UDR UniFi Dream Router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had vanmorgen de UniFI OS Support file geuploaded naar de community (waar UI-Glenn) op actief is.
Er word nu gevraagd voor het volgende:

Could you start a RMA for the UDR and sent me the RMA number? Do not sent the unit back yet, I will get back to you in this chat with further instructions. Please also ignore emails from the RMA portal.

Gevraagd naar wat de reden is van dit RMA verzoek, maar lijkt me dan dat ze iets "gevonden" hebben, wat niet goed lijkt?
 
Gebeurt wel vaker met beta units. Dit wil zeggen dat het beta team jouw UDR fysiek in handen wil hebben om hem nader te kunnen onderzoeken.
Wil niet zeggen dat ze al iets gevonden hebben.

Als je de RMA "normaal" zou afhandelen dan wordt het voor hen lastig om jouw UDM in handen te krijgen, vandaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Ah oké, dat is inderdaad ook nog een optie.
Wat is verstandig in deze om te doen? lijkt mij gewoon de RMA instucties te volgen?

Of zouden jullie nog het e.a. checken met andere kabels etc.
 
Ik zou hem gewoon RMA'en. Maar dan wel de instructies die je krijgt via de chat volgen en niet de "normale" procedure.. Je kunt dan gewoon afspreken met UI dat je eerst de nieuwe in huis wilt hebben alvorens je oude terug te sturen.

Ik lees nu dit draadje wat uitgebreider, maar ik geloof niet zo in dat kabel verhaal. Denk eerder aan een hardware probleem met je UDR.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Ervaring met restoren van backups?
Heb nu natuurlijk álles zoals ik het wil hebben, en dat wil ik op de nieuwe ook weer.
Ik kan wss de opnames van protect niet mee overzetten, en dat is dan ook niet een issue.
 
Ik krijg helaas geen andere toe gestuurd, omdat deze "not in stock" zijn.
Dus ik kan mijn huidige unit nog niet opsturen, omdat deze mijn "hoofd" router is.

Heb zojuist de UTP tussen het modem en de wan van de UDR vervangen (was een oude 5), nu een gloedje nieuwe CAT6.. en kan nog eens upgraden naar 2.4.6..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem gewoon RMA'en. Maar dan wel de instructies die je krijgt via de chat volgen en niet de "normale" procedure.. Je kunt dan gewoon afspreken met UI dat je eerst de nieuwe in huis wilt hebben alvorens je oude terug te sturen.

Ik lees nu dit draadje wat uitgebreider, maar ik geloof niet zo in dat kabel verhaal. Denk eerder aan een hardware probleem met je UDR.
Wellicht dat ze nu al zo lang niet leverbaar zijn.
Kan ook niet voor die prijs.
 
Het is inderdaad niet veel geld, en als het werkt, is het echt een TOP ding.
Vraag me idd ook steeds vaker af, of hij wel GA gaat komen.... ben er bang voor.

Voorheen nooit last van gehad (freezes).
1 Maart en gisteren is hij helaas vast gelopen... was gisteren flink wat aan het downloaden.
Geen idee of daar nog een verband ligt...

We houden het in de gaten.
 
@niekniek89 Succes met je RMA!

Ook na de update naar UDR UOS 2.4.6 geen lock-up na verwijderen WAN kabel.
Console geeft zelf aan, dat je even geduld - ETA 5 min - moet hebben. De UDR neemt er rustig zijn tijd voor. :cool:
Screenshot 2022-04-20 at 14.02.37.png
 
RMA gaat hem niet worden.
Ze kunnen geen "nieuwe" toe sturen, omdat deze niet voorradig zijn.
Aangezien ik de UDR als "hoofd" router gebruik, kan ik hem dus niet missen.

Ik heb gisteren al wel de kabel van het modem naar de WAN vervangen voor een "betere", er zat een hele oude dunnen CAT5 kabel in.
Geen idee of dit wat veranderd (is het proberen waard).
En de volgende stap is upgraden naar 2.4.6 (welke al even uit is). Ik zit nog op 2.3.15
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
RMA gaat hem niet worden.
Ze kunnen geen "nieuwe" toe sturen, omdat deze niet voorradig zijn.
Aangezien ik de UDR als "hoofd" router gebruik, kan ik hem dus niet missen.
Oje, dat is shit! Dat UI dan ook geen kleine vooraad heeft voor dit soort calamiteiten... je snapt het niet hè!
 
Je ziet vaak dat leveranciers aangeven dat een vervangend product wordt aangeboden bij herstelwerkzaamheden. Volgens mij maakt de consument daar veelal “nieuw product” van. In werkelijkheid gaat het om refurbished artikelen. Voorbeelden: Apple, Samsung, HP, etc.

We kunnen het probleem van @niekniek89 ook positief benaderen. Het product zit nog in EA fase, hierdoor is het aanbod lager dan wenselijk. Omdat er weinig probleem gevallen zijn, is er een tekort aan refurbished artikelen 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en Komodo
Je ziet vaak dat leveranciers aangeven dat een vervangend product wordt aangeboden bij herstelwerkzaamheden. Volgens mij maakt de consument daar veelal “nieuw product” van. In werkelijkheid gaat het om refurbished artikelen. Voorbeelden: Apple, Samsung, HP, etc.

We kunnen het probleem van @niekniek89 ook positief benaderen. Het product zit nog in EA fase, hierdoor is het aanbod lager dan wenselijk. Omdat er weinig probleem gevallen zijn, is er een tekort aan refurbished artikelen 😁
Refurbs zijn natuurlijk prima in dit soort gevallen. Maar het is wel lullig voor @niekniek89 omdat de UDR zijn main router is. Wat zou een goed - hopelijke tijdelijk - alternatief zjn voor zijn situatie? Want zonder is ook geen optie.

Iemand nog een UDR ‘op de plank’ of voor de verkoop? Dat zou mooi zijn! 👍🏻😎
 
Refurbs zijn natuurlijk prima in dit soort gevallen. Maar het is wel lullig voor @niekniek89 omdat de UDR zijn main router is. Wat zou een goed - hopelijke tijdelijk - alternatief zjn voor zijn situatie? Want zonder is ook geen optie.

Iemand nog een UDR ‘op de plank’ of voor de verkoop? Dat zou mooi zijn! 👍🏻😎
Volgens mij heb jij een "test rig" met een UDR. Uitlenen kan natuurlijk ook een optie zijn. Hoeft @niekniek89 hem alleen maar op te halen in Greun'

PS. De UDR is mijn main router dus die blijft (tenzij iemand hem wil overnemen voor de prijs van een UDMP SE) maar ik heb nog een USGP 4 liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.