Syslog error

Eddie the Eagle

Moderator
UniFier
8 feb 2019
4.267
5
3.147
163
Iemand bekend met onderstaande fout in de syslog ? Ze komen altijd op dezelfde 'precieze' tijdstippen, maar slaan dus ook wel eens zo`n blok van 5 minuten over. Ik heb eigenlijk nooit foutmeldingen in de logs, alleen info & warnings. Lijkt alsof er ergens een proces niet lekker loopt.

12/12/202213:15:03ErrorUDM-SEdaemonUDM-SEmcad[33396]: mcad[33396]: ace_reporter.reporter_fail(): inform failed #1 (last inform: 7 seconds ago), rc=5
12/12/202213:15:03ErrorUDM-SEdaemonUDM-SEmcad[33396]: mcad[33396]: ace_reporter.reporter_fail(): Server Reject (http://127.0.0.1:8080/inform)

12/12/202213:20:02ErrorUDM-SEdaemonUDM-SEmcad[33396]: mcad[33396]: ace_reporter.reporter_fail(): inform failed #1 (last inform: 3 seconds ago), rc=5
12/12/202213:20:02ErrorUDM-SEdaemonUDM-SEmcad[33396]: mcad[33396]: ace_reporter.reporter_fail(): Server Reject (http://127.0.0.1:8080/inform)

12/12/202213:30:03ErrorUDM-SEdaemonUDM-SEmcad[33396]: mcad[33396]: ace_reporter.reporter_fail(): inform failed #1 (last inform: 3 seconds ago), rc=5
12/12/202213:30:03ErrorUDM-SEdaemonUDM-SEmcad[33396]: mcad[33396]: ace_reporter.reporter_fail(): Server Reject (http://127.0.0.1:8080/inform)

12/12/202214:00:04ErrorUDM-SEdaemonUDM-SEmcad[33396]: mcad[33396]: ace_reporter.reporter_fail(): inform failed #1 (last inform: 9 seconds ago), rc=5
12/12/202214:00:04ErrorUDM-SEdaemonUDM-SEmcad[33396]: mcad[33396]: ace_reporter.reporter_fail(): Server Reject (http://127.0.0.1:8080/inform)
 
Wil zeggen dat er een hik zat in het sturen van info van een device (AP, Switch, etc) naar de controller. Kan af en toe gebeuren als de controller druk is of tijdens het maken van een backup.
 
Wil zeggen dat er een hik zat in het sturen van info van een device (AP, Switch, etc) naar de controller. Kan af en toe gebeuren als de controller druk is of tijdens het maken van een backup.
Dat verklaart dat het niet altijd is maar wel heel regelmatig en het houdt ook aan. Kan ik iets doen om er van af te komen ? of als ik als eens wist welke AP/Switch het probleem geeft. Ik heb het nooit eerder gehad en controleer altijd op fouten in de log.
 
Ik las elders dat je een SynologY NAS gebruikt als syslog server:

Je kunt per AP de log lezen en een selectie maken voor de specifieke foutmeldingen.
Screenshot 2022-12-12 at 15.39.47.png

Screenshot 2022-12-12 at 15.42.41.png

Zoals je ziet hebben mijn AP's het beiden. Oorzaak weet ik zelf ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Even gekeken naar de eerste melding van deze; die ochtend ben ik van van 2.5 naar 3.0 (official) overgegaan. Dat is dus zo te zien de boosdoener.


1670856844695.png
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Bij mijn AP's lijkt het te zijn opgelost met de updates op 6 december:

UAP-AC-PRO-LVNG has updated to 6.5.15. Dec 6 at 23:17
UAP-AC-PRO-LVNG has updated to 6.2.49. Dec 6 at 22:59
UAP-AC-PRO-LVNG has updated to 6.5.14. Nov 29 at 13:13

U6-PRO-STD has updated to 6.5.15. Dec 6 at 23:15
U6-PRO-STD has updated to 6.2.49. Dec 6 at 22:54
U6-PRO-STD has updated to 6.5.14. Nov 29 at 12:57

Ik zal het zelf ook in de gaten houden.
 
Het komt zo te zien vanaf de UDM-SE zelf. Zoals je hieronder kunt zien, zijn er ook meldingen geweest die van de AP`s en Switches afkwamen maar dat is door het opstarten na de overgang naar 3.0. Die zijn dus niet meer voorgekomen toen de UDM eenmaal weer online was. De melding van 08:56:51 was de laatste die van een AP af kwam. echter, vanaf 10:20 uur is de UDM zelf die meldingen gaan geven, dus elke 5 minuten en soms ook niet.

1670860124151.png
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..