Netwerk down na aansluiten E7

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hugo
  • Startdatum Startdatum
We zijn een stapje verder, het netwerk blijft in de lucht. Na het installeren van de DM Pro de DHCP lease even tijdelijk naar 300 seconden gezet zodat is zeker geen IP conflict meer heb. (SSID's heb ik hetzelfde gehouden als bij de Draytek)
Ik heb nu 4 access points draaien maar de snelheid stelt mij toch wel teleur.
Kanalen op 2.4 zijn ingesteld op 1, 6 en 11 en op 5G 36, 40, 44 en 48. Ik heb echter een extreem hoge latency van ruim boven de 400 ms, op de vast aangesloten PC is deze 16.
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met een bepaalde instelling maar ik kom er niet achter welke, iemand een idee?
Bekijk bijlage 11337
Is je Ziggo AOP wel goed? En de juiste POA?
 
De provider is Ziggo, snelheid 1G Down 120Mbps Up
Het begint erop te lijken dat Ubiquiti niet met ieder merk switch om kan gaan. Heb er 10 in gebruik, Netgear, Linksys, Zyxel. (2 switches van Lynksys (LGS308MP 8-Port Gigabit PoE+ Smart Switch MP ) hebben nog totaal geen dataverkeer doorgegeven.)
Zo langzamerhand begin ik er moedeloos van te worden. De Ruckus R510 AP's functioneerden nog prima maar waren "end of service". Ik hoopte met de E7 weer een aantal jaren vooruit te kunnen maar vooralsnog is het geen succes.

Hieronder de instellingen. Walburg 5G heb ik even aangemaakt als test om er zeker van te zijn dat de Ipad op de 5G band zat.
1752402018002.webp
1752402482477.webp
1752402538040.webp
 
Wel gaaf om te lezen, 10x E7 😀 . Dat is dus geen kinderachtige setup. Denk dat het probleem niet zo zeer de apparatuur zelf is. Maar meer het allegaartje van verschillende merken door elkaar heen en dat dat conflicten opleverd. Als je al naar nieuwe switches gaat kijken, kijk dan naar de Pro XG switch series van unifi. Als je al "full retard-modus" ( positief bedoeld) gaat ga dan ook helemaal 😇😀 . Laatste vraagje, de E7 al eens rechtstreeks (via poe adapter) op de Pro Max aangesloten en gekeken wat ie doet ?
 
Vandaag het gehele bekabelde netwerk gecontroleerd. Ik kwam een Cat5 kabel tegen tussen de router en een 18 poorts switch. Op deze switch zit ook de recorder met 16 stuks 4 k camera’s. (Veel dataverkeer dus) Ik verwachte dat dit de oorzaak was dus vol goede moed een nieuwe Cat7 kabel getrokken, switch opnieuw aangesloten en………… 🤬🤬nog steeds hetzelfde probleem.
De E7 die via de Ubiquiti Poe++ adapter rechtstreeks op de router aangesloten zit is wel wat sneller (250 Mbps) maar nog lang niet zo snel als de Ruckus R510.
Voor nu geef ik het even op, na 2 avonden en het gehele weekend proberen 😓ben ik er even klaar mee.
Alles weer teruggebracht in oude staat en gelijk weer een stabiel en snel netwerk.

Wat mij ook opviel is dat alle AP’s ongelooflijk heet worden. Echt niet normaal zo heet! De achterzijde is van aluminium en is zo heet dat je je vingers brandt als je het AP verkeerd vastpakt. (Iemand hier ervaring mee?)

@KLOKJES Wellicht werkt het niet met de verschillende switches maar om nu ook nog eens 5K extra uit te geven voor nieuwe switches gaat mij nu net iets te ver.
Voorlopig berg ik de spullen op, dit is meer een klusje om eventueel in de winter weer op te pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: KLOKJES
Vervelend dat het (nog) niet lukt.

Ik zou adviseren om:
1. de UniFi router + 1 E7 een factory reset te geven
2. Ziggo bridged aan de WAN poort
3. 1 E7 rechtstreeks op de router (via POE)
4. 1 PC bekabeld eraan en Ookla Speedtest app downloaden via Windows Store om regelmatig snelheids checks te doen
5. Verder config doen aldus:
6. Succes!

Dus echt maar 2 UniFi devices eraan en als dat werkt uitbouwen langzaam en monitoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: edwin2019
Afgelopen weekend toch maar alle switches vervangen. (wel mooie dingen overigens)
Een deel van de problemen zijn verholpen maar ik heb er ook weer wat nieuwe bijgekregen.

De switch direct achter de router USW Pro Max 16 PoE geeft de volgende problemen:
  • De Gira server is niet meer bereikbaar (is een vast IP adres)
  • De 2 camera's die op de switch zitten aangesloten zijn ook niet meer bereikbaar (Ook deze hebben een vast IP adres)
Ook het pingen lukt niet terwijl ik op de poort van de switch in het overzicht wel de apparaten en bijbehorend IP adres kan zien.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
 
is een optie maar dan kan ik ook de oude switch even terugplaatsen. Dat is makkelijker. Toch vreemd dat het alleen bij deze switch een probleem geeft. De Synology Nas is wel bereikbaar en de verbinding is supersnel.
De NVR is ook niet meer bereikbaar.
Heel bijzonder allemaal. :unsure:
 
Klopt, in dit overzicht " Switch kelder"
De USW ultra zit overigens ook aan de DM pro Max maar komt los in het overzicht te staan op de één of andere onverklaarbare wijze.
1753121689662.webp
 
Laatst bewerkt:
Het subnet is hetzelfde, alle switches zijn verbonden met elkaar maar de camera's zijn niet bereikbaar. (Dit terwijl de switch laat zien dat er wel data over de poort gaat)
Het lijkt alsof iets de camera's blocked. 2 camera's heb ik weer aan de gang gekregen door er een LinkSYS switch ertussen te plaatsen.
Zo langzamerhand lijkt het erop dat ik in een spookhuis woon:eek:
 
Klopt, in dit overzicht " Switch kelder"
De USW ultra zit overigens ook aan de DM pro Max maar komt los in het overzicht te staan op de één of andere onverklaarbare wijze.
Bekijk bijlage 11393
Eigenlijk zou je de usw pro max met sfp moeten verbinden met de udm pro max. En de usw pro max zou je ook als hoofd switch moeten gebruiken. Die is beter dan wat er in de udm pro max zit.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk zou je de usw pro max met sfp moeten verbinden met met de udm pro max. En de usw pro max zou je ook als hoofd switch moeten gebruiken. Die is beter dan wat er in de udm pro max zit.
Dat is dan weer een mooi klusje voor morgenavond waarbij ik mijzelf wel afvraag of dit de oorzaak zou kunnen zijn. Nagenoeg alle apparaten hebben wel verbinding maar zijn niet bereikbaar.
1753216919088.webp