nu is dus mijn vraag of iemand deze ervaring deelt en hoe het is opgelost?
Mijn netwerk:
- USW-8-150 @ meterkast
-- AP-AC-Lite @ meterkast
-- AP-AC-Pro @ keuken
-- AP-AC-Pro @ huiskamer, 1e verdieping
-- USW-Flex @ technische ruimte, zolder / 3e verdieping
--- AP-AC-PRO @ technische ruimte, zolder / 3e verdieping
Ik heb alleen last op het moment dat mijn mobiele telefoon (Samsung S23) in verbinding is met de AP-AC-PRO op zolder, een plek waar ik hoofdzakelijk door thuiswerken te vinden ben gedurende de dag en de 'batcave' die ik pas bij de geur van avondeten doe verlaten. Alle andere apparaten zitten aan een kabel en ik hoor eigenlijk verder mijn vrouw ook niet klagen dat zij continue foutmelding oid krijgt als zij op haar werklaptop bezig is die in verbinding staat met dezelfde AP. Ook uit de /var/log/messages kan ik niet echt opmaken dat er iets fout gaat, behalve de nodige 'fixup' notificaties die volgensmij eerder te maken hebben met checken of een client nog wel verbonden is. Ik heb ook de kanalen en signaalsterkte reeds aangepast om te voorkomen dat de APs elkaar eventueel wegdrukken, ook dat laat allemaal geen afwijkingen zien...
In mijn zoektocht op internet kwam ik maar uiteindelijk op één draadje op het forum van Ubiquiti zelf, maar uiteindelijk bleek dit een firewall gerelateerd probleem te zijn. Het enige wat ik me nog kan bedenken, maar dan blijft het apart dat mijn vrouw er geen last van heeft, is dat de zelfgeknipte kabel misschien toch ergens niet 100% goed is geknipt ondanks dat de tester wel aangaf dat het goed zat.
Nu is dus mijn vraag of iemand deze ervaring deelt en hoe het is opgelost?