Problemen na cloud key gen2 hdd failure-> vervangen->adopt problemen

skank

UniFier
16 jan 2019
270
36
28
Ik heb terug een probleempje.
Vriend van me heeft cloud key gen 2
Zijn hdd was naar de vaantjes (veel te vroeg maar kom) en nu heeft die een nieuwe gestoken.
Echter wanneer ik keek naar de controller stond er"action required" waardoor ik geklikt heb, en hij de switches en usg wou migreren.
Sindsdien is het fout gelopen... met als gevolg dat ik tot nu toe 1x usg en 1x switch gereset heb, echter in zijn cloud key controller staat er dat alles is toegewezen aan een andere console.
Ik krijg het niet goed.

Wat zijn nu de juiste stappen?
Ik overweeg zelfs om die controller via de cloud key niet meer te gebruiken (enkel wel voor zijn cameras) en de controller gewoon via home assistant os als addon te draaien op de pi, maar ook daar, welke stappen moet ik ondernemen?
Ik zou dit donderdag doen.
 
En wat met de controller?
Alvorens te resetten, alles uit de controller gooien en met nieuwe controller beginnen?
Enig idee als ik de usg reset, en ik pas daar het intern lan aan, waarom deze na aanpassen onbereikbaar is?
 
Er zijn hier al meerdere mensen geweest die allerlei problemen hadden met de voor Home Assistant gemodificeerde controller.

En daarnaast. Je hebt een officiële CloudKey Gen2, waarom dan in Home Assistant gaan prutsen?
 
Wel om een toekomstige hdd failure problemen tegen te gaan ;)
Als die nog es crasht...
Die CK krijgt overigens behoorlijk warm.
Ik zal morgen alles resetten.
Mocht het niet lukken , zal je het hier morgen lezen :)
 
Die HDD wordt alleen maar gebruikt voor Protect. Voor de netwerk controller gebruikt hij zijn interne opslag. Dus als je geen camera's gebruikt heb je die HDD zelfs helemaal niet nodig en kun je hem er uit laten.

M.a.w. het feit dat zijn controller het niet meer deed had dus naar alle waarschijnlijk niets met de HDD te maken.
 
Mmm dan klopt dat totaal niet met wat we ervaren hadden.
Alles voordien werkte perfect met de controller op de usg.
Hij heeft ook camera's...
De hdd ging kapot, en hebben een nieuwe gestoken, en toen kwam er op zijn controller dat alles bij een andere console ofzoiets stond, en dat er action required was...
Toen ik erop klikte begon de miserie
 
De USG heeft helemaal geen controller en er kan ook geen controller op draaien al zou je dat willen.

Heb je soms controller software op een laptop geïnstalleerd of iets dergelijks? Dat zou dan de melding op de CloudKey verklaren.

Je moet de controller die aanwezig is op de CloudKey zelf gebruiken en je USG en andere Unifi netwerk apparatuur daaraan koppelen. Dus geen additionele controller software op een andere computer, Home Assistant o.i.d. installeren. De controller die dan actief is op de CloudKey benader je dan via de browser op een andere computer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me mis uitgesproken (te snel willen typen he)

Ik bedoelde dat alles perfect werkte met de controller en de usg

Anyway, net de cloud key gereset naar factory settings..
ben benieuwd
 
Pff ik krijg het he
Wil maar niet lukken
CLoud key via de ui terug naar factory settings.
De usg en eerste switch waren al gereset dmv pinneke

Nu terug in de cloud key met nieuw ui.com account
Alle devices staan er nog in :( wel als managed by other console
Adopting fails, ben ze nu aan het vergeten
MAar hoe krijg ik ze er nu terug in?
 
Staan ze er plots terug in, en sommige zijn nu adopted zonder dat ik iets deed
 
Als ze nog "Managed by Another Console" geven dan heb je ze niet goed gereset. De CloudKey ziet de devices nog in het netwerk maar denkt nog steeds dat ze door een andere controller in gebruik zijn.
 
Dus wat doe ik nu?
Eerst forget doen in de controller?
Moet ik de cloudkey nog resetten?
Terug de usg en switches resetten?
Ik heb die usg al verschillende keren gereset en daarpas ook de cloudkey
Idem de hoofdswitch
 
Ergens doe je het resetten niet goed. Want na een reset van de USG zou die weer op 192.168.1.1 moeten staan en blijkbaar deelt hij nog steeds adressen in bereik 192.168.99.x uit. Of heb je soms nog een router in het netwerk hangen?

Als de de USG, switch en CloudKey goed gereset hebt, en ze hangen achter de USG dan zou bij default alles in 192.168.1.x moeten staan.
 
Ik had hem gereset, en hij stond terug op 192.168.1.1
dan heb ik daar deze settings ingezet


Dus wat moet ik nu doen en in welke volgorde, want dit neemt me al uren in beslag lol
 
Als ik reset uitvoer, mogelijks geraak ik hier dan weer niet meer terug op vandaar best uitvoerig de stappen vermelden aub
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..