USG "geen internet probleem" opgelost, maar zie USG niet in de controller.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sub_O

UniFier
18 okt 2022
5
3
3
Ik heb sinds 18 oktober een nieuwe provider, van Caiway naar Delta, en dus ook een nieuw modem/router. Ik ging van een Genexis Live!Titanium-22 modem naar een Genexis 7840 modem/router. En daar ging het fout. Geen internet.
De opstelling is als volgt:
1. Genexis 7840 modem/router
2. USG 3P router
3. Switch US-8-60W (2x)
4. UAC-AC-Pro acces point (2x)

Zowel mijn USG als de Genexis 7840 gaven in dezelfde range ip-adressen uit. Namelijk 192.168.1.xxx. Ik heb de Genexis aangepast naar de range 192.168.10.xxx. Daarna nog steeds geen internet en ondertussen een dag verder. Uiteindelijk alles een half uur uit gezet en weer aangesloten. Nu werkt het internet naar behoren.

Het enige wat veranderd is is de Genexis modem naar een nieuwe modem/router. Toch kan ik mijn USG niet meer benaderen in mijn Unifi Controller (versie 6.1.71). Hij staat wel in de lijst met een rood bolletje er voor. De overige 4 apparaten zijn gewoon zichtbaar met een groen bolletje.

Mijn USG is benaderbaar via 192.168.1.1 (is ook onveranderd) en zie twee meldingen staan.
1. Congratulations! The Gateway is connected to the internet.
2. Please install the UniFi Controller to manage your gateway.

De controller draait al een aantal jaar. Waarom is de USG niet te benaderen?
 
De controller had ik op een Raspberry Pi staan, maar had daar problemen mee. Dus draait de controller al zeker een jaar als app op mijn MacBook Pro (2018)
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-10-20 om 13.24.30 1.jpg
    Schermafbeelding 2022-10-20 om 13.24.30 1.jpg
    122,4 KB · Weergaven: 5
Wat krijg je te zien als je in de USG het commando 'info' geeft?
 
Ik snap even niet wat je bedoelt. Waar moet ik het commando "info" geven?
In de controller? Hier zie ik overigens wel als ik met mijn muis over de USG hoover , dat hij "Unable to add" geeft.
Wellicht een reset van de USG?
Schermafbeelding 2022-10-20 om 15.25.29.jpgSchermafbeelding 2022-10-20 om 15.26.35.jpg
 
Het lijkt er op dat de USG in jouw controller niet meer matcht met de USG. Ik zou de USG in de controller 'vergeten' en dan opnieuw adopteren.
Mogelijk moet je daarvoor ook de USG zelf resetten.

Het commando 'info' kun je geven als je via SSH inlogt op de USG.
 
Het lijkt er op dat de USG in jouw controller niet meer matcht met de USG. Ik zou de USG in de controller 'vergeten' en dan opnieuw adopteren.
Ik dacht dat ik de USG niet kon "vergeten" zolang hij niet geadopteerd was. Maar dat is gelukt en het werkt.
Dus: "Case closed".
Dan je wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.