Resetten UVC-G3-DOME (voor gebruik in Synology SS.)

m4v3r1ck

$ sudo -i
UniFier
31 jan 2018
3.772
3
1.802
163
EDIT 08/01/2022 - 22:00: Topictitel tijdelijk aangepast ivm nieuwe vraag.

Hallo allen, wegens omstandigheden - revalidatie - tijdje onder de radar geweest, maar gelukkig weer terug van weggeweest, en dus is er veel parate kennis helaas ver weggezakt. Nu weet ik dat dit de sub is voor Unifi Protect, waar wil toch ook hier even vragen om hulp.

Kan iemand mij helpen om mijn UniFi UVC-G3-DOME weer te voorzien van een geldig ip-adres 192.168.1.25 (fallback was 192.168.1.20)

ScreenCap 2021-02-11 at 19.32.03.png

Ik heb een relatief oude Unifi G3 Dome die nu al meer dan 2 jaar werkt. Nu krijgt deze geen DHCP-adres meer en start hij gewoon op met een knipperende blauwe LED.

Wat ik heb geprobeerd:

Resetten: Houd de resetknop 10+ seconden ingedrukt, de camera start opnieuw op en krijgt nog steeds geen IP.

POR Recovery: ik heb de POR-hersteldocumentatie hier gevolgd: https://help.ui.com/hc/en-us/articles/205204040-UniFi-Video-Recovering-an-Inaccessible-Camera#3 de LED van de camera flitste snel 3 keer, opnieuw opgestart en het kreeg nog steeds geen IP en heeft alleen een knipperende blauwe LED.

Deze camera valt niet meer onder de garantie (Ubiquiti biedt slechts één jaar garantie per ondersteuningsteam), dus ik ben op zoek naar een oplossing zodat ik hem niet zomaar in de prullenbak hoef te gooien en een nieuwe moet bestellen.

Heeft iemand al eerder tips of met succes een G3 Dome hersteld?

Alvast bedankt voor het meedenken en -helpen!
 
Laatst bewerkt:
@m4v3r1ck , zo dat is een tijd geleden. Nu ben hier ook een tijd niet zo actief geweest maar de laatste tijd wel weer, is gewoon een leuk en informatief forum. In ieder geval welkom terug. Leuk om te zien dat de leden die er in het begin bij waren hier, ook weer binnendruppelen :)

Kan je zelf helaas niet helpen met je camera probleem. Aan camera's ben ik zelf nog niet eens toegekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en PcRene
@m4v3r1ck , zo dat is een tijd geleden. Nu ben hier ook een tijd niet zo actief geweest maar de laatste tijd wel weer, is gewoon een leuk en informatief forum. In ieder geval welkom terug. Leuk om te zien dat de leden die er in het begin bij waren hier, ook weer binnendruppelen :)

Kan je zelf helaas niet helpen met je camera probleem. Aan camera's ben ik zelf nog niet eens toegekomen.
Dankjewel! :cool:
 
Je kunt ook even kijken onder inzichten-clientgeschiedenis-rechts bij de 3 puntjes even alles selecteren.
Misschien zitten daar nog devices tussen die je vergeten kunt?
Goeie tip!

Ik ben er nu achter gekomen dat de UVC-G3-DOME nu 2 keer voorkomt in deze lijst, zelfs ook met twee verschillende mac-adressen - stukjes geknipt vanuit het gehele MAC-ID achterop de G3...

ScreenCap 2021-02-12 at 16.02.51.png

Dat vaste ip-adres .25 krijg ik er maar niet uit, ondanks dat ik deze heb uitgezet.

ScreenCap 2021-02-12 at 16.04.55.png

Kan ik deze twee UVC-G3's verwijderen (vergeten) en ze opnieuw proberen te adopteren?
 
Dank @Hofstede en @Marnix61

Beiden laten "vergeten" en ze zijn idd niet meer zichtbaar.

