Sinds ik ben overgestapt van een USG naar een UDM (geen Pro) kan ik met mijn OpenVPN Connect client geen VPN (port 1194 UDP) verbinding meer opzetten.
Ik heb alle threatdefence zaken disabled en zelfs een threat mgt allow list aangemaakt voor het betreffende ip adres maar de verbinding komt niet op.
Mijn publieke ip adres van Ziggo staat op de UDM wan port.
Zodra ik omschakel naar een ander netwerk (via hotspot of Ziggo netwerk van de buren) is de verbinding gelijk op. Mijn conclusie kan bijna niet anders zijn dan dat de UDM de oorzaak is maar met welke instelling op de UDM los ik dit op???
De oplossing moet wel aan de kant van de UDM (deze kant) worden gezocht omdat de VPN server door meerdere clients wordt gebruikt en er daarom aan die kant geen oplossing kan worden geïmplementeerd.
Alle hints en tips zijn meer dan welkom.
Ik heb alle threatdefence zaken disabled en zelfs een threat mgt allow list aangemaakt voor het betreffende ip adres maar de verbinding komt niet op.
Mijn publieke ip adres van Ziggo staat op de UDM wan port.
Zodra ik omschakel naar een ander netwerk (via hotspot of Ziggo netwerk van de buren) is de verbinding gelijk op. Mijn conclusie kan bijna niet anders zijn dan dat de UDM de oorzaak is maar met welke instelling op de UDM los ik dit op???
De oplossing moet wel aan de kant van de UDM (deze kant) worden gezocht omdat de VPN server door meerdere clients wordt gebruikt en er daarom aan die kant geen oplossing kan worden geïmplementeerd.
Alle hints en tips zijn meer dan welkom.