Wake-on-Lan WAN naar USG

Stiibun

UniFier
7 feb 2018
256
112
43
Zijn er mensen die hier WOL over WAN succesvol opgezet hebben op de USG?

WOL werkt voor me intern op de LAN maar niet wanneer ik extern zit.

Nochtans een regel opgezet dat UDP poort 9 wordt geforward naar het broadcast adres van mijn netwerk, maar geen geluk. Logging staat ook aan voor deze regel, maar zie niets daarover verschijnen op de syslog. Lijkt er dus op dat deze wordt tegengehouden door mijn modem, maar lijkt me vreemd want Telenet blokkeert standaard niet poort 9, ook als ik een andere poort gebruik in de port forward rule en in mijn iPhone WOL app werkt het nog steeds niet.
 
Dat gaat zo niet lukken. Want voor WOL is een broadcast nodig en dat werkt niet via internet.

Meestal moet je de oplossing zoeken in een apparaat dat je via internet kan benaderen dat dan lokaal de WOL broadcast verstuurd.

Er zijn "professionele" oplossingen zals de QWU-100 van QNAP, maar het kan ook met een Raspberry Pi.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt.

@The_ike_master , via een broadcast MAC adres had ik ook gevonden en zal ik eens proberen. Maar was wat terughoudend hiervoor, niet omdat werken terminal me afschrikt (hoegenaamd niet), maar eerder omdat die route als ik ooit een UDM Pro aankoop afgesloten wordt want geen config.gateway.json bestand meer daar.

Dat raspberry Pi project ga ik eens bekijken. Was van plan een Pi aan te kopen binnenkort o.a. als tweede Pihole en wellicht ook om Homebridge op te draaien.
 
Bedankt.

@The_ike_master , via een broadcast MAC adres had ik ook gevonden en zal ik eens proberen. Maar was wat terughoudend hiervoor, niet omdat werken terminal me afschrikt (hoegenaamd niet), maar eerder omdat die route als ik ooit een UDM Pro aankoop afgesloten wordt want geen config.gateway.json bestand meer daar.

Dat raspberry Pi project ga ik eens bekijken. Was van plan een Pi aan te kopen binnenkort o.a. als tweede Pihole en wellicht ook om Homebridge op te draaien.

Ja daar heb je gelijk in, maar wie weet dat er tegen die tijd daar ook weer een oplossing voor is. Pihole heb ik ook draaiend gehad binnen mijn netwerk. Werkt wel goed. Heb hem alleen afgesloten omdat op raspberry ook mijn controller draaide. Deze heb ik echter vervangen voor een cloudkey gen2 plus. Dus de pihole gaat verplaatst worden naar docker op de Synology nas
 
Nog even over nagedacht. Heb op mijn netwerk ook een iMac draaien en kan die via VPN altijd overnemen en dan van daaruit de server een WOL schopje geven.

Soms moet je het niet moeilijker maken dan nodig is :)
Nee is niet zo'n elegante oplossing als bv. de het Pi project die Edwin2019 naartoe linkte, maar zo hoef ik ook niets naar buiten toe open te zetten, en maar hopen dat het allemaal netjes dicht getimmerd is en vooral blijft.

Ik wordt helemaal duizelig van all die hartjes hier ?
 
  • Haha
Waarderingen: PcRene
"Ik wordt helemaal duizelig van all die hartjes hier ? "

We zijn op dit forum best lief voor elkaar in vergelijking met de omgangsvormen op andere fora. Maar dit is inderdaad een klein beetje overdreven, ik krijg er ook hoofdpijn van. :) :)
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..