1. Nogmaals gewone reset en ook een POR (reset indrukken en dan de PoE) gedaan voor de zekerheid.

2. Via de portal - externe toegang op CK aan - geprobeerd naar devices te zoeken, helaas geen gevonden.

Van de UVC-G3 is niets meer te zien.

3. Fallback na POR zou moeten zijn 192.168.1.20

PING 192.168.1.20 (192.168.1.20): 56 data bytes
ping: sendto: Host is down
ping: sendto: Host is down
Request timeout for icmp_seq 0
ping: sendto: Host is down
Request timeout for icmp_seq 1
ping: sendto: Host is down
Request timeout for icmp_seq 2
Ping: sendto: Host is down
Request timeout for icmp_seq 3
Request timeout for icmp_seq 4
Request timeout for icmp_seq 5
 
Laatst bewerkt:
Pfffff, ingewikkeld verhaal. Wat mij nu nog te binnen schiet, via chrome ubnt discovery openen en kijken of ie daar zichtbaar is.
En je gebruikt een cloudkey? Welke, de 1 of 2? Sommige hebben problemen met de memorycard, waarvoor deze oplossing was, Instellingen-onderhoud- maak database compacter
 
Dat IP adres 192.168.1.20 krijgt de camera alleen als er geen DHCP server aanwezig is in het netwerk. Bij een werkend netwerk kan het dus een ander IP zijn. Ik begin toch het vermoeden te krijgen dat de camera helemaal geen netwerk verbinding opstart.
 
Ik vrees dan het ergste met dat ding, ik vind nergens een oplossing, alleen rma adviezen.

En zoals deze vind ik er meerdere, en niet alleen de met de dome.
Ik zou dan toch een rma aanvragen, nee heb je en ja kun je krijgen. Netjes aangeven dat hij via unifi poe gevoed werd en na ruim 2 j al eol is.
Mss zijn ze coulant, tis toch te gek voor woorden dat je hun devices na zo'n korte tijd al weg moet gooien?
 
Dat IP adres 192.168.1.20 krijgt de camera alleen als er geen DHCP server aanwezig is in het netwerk. Bij een werkend netwerk kan het dus een ander IP zijn. Ik begin toch het vermoeden te krijgen dat de camera helemaal geen netwerk verbinding opstart.

Ik heb de UVC-G3 nogmaals als + cliënt toevoegen zonder vast ip-adres:

ScreenCap 2021-02-13 at 13.24.20.png

Kan er een issue - verkeerde instelling - zijn met de DHCP server omdat er aan de UVC-G3 geen IP wordt toegewezen? Er is wel verbinding en transport, de PoE werkt ook goed.
 
Ik vrees dan het ergste met dat ding, ik vind nergens een oplossing, alleen rma adviezen.

Ja, inderdaad is Ubiquiti niet erg tof (lees slecht) met het beantwoorden van de zeer specifieke vragen van klanten op hun site.

En zoals deze vind ik er meerdere, en niet alleen de met de dome.
Ik zou dan toch een rma aanvragen, nee heb je en ja kun je krijgen. Netjes aangeven dat hij via unifi poe gevoed werd en na ruim 2 j al eol is.
Mss zijn ze coulant, tis toch te gek voor woorden dat je hun devices na zo'n korte tijd al weg moet gooien?

Ik heb mijn UVC-G3 - en alle andere UniFi devices - in feb 2018 gekocht bij CoolBlue. Geen garantie meer (2 jaar) dus gevraagd om een coulance (veel besteld bij hun bla bla bla). Dat kon niet worden verleend, maar kreeg wel van de zeer behulpzame CS medewerkster een aantal links toegezonden:

https://help.ui.com/hc/en-us/articles/205204040-UniFi-Video-Recovering-an-Inaccessible-Camera
https://help.ui.com/hc/en-us/articl...-Reset-a-Camera-to-Factory-Default-Settings#3

Ik denk dat het voor een RMA te laat is?
 
Laatst bewerkt:
Wordt de dome als client in de client list van de switch weergegeven? Dat is het symbooltje links van de port list uit je screenshot. Daar zie je alle clients met bijbehorend IP adres.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.