Nest Deurbel kan niet met netwerk worden verbonden

Die Google medewerker kraamt onzin uit.

Ik zie dat je de nieuwste controller versie gebruikt met oude firmware versie op de AP. Dat is een hele slechte combinatie. Zou je de AP kunnen upgraden naar de laatste beta versie (5.40)? Dit kun je het gemakkelijkst doen door in de Settings de firmware op het beta kanaal te zetten.
Dat van die Google medewerker verbaasde mij ook!!

Maar goed vanwege tijd gebrek zal ik die software vanavond proberen te updaten..

Laat daarna direct weten of dat de oplossing is!
 
Die Google medewerker kraamt onzin uit.

Ik mis het onderste deel van de WiFi settings. Heb je de PMF optie op disabled staan?

Ik zie dat je de nieuwste controller versie gebruikt met oude firmware versie op de AP. Dat is een hele slechte combinatie. Zou je de AP kunnen upgraden naar de laatste beta versie (5.40)? Dit kun je het gemakkelijkst doen door in de Settings de firmware op het beta kanaal te zetten.

Heb je trouwens al geprobeerd of het lukt te verbinden als je de deurbel wifi “open” maakt, dus zonder beveiliging? Als dat wel lukt kunnen we misschien een aantal zaken uitsluiten.
Ik heb inmiddels de firmware van al mijn AP's naar de laatste 'beta' versie geupgrade, helaas geeft dit geen verbetering.

Dat van dat geen wachtwoord vond ik een goede optie maar helaas 'moet' er in de Nest app een wachtwoord ingevoerd worden. Als ik het wachtwoord veld leeg laat komt de melding ' voer een wachtwoord van tenminste 8 tekens in'
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201024-093431.png
    Screenshot_20201024-093431.png
    185,5 KB · Weergaven: 17
  • Screenshot_20201024-093925.png
    Screenshot_20201024-093925.png
    71,5 KB · Weergaven: 16
Ik heb zelf geen Nest deurbel, dus helaas zou ik nu niet weten waar ik het verder moet zoeken.

De volgende stap zou zijn om syslog te configureren en dan in de AP logs te kijken waarom de verbinding tussen AP en deurbel niet tot stand komt.

Of als een soort van laatste kunstgreep de AP uit de controller verwijderen, factory reset geven en opnieuw toevoegen om zeker te weten dat hij “schoon” is.
 
Ik heb inmiddels de firmware van al mijn AP's naar de laatste 'beta' versie geupgrade, helaas geeft dit geen verbetering.

Dat van dat geen wachtwoord vond ik een goede optie maar helaas 'moet' er in de Nest app een wachtwoord ingevoerd worden. Als ik het wachtwoord veld leeg laat komt de melding ' voer een wachtwoord van tenminste 8 tekens in'

Heb je de AP al een keer gereset en opnieuw adopt
Edit: zie net dat dat al geopperd is hierboven.
 
Nog even iets heel anders:
Ik lees net dat veel mensen die de Android app gebruiken hetzelfde probleem hebben bij de configuratie van de deurbel. Na het invullen van het WiFi password komt er een NC006 error. In werkelijkheid blijkt echter de deurbel gewoon de verbinding met de WiFi tot stand te hebben gebracht. De truc is dan om de Android app op het moment dat de error komt geforceerd af te sluiten en de configuratie via de app te onderbreken. Als je dan de app herstart is de deurbel gewoon werkend.
Dus ik zou de configuratie via de app gewoon even uitvoeren tot aan de NC006 error en dan in de controller kijken of de deurbel in de Unifi controller zichtbaar is.
Een ander alternatief is de configuratie uit te voeren via een IOS apparaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Nog even iets heel anders:
Ik lees net dat veel mensen die de Android app gebruiken hetzelfde probleem hebben bij de configuratie van de deurbel. Na het invullen van het WiFi password komt er een NC006 error. In werkelijkheid blijkt echter de deurbel gewoon de verbinding met de WiFi tot stand te hebben gebracht. De truc is dan om de Android app op het moment dat de error komt geforceerd af te sluiten en de configuratie via de app te onderbreken. Als je dan de app herstart is de deurbel gewoon werkend.
Dus ik zou de configuratie via de app gewoon even uitvoeren tot aan de NC006 error en dan in de controller kijken of de deurbel in de Unifi controller zichtbaar is.
Een ander alternatief is de configuratie uit te voeren via een IOS apparaat.
Omdat de rest van mijn aangesloten apparaten totaal geen problemen met verbinding of snelheid( oa een Homey die ook van 2.4 gebruik maakt) hebben, twijfel ik ook zeer of het aan Unifi ligt.

Zodra ik een gaatje kan vinden laat ik de uitkomst gelijk weten..
 
Ik heb deze optie niet in de controller staan, ik draai op 7.1.66. maar heb niet die optie, heb alles nagelopen maar krijg maar geen verbinding, zie in me mikrotik router wel dat die om een DHCP adres vraagt maar geen IP adres krijgt
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben benieuwd of jullie al een oplossing hebben gevonden “bondy” en “benito”?

Ik probeer de nest hello te koppelen vanaf mijn iPhone…

En nightly channel optimisation is bij mij denk ik ‘nachtzicht’?

Ik heb software versie 4110055 op de deurbel zitten. Volgens Google-medewerker kun je die niet zelf updaten.
 
Nog even iets heel anders:
Ik lees net dat veel mensen die de Android app gebruiken hetzelfde probleem hebben bij de configuratie van de deurbel. Na het invullen van het WiFi password komt er een NC006 error. In werkelijkheid blijkt echter de deurbel gewoon de verbinding met de WiFi tot stand te hebben gebracht. De truc is dan om de Android app op het moment dat de error komt geforceerd af te sluiten en de configuratie via de app te onderbreken. Als je dan de app herstart is de deurbel gewoon werkend.
Dus ik zou de configuratie via de app gewoon even uitvoeren tot aan de NC006 error en dan in de controller kijken of de deurbel in de Unifi controller zichtbaar is.
Een ander alternatief is de configuratie uit te voeren via een IOS apparaat.
Ik heb iOS maar zelfde probleem 😊
 
Ik heb al een flinke tijd een Nest Deurbel in gebruik. Nu kreeg ik de laatste tijd meldingen dat de bel "offline" was en kwam ik erachter dat deze met een acces point een verdieping hoger verbonden was.

Daar wilde ik de bel opnieuw verbinden met mijn netwerk maar helaas lukt dit niet meer?

Wat ik heb gedaan:
- Reset deurbel (geen verbetering)
- Nieuw netwerk aangemaakt (geen verbetering)
- Andere apparaten verbinden razendsnel en zonder problemen
- Als ik de bel verbind met de hotspot van mijn telefoon wordt er wel snel een verbinding gemaakt?
-Volgens diverse berichten op het internet de optie "performance management settings" uitgezet. Ondanks de vele berichten geeft dit bij mij helaas geen verbetering...

Het gaat om :
-Per verdieping een acces point lite
-Unifi security gateway
-unifi cloudkey

Nogmaals de unifi producten hebben eigenlijk nooit voor problemen gezorgd mijn wifi netwerk "loopt als een trein"
Waar vind ik de performance management settings?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..