UDR UniFi Dream Router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor jullie hulp & opties!
Ik zal nog eens aan kijken hoe lang hij het nu vol houdt.
Draait nu al bijna weer 4 dagen super stabiel (afkloppen).

De vorige keer had ik Network & Protect direct achter elkaar geupgraded (zou geen probleem moeten zijn?) zonder reboot.
Ik zal eens in de gaten houden hoe lang hij het blijft doen, zolang ik niks upgraded.

Een allerlaatste optie zou nog kunnen zijn; upgraden naar 2.4.6 en in het slechtste geval een reset, zonder relevante settings te gebruiken.
De RMA staat nog steeds open, maar of die van mij nog omgeruild kan worden, betwijfel ik...
 
De UDR is een EA product, waarvan de aanschafprijs schaamteloos laag is. Bij mijn ouders heb ik ook een UDR draaien. Het is een leuke router met mooie feature. Sinds enkele maanden draait hij zonder problemen. Wat mij betreft een top prijs/kwaliteit verhouding!

Op basis van de hardware zal je keuzes moeten maken, wat wel en wat niet haalbaar is. Het vergelijken van de UDR capaciteit met een UDM en of een USG4, is niet reëel. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Zou het kunnen dat je pakket van eisen (verwachtingen) niet overeenkomen met het product? Kan het dat je de UDR te zwaar belast?
 
Tsja,

Wat is "te zwaar" belasten?
CPU schommelt constant tussen de 30 en de 55%.
RAM zit constant op +- 90%.

Ik merk (los van de freezes???) nergens aan dat hij het "zwaar" heeft, en dat hij traag reageert (of andere zaken traag reageren).
Hij draait nu al ruim 4 dagen vlot (en kan niet merken) dat hij er moeite mee heeft....

Lijkt het voor nu prima te doen met de huidige hardware:

5 switches/2 ap's/ 3 camera's
alle security settings aan (en op high & block)
4 vlans en 2 SSID's

Ook zonder Protect hetzelfde (CPU en RAM gebruik)
 
Laatst bewerkt:
Het eventueel "zwaar" belasten is alleen bedoelt als suggestie. Wel las ik ergens dat de software (Networks en Protect) zijn geüpdate, zonder dat een reboot was geïnitieerd. Dat kan natuurlijk ook mogelijk een oorzaak zijn van het vastlopen op den duur. Na een update zou je denk ik ip een reboot willen doorlopen. Daarnaast gaat het om software instellingen. Dit geeft veel mogelijkheden tot corruptie. Ik zou het eerder daar zoeken dan een RMA proces doorlopen met als doel een vervangende UDR te willen ontvangen.
 
Ah oke, bedankt voor je suggestie (y).
Klopt inderdaad wat je aangeeft.
Ik heb de vorige keer Network en Protect geüpgraded zónder een reboot van de gehele console te doen.
Daarom zal ik komende tijd eens even niets upgraden, en de UDR zo laten draaien.

Het RMA proces zal voorlopig ook niet gaan, daar er geen spare units zijn bij UniFi.
Ik zal het de komende tijd eens in de gaten houden/monitoren.
 
Volgens mij heb jij een "test rig" met een UDR. Uitlenen kan natuurlijk ook een optie zijn. Hoeft @niekniek89 hem alleen maar op te halen in Greun'

PS. De UDR is mijn main router dus die blijft (tenzij iemand hem wil overnemen voor de prijs van een UDMP SE) maar ik heb nog een USGP 4 liggen.
Als ik mijn USG-3P / UCKG2+ - oorspronkelijke backup - nog als backup had gehad en niet inmiddels verkocht (heel slechte idee achteraf, maar dat terzijde), had ik @niekniek89 zelf al het aanbod kunnen en zeker willen doen.

Nu is mijn UDR mijn eigen ‘fail-safe’ backup router voor mijn UDM-SE. Tja en zelf zonder backup das ook geen goed idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wimpie en niekniek89
De vorige keer had ik Network & Protect direct achter elkaar geupgraded (zou geen probleem moeten zijn?) zonder reboot.
Ik zal eens in de gaten houden hoe lang hij het blijft doen, zolang ik niks upgraded.
Mijn advies - zeker voor de UDR - is dat je echt even de tijd moet nemen voor al je updates.

Probeer eens de updates te doen als volgt:
1 reboot UDR - clean systeem voor updates
2 update Unifi OS - wacht tot voltooing
3 update Unifi Network Application - wacht tot voltooiing
4 update Unifi Protect - wacht tot voltooing
5 reboot UDR

Ik update nooit de Unifi Netwerk applicatie en Unifi Protect tegelijk. Kost tijd, maar je geeft de UDR hiermee de tijd om alles netjes te verwerken. Standaard is natuurlijk de reboot.

Heb je gebruikers die niet 3-5 minuten zonder internet kunnen, plan dan even - uiteraard met informed consent - een periode in de avond of vroeg in de ochtend.

Nogmaals succes! 🍀

Mod: Even de "afkortingen" vertaalt naar duidelijke omschrijving. ;) [/mod]
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wimpie
Ben benieuwd of het nog een keer in early access komt. Wacht al maanden. Notify me aangezet, maar nooit iets ontvangen. Intussen wel gezien dat er mensen er nog 1 te pakken gekregen hebben. Die notify me optie lijkt dus niet echt te werken.

Zelfde voor die WiFi 6 In-Wall. Overigens in verhouding met de router wel wat prijzig.
 
Dan meld je je aan voor de Ubiquiti Discord, typ je een paar woorden totdat je level 6 bent, en dan krijg je push messages als er wat op voorraad is :D
 
Nee, inderdaad. Kwam ik ook achter toen ik hier begon te lezen en zag dat er meerdere nog een router te pakken gekregen hebben. :-D

Het is ook geen doen om iedere dag continue te kijken. :)
Het is ook al heel lang stil met de EA UDR.
Wellicht zijn de problemen groter dan ze hadden voorzien.

Of de chips e.d. zijn gewoon op.
 
Of je probeert Check4Change. Dat is een extensie voor jouw browser. Zowel voor jouw vaste PC/Laptop als jouw mobiele browser. Verandert de status van het product dan krijg je een melding. Zo heb ik mijn camera's bemachtigd :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lifelogger
Of je probeert Check4Change. Dat is een extensie voor jouw browser. Zowel voor jouw vaste PC/Laptop als jouw mobiele browser. Verandert de status van het product dan krijg je een melding. Zo heb ik mijn camera's bemachtigd :)
Top! Daar ga ik mee aan de slag. Dank. Oor de tip!
 
Ik kreeg gisteren een notificatie dat de UDM Pro SE beschikbaar was. Dus zo’n twee weken later …
 
  • Leuk
Waarderingen: Lifelogger
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.