Hi allen! Eerste post hier
Inleiding
Ik wil mijn netwerk upgraden en de huidige KPN Experiabox v10 vervangen door de USG3.
Installatie
- Ik heb de USG gereset naar Factory defaults (reset knop ingedrukt gehouden totdat de LEDs van wan 2/ lan 2 van knipperend naar uit gaan)
- De glasvezel modem (Genexis) verbonden met de WAN 1 poort van de USG.
- De HTPC verbonden met de LAN 1 poort.
- Opm. De LED van de console brandt constant groen, dus ga ervan uit dat de USG correct is voorzien van stroom. Geen defect op de voeding.
Side note
Op één of andere manier kan ik de HTPC niet verbinden met WAN 2/ LAN 2 poort.
Als ik dan via opdrachtprompt ‘ipconfig’ uitvoer, krijg ik geen IP adres op Default Gateway.
Probleem
Met de HTPC op poort LAN 1 kan ik de router bereiken via browser op 192.168.1.1 voor de basic installatie.
Hier staat bovenaan de pagina gelijk de error:
‘The Gateway is unable to connect to the internet. Please check your configuration.’
Ik heb dus geen internet, en ook random adres pingen geeft ‘Destination net unreachable’
Als ik de UniFi Network application draai en de webpagina open voor de uitgebreide instellingen, kan ik de USG adopten.
Echter ook hier in het Dashboard staat: ‘Primary Internet service down’.
Ik ben me beetje ten einde raad hoe nu verder. Het lijkt me een erg basic setup, maar misschien zie ik iets (heel stoms) over het hoofd.
Suggesties/ hulp wordt zeer gewaardeerd! Bij voorbaat dank
Inleiding
Ik wil mijn netwerk upgraden en de huidige KPN Experiabox v10 vervangen door de USG3.
Installatie
- Ik heb de USG gereset naar Factory defaults (reset knop ingedrukt gehouden totdat de LEDs van wan 2/ lan 2 van knipperend naar uit gaan)
- De glasvezel modem (Genexis) verbonden met de WAN 1 poort van de USG.
- De HTPC verbonden met de LAN 1 poort.
- Opm. De LED van de console brandt constant groen, dus ga ervan uit dat de USG correct is voorzien van stroom. Geen defect op de voeding.
Side note
Op één of andere manier kan ik de HTPC niet verbinden met WAN 2/ LAN 2 poort.
Als ik dan via opdrachtprompt ‘ipconfig’ uitvoer, krijg ik geen IP adres op Default Gateway.
Probleem
Met de HTPC op poort LAN 1 kan ik de router bereiken via browser op 192.168.1.1 voor de basic installatie.
Hier staat bovenaan de pagina gelijk de error:
‘The Gateway is unable to connect to the internet. Please check your configuration.’
Ik heb dus geen internet, en ook random adres pingen geeft ‘Destination net unreachable’
Als ik de UniFi Network application draai en de webpagina open voor de uitgebreide instellingen, kan ik de USG adopten.
Echter ook hier in het Dashboard staat: ‘Primary Internet service down’.
Ik ben me beetje ten einde raad hoe nu verder. Het lijkt me een erg basic setup, maar misschien zie ik iets (heel stoms) over het hoofd.
Suggesties/ hulp wordt zeer gewaardeerd! Bij voorbaat dank