Na heel veel Youtube filmpjes over Unifi te hebben gekeken, reviews te hebben gelezen en allerlei informatie te hebben doorgespit heb ik uiteindelijke besloten om mijn hele netwerk te vervangen door Unifi apparatuur, mede omdat alles dan perfect met elkaar zou samenwerken en het beheer ervan aanzienlijk makkelijker zou worden. Een hele flinke uitgave, maar beter gelijk goed doen dan door blijven kwakkelen met een instabiel WiFi-netwerk en een allegaartje van switches en systemen.
Ik heb daarom sinds kort een de volgende Unifi apparatuur aangeschaft:
- UDM-SE
- USW-Aggregation
- USW-24-POE
- US-8-150W (2x)
- U7 Pro Wall (3x)
Nadat ik de UDM-SE heb aangesloten en de initiele setup heb gedaan, heb ik daarna de USW-Aggregation switch aangesloten en verbonden met de UDM-SE. Daarna heb ik de USW-24-POE en één van de US-8-150W switches aangesloten op de USW-Aggregation switch.
Vervolgens heb ik 1 voor 1 de 3 U7 Pro Wall AP's gekoppeld en geadopteerd in het netwerk. Één van de AP's is via een POE injector aangesloten en maakt via WIFi verbinding met een van de andere AP's. Op die lodcatie heb ik helaas geen UTP-bekabeling liggen en is ook niet heel gemakkelijk daar naartoe te leggen.
De internetverbinding is aangesloten op de UDM-SE en ik kan overal vandaan netjes op internet, so far so good.
Ik heb de Unifi app op mijn telefoon en ik krijg om de haverklap een melding dat er apparaten zijn die niet meer verbonden zijn, ineens offline zijn of niet meer kunnen worden gevonden terwijl het kort daarvoor allemaal perfect functioneerde.
Ik zou het nog kunnen begrijpen wanneer het AP dat via WiFi verbinding maakt af en toe de verbinding zou verliezen, maar het gaat hier om vrijwel alle Unifi apparaten die verbonden zijn met het netwerk, inclusief alle switches.
Dit rijmt in mijn ogen niet met het vertrouwen dat ik eerder had opgebouwd via alle reviews en tests die ik vooraf heb doorgenomen.
Is er wellicht iets dat ik verkeerd doe? Of is dit gewoon standaard gedrag van een Unifi netwerk?
Heeft iemand meer informatie over het steeds wegvallen van apparatuur of tips om dit op te lossen?
Ik heb daarom sinds kort een de volgende Unifi apparatuur aangeschaft:
- UDM-SE
- USW-Aggregation
- USW-24-POE
- US-8-150W (2x)
- U7 Pro Wall (3x)
Nadat ik de UDM-SE heb aangesloten en de initiele setup heb gedaan, heb ik daarna de USW-Aggregation switch aangesloten en verbonden met de UDM-SE. Daarna heb ik de USW-24-POE en één van de US-8-150W switches aangesloten op de USW-Aggregation switch.
Vervolgens heb ik 1 voor 1 de 3 U7 Pro Wall AP's gekoppeld en geadopteerd in het netwerk. Één van de AP's is via een POE injector aangesloten en maakt via WIFi verbinding met een van de andere AP's. Op die lodcatie heb ik helaas geen UTP-bekabeling liggen en is ook niet heel gemakkelijk daar naartoe te leggen.
De internetverbinding is aangesloten op de UDM-SE en ik kan overal vandaan netjes op internet, so far so good.
Ik heb de Unifi app op mijn telefoon en ik krijg om de haverklap een melding dat er apparaten zijn die niet meer verbonden zijn, ineens offline zijn of niet meer kunnen worden gevonden terwijl het kort daarvoor allemaal perfect functioneerde.
Ik zou het nog kunnen begrijpen wanneer het AP dat via WiFi verbinding maakt af en toe de verbinding zou verliezen, maar het gaat hier om vrijwel alle Unifi apparaten die verbonden zijn met het netwerk, inclusief alle switches.
Dit rijmt in mijn ogen niet met het vertrouwen dat ik eerder had opgebouwd via alle reviews en tests die ik vooraf heb doorgenomen.
Is er wellicht iets dat ik verkeerd doe? Of is dit gewoon standaard gedrag van een Unifi netwerk?
Heeft iemand meer informatie over het steeds wegvallen van apparatuur of tips om dit op te lossen?