Wel verbinding geen internet

d.vdvliet

UniFier
13 dec 2020
4
0
1
Ik maak al enkele jaren gebruik van 4x UAP-AC-Pro nu met version 4.3.24.11355 i.c.m. een cloud key.

Sinds 1 week heb ik klachten dat ik op de devices geen internet heb, ik behoud wel het netwerk naar de AP.
De uptime van de AP blijft netjes doorlopen.

Tijdelijk als kruistest op de Experiabox van KPN WIFI aangezet, deze blijft zonder problemen werken waardoor het uitwijst dat het aan de UniFi producten ligt.

Ik heb alles al volledig gereset, nieuw SSID aangemaakt zonder succes. Nieuwe bekabeling getest, 1 AP rechtstreeks aangesloten zonder Netgear POE switch maar behou dezelfde klachten. Lijkt alsof er iets in het UniFi netwerk niet goed staat.

In mijn dashboard zie ik bij Anomalies veel van deze meldingen:
Client xxxx is having trouble resolving a domain name to an IP address (DNS timeout).for last 2 hours.

Onbekend of ik deze meldingen ook had toen alles goed werkte. Jullie enig idee hoe dit op te lossen?
 
In de tussentijd tot goed functioneren en de klachten is er niets in het netwerk aangepast. Klachten vonden ineens de volgende ochtend plaats en zijn niet meer weggegaan.
 
Netwerk situatie:
KPN Experiabox 10 -> Netgear 8ports POE switch -> 4x UAP-AC-Pro

Andere netwerk apparaten die rechtstreeks op de Experiabox zitten, Samsung smart tv, PS5, LG smart tv, Google Nest producten.
Via UniFi WIFI: MacBook pro apparaten en iPhones en Apple Watches.
 
Hi, I have exactly the same experience, similar setup 4xAP lite KPN Expedia V10a. For the lat few days performance has degraded with connection to WiFi network achieved but no Internet. Have also switched WiFi on Expedia box back on and that works perfectly. I really have no idea where to look on this one. I can only imagine that some incompatibility has arisen due to the recent KPN updates... and the resulting IPTV problems they have had in the past days. (Please excuse the English. I understand Dutch well but would struggle to have a conversation on a technical topic like this. Feel free to respond in the way you are most comfortable/effective)
 
Hi, I have exactly the same experience, similar setup 4xAP lite KPN Expedia V10a. For the lat few days performance has degraded with connection to WiFi network achieved but no Internet. Have also switched WiFi on Expedia box back on and that works perfectly. I really have no idea where to look on this one. I can only imagine that some incompatibility has arisen due to the recent KPN updates... and the resulting IPTV problems they have had in the past days. (Please excuse the English. I understand Dutch well but would struggle to have a conversation on a technical topic like this. Feel free to respond in the way you are most comfortable/effective)
I have exactly the same Kevin. Hope someone have a solution...
 
I have just downgraded my AP's from firmware version 4.3.24.11355 to 4.3.20. Everything seems to work again. I accept that this is not a solution but seems fair evidence that the problem may be in the latest UNIFI AP firmware.

Maybe this could help you too.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevin182
Ik heb vandaag ook enkele klanten die bij mij deze storing melden, speelt sinds een weekje (ongeveer) nu geven ze aan. Bij één klant heb ik nu ook de Firmware van de AP's teruggezet naar 4.3.20 en ga bekijken of daarmee het probleem is opgelost, Klant maakt gebruik van KPN Modem en Unifi AP's. Ik zal de uitkomst hier weer melden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevin182
Ik heb vandaag bericht ontvangen van mijn klant dat de problemen tot nu toe zijn opgelost. Volgende week neem ik met deze klant contact op of het daadwerkelijk nog steeds goed functioneerd.

Inmiddels bij klant2 de Firmware downgrade gedaan, kijken wat het bij deze klant oplevert.
Dus een wijze lees geleerd

If it ain't broke, don't fix it.

Ik zou bij klanten toch voorzichtiger zijn met dit soort dingen.
Thuis doe ik wel alles met beta, maar gaat het stuk dan is het jammer.
 
Nee, ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
Beta test ik zeker niet bij klanten.
Ik begrijp je prima hoor.

Ik bedoel dat ik beta wel thuis doe en niet bij klanten.

En ook niet bij iedere firmware gelijk de boel ga updaten. Want als de klant niet klaagt, dan gewoon er van afblijven.
Bij Unifi hebben ze er ook wel een handje van om firmware vrij te geven die toch niet helemaal klaar is.
 
Ik begrijp je prima hoor.

Ik bedoel dat ik beta wel thuis doe en niet bij klanten.

En ook niet bij iedere firmware gelijk de boel ga updaten. Want als de klant niet klaagt, dan gewoon er van afblijven.
Bij Unifi hebben ze er ook wel een handje van om firmware vrij te geven die toch niet helemaal klaar is.
oow sorry, dan begrijp ik het verkeerd :giggle: Heb het ook niet helemaal goed geleden merk ik nu inderdaad.

en inderdaad, ik update ook niet veel.
Ik probeer wel de releases bij de houden voor mijzelf, maar zolang er niks raars is, lekker laten lopen als het functioneert.
 
Ik maak al enkele jaren gebruik van 4x UAP-AC-Pro nu met version 4.3.24.11355 i.c.m. een cloud key.

Sinds 1 week heb ik klachten dat ik op de devices geen internet heb, ik behoud wel het netwerk naar de AP.
De uptime van de AP blijft netjes doorlopen.

Tijdelijk als kruistest op de Experiabox van KPN WIFI aangezet, deze blijft zonder problemen werken waardoor het uitwijst dat het aan de UniFi producten ligt.

Ik heb alles al volledig gereset, nieuw SSID aangemaakt zonder succes. Nieuwe bekabeling getest, 1 AP rechtstreeks aangesloten zonder Netgear POE switch maar behou dezelfde klachten. Lijkt alsof er iets in het UniFi netwerk niet goed staat.

In mijn dashboard zie ik bij Anomalies veel van deze meldingen:
Client xxxx is having trouble resolving a domain name to an IP address (DNS timeout).for last 2 hours.

Onbekend of ik deze meldingen ook had toen alles goed werkte. Jullie enig idee hoe dit op te lossen?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Snelheid si heel laag soms mr 1mbs en toestellen verliezen zelfs connectie.
 
Ik heb dezelfde problemen bij UAP-AC_PRO met KPN experia box V10A, maar is er een uitleg of stappenplan hoe het downgraden in zijn werk gaat?
 
Ik heb dezelfde problemen bij UAP-AC_PRO met KPN experia box V10A, maar is er een uitleg of stappenplan hoe het downgraden in zijn werk gaat?
Je kunt handmatig het access point upgraden (of downgraden). in onderstaande handleiding kun je bij punt 2a lezen hoe je de firmware moet installeren. De firmware haal je van de ubnt.com website.

Gr. Thomas
 
Ik heb ook een downgrade gedaan bij 2 AC pro's en sindsdien draait het weer goed, zijn er nog andere oplossingen bekend?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..