Beste forum leden,
Mijn eerste posting op dit mooie forum. Schaam mij deels dat ik met mijn basiskennis van netwerken niet echt thuis verder kom met een technische probleem of uitdaging. Misschien dat mijn eerste vraag en posting simpel is te beantwoorden (althans dat hoop ik) en dat ik ergens een simpele instelling over het hoofd heb gezien.
Heb na zeer goede recensies een UniFi Dream Machine aangekocht (niet de pro). Ik gebruikte Google Wi-Fi maar ik merkte dat die zeker niet kon waarmaken wat Google beloofde. Op mijn werk gebruiken ze ook UniFi apparatuur dus na wat recensies te hebben gelezen heb ik een Dream Machine aangekocht.
Ik heb de UniFi Dream Machine al deels werkend gekregen. Ik heb een internet glasvezelaansluiting van KPN. Van KPN heb ik een Experiabox v10 die als IP adres: 192.168.85.254 heeft. Ik heb een vrije poort van de Experiabox op de WAN poort van de Dream Machine aangesloten. Op de Experiabox heb ik het Wi-Fi netwerk uitgeschakeld en de DHCP server staat aan.
De Dream Machine heeft IP adres 192.168.85.1 gekregen. En ik heb het Wi-Fi netwerk perfect operationeel gekregen. Dat is echt een flinke verbetering al.
Mijn probleem is dat ik vanaf mijn Dream Machine (via Wi-Fi of de ethernet poorten) niet naar mijn Experiabox kan pingen of op een andere manier kan benaderen. Ook andersom niet. Als ik mijn laptop op de Experiabox aansluit met een ethernetkabel dan kan ik de Dream Machine niet benaderen en ook de overige netwerkapparatuur die erop aangesloten is niet.
Misschien dat ik qua vraag niet compleet ben of dat er nog extra informatie nodig is. Maar dat hoor ik anders graag.
Wat zou ik moeten instellen om het werkend te krijgen? Is dit simpel te doen? Kan iemand dit eventueel (tegen betaling) voor mij instellen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mijn eerste posting op dit mooie forum. Schaam mij deels dat ik met mijn basiskennis van netwerken niet echt thuis verder kom met een technische probleem of uitdaging. Misschien dat mijn eerste vraag en posting simpel is te beantwoorden (althans dat hoop ik) en dat ik ergens een simpele instelling over het hoofd heb gezien.
Heb na zeer goede recensies een UniFi Dream Machine aangekocht (niet de pro). Ik gebruikte Google Wi-Fi maar ik merkte dat die zeker niet kon waarmaken wat Google beloofde. Op mijn werk gebruiken ze ook UniFi apparatuur dus na wat recensies te hebben gelezen heb ik een Dream Machine aangekocht.
Ik heb de UniFi Dream Machine al deels werkend gekregen. Ik heb een internet glasvezelaansluiting van KPN. Van KPN heb ik een Experiabox v10 die als IP adres: 192.168.85.254 heeft. Ik heb een vrije poort van de Experiabox op de WAN poort van de Dream Machine aangesloten. Op de Experiabox heb ik het Wi-Fi netwerk uitgeschakeld en de DHCP server staat aan.
De Dream Machine heeft IP adres 192.168.85.1 gekregen. En ik heb het Wi-Fi netwerk perfect operationeel gekregen. Dat is echt een flinke verbetering al.
Mijn probleem is dat ik vanaf mijn Dream Machine (via Wi-Fi of de ethernet poorten) niet naar mijn Experiabox kan pingen of op een andere manier kan benaderen. Ook andersom niet. Als ik mijn laptop op de Experiabox aansluit met een ethernetkabel dan kan ik de Dream Machine niet benaderen en ook de overige netwerkapparatuur die erop aangesloten is niet.
Misschien dat ik qua vraag niet compleet ben of dat er nog extra informatie nodig is. Maar dat hoor ik anders graag.
Wat zou ik moeten instellen om het werkend te krijgen? Is dit simpel te doen? Kan iemand dit eventueel (tegen betaling) voor mij instellen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!