Hoi Ik ben nieuw hier en heb een probleem met mijn T-Mobile configuratie.
Voorheen had ik Ziggo en dit modem stond in bridge mode. Hier achter zat mijn Unifi netwerk.
Door verhuizing kreeg ik glasvezel en bleek dit uiteindelijk goedkoper te zijn dan Ziggo.
Op het T-Mobile schiet ik niets op.
Al gouw wordt je "Klacht" daar aangemerkt met "een beste oplossing is gegeven" terwijl je nauwelijks bent opgeschoten met je probleem.
Niemand reageert dan nog.
Voor de eenvoudigheid wil ik het Zyxel modem als eerste modem behouden.
Ik weet dat er een oplossing is om de USG direct aan het glasvezel (media converter) te hangen.
Helaas gaat dat mijn pet te boven met de instellingen die ik in de USG moet maken.
Mijn situatie is als volgt:
Eigen netwerk Unify met USG, switches, AP's etc.
Glasvezel --> Media convertor --> Zyxel modem.
Telefoon op de Zyxell.
port 1 naar USG.
port 4 via UTP2CoaxTV naar de TV box van t-Mobil.
port 3 gereserveerd voor aansluiting van PC op Zyxel om te configureren.
Verder geen instellingen gedaan.
TV en telefoon werken goed en blijven ook werken.
WiFi op de Zyxel uitgezet.
Het netwerk achter de USG heeft een keer per dag geen verbinding meer met het internet.
Het Unify netwerk functioneert nog normaal maar geeft bij een snelheid test 0,0 Mbits/s aan.
Moet dan de Zyxel uit- en aanzetten en dan werkt het weer voor een dag.
Na het T-mobile forum bestudeerd te hebben de volgende wijziging gemaakt:
De USG een vast IP adres gegeven (Zyxel):
Dit werd uiteindelijk zelfs 2 keer per dag.
TV en telefoon blijven gewoon goed werken.
Laptop rechtstreeks op de Zyxtel werk ook gewoon goed.
T-Mobile heeft al eens een technische monteur gestuurd, die alleen de glasvezel kabel heeft vervangen en alles terug heeft gezet naar de fabriek instellingen.
Hierna heb ik op advies van de monteur niets meer veranderd in de Zyxel.
Nu loopt het nog steeds 1 keer verdaag vast en geen 2 keer meer.
Kunnen jullie mij helpen.
Voorheen had ik Ziggo en dit modem stond in bridge mode. Hier achter zat mijn Unifi netwerk.
Door verhuizing kreeg ik glasvezel en bleek dit uiteindelijk goedkoper te zijn dan Ziggo.
Op het T-Mobile schiet ik niets op.
Al gouw wordt je "Klacht" daar aangemerkt met "een beste oplossing is gegeven" terwijl je nauwelijks bent opgeschoten met je probleem.
Niemand reageert dan nog.
Voor de eenvoudigheid wil ik het Zyxel modem als eerste modem behouden.
Ik weet dat er een oplossing is om de USG direct aan het glasvezel (media converter) te hangen.
Helaas gaat dat mijn pet te boven met de instellingen die ik in de USG moet maken.
Mijn situatie is als volgt:
Eigen netwerk Unify met USG, switches, AP's etc.
Glasvezel --> Media convertor --> Zyxel modem.
Telefoon op de Zyxell.
port 1 naar USG.
port 4 via UTP2CoaxTV naar de TV box van t-Mobil.
port 3 gereserveerd voor aansluiting van PC op Zyxel om te configureren.
Verder geen instellingen gedaan.
TV en telefoon werken goed en blijven ook werken.
WiFi op de Zyxel uitgezet.
Het netwerk achter de USG heeft een keer per dag geen verbinding meer met het internet.
Het Unify netwerk functioneert nog normaal maar geeft bij een snelheid test 0,0 Mbits/s aan.
Moet dan de Zyxel uit- en aanzetten en dan werkt het weer voor een dag.
Na het T-mobile forum bestudeerd te hebben de volgende wijziging gemaakt:
De USG een vast IP adres gegeven (Zyxel):
- Menu, Netwerkinstellingen, Thuis netwerken, Statisch DHCP, Mac adres van de USG, IP 192.168.1.5
- Menu, Netwerkinstellingen, NAT, DMZ, IP adres op 192.168.1.5 gezet.
- Menu, Netwerkinstellingen, LAN -configuratie, IP-adreswaarden van 192.168.1.10 t/m 192.168.1.254
Dit werd uiteindelijk zelfs 2 keer per dag.
TV en telefoon blijven gewoon goed werken.
Laptop rechtstreeks op de Zyxtel werk ook gewoon goed.
T-Mobile heeft al eens een technische monteur gestuurd, die alleen de glasvezel kabel heeft vervangen en alles terug heeft gezet naar de fabriek instellingen.
Hierna heb ik op advies van de monteur niets meer veranderd in de Zyxel.
Nu loopt het nog steeds 1 keer verdaag vast en geen 2 keer meer.
Kunnen jullie mij helpen.