unifi router icm ziggo modem in bridge

puppie

Diamond
UniFier
31 aug 2019
559
270
63
Enschede
helpmij.nl
Hallo,
Ik heb een beetje zitten lezen over een thuis netwerk met ziggo en unifi router.
Mij is op dit moment nog niet duidelijk wat ik de unifi router moet zetten als ik de ziggo router in bridge laat zetten.
Kan iemand mij dit vertellen?
Alvast bedankt voor elke reactie.
 
In bridge mode krijgt de USG een extern IP-adres van de ziggo router. Als je verder geen servers hebt E.d dan hoef je geen forward rules in te vullen. De USG is als firewall, bescherming van je netwerk, wel best goed.
Wat wil je verder allemaal in huis aansturen/ aansluiten?
 
mijn situatie zal dan als volgt worden:
ziggo connect box.
usg router (nog niet aanwezig)
unify switch 8-60
unifi ap pro
synology nas
intel nuc
D@hua camera
dit alles bedraad en misschien de gen2 (overdenk ik nog)
Draadloos diverse apple producten
 
De Unifi router, of tewel de USG komt als volgt:
Ziggo router in bridge mode -> USG (wan) -> switches (via lan van de USG)
 
Hoi PcReene,
bedankt voor de reactie.
De aansluiting was/is mij wel duidelijk.
Het gaat mij erom of en wat ik in de usg moet zetten of krijgt deze automatisch het externe IP adres van ziggo.
Ik lees dat de interne reeks 192.168.0.1 word die kan ik natuurlijk wijzigen naar mijn eigen reeks.
Of denk ik nu te ver door en is het gewoon aansluiten en werkt het.
 
Oke, duidelijk. In de basis is het plug/play.. heb je een mailserver of iets anders wat je extern toegankelijk wil hebben gaan de poort forwarders in de USG. Verstandig is het om IPS aan te zetten dan, die beveiliging werkt best goed.
Wil je een gastennetwerk regelt de USG ook de correcte afhandeling daarvan. De USG is grotendeels hetzelfde als het router gedeelte van ziggo echter met meer mogelijkheden en een betere beveiliging.
 
Oke,

de poortforwarding heb ik nu ook ingesteld in het ziggo gedeelte.
Dat gaat mij zeker lukken in de uso, die kennis is er wel.
Mail server nee daar werk ik niet mee.
De nas die wil ik van buitenaf kunnen zien ivm upload foto's
Verder is het netwerk gedeelte van mij niet spannend.
Ik ga maar eens bestellen heb je misschien nog tips?
Nogmaals bedankt voor je reactie.
 
I heb ook een vraag.
Moet het ziggo modem/router echt in brigde modus, of is voldoende het uitschakeling van de WiFi gedeelte?

Ps: @ puppie
Ik heb je topic gebruikt, ik hoop is ok ?
 
Yep......
USG en UniFi switch staan op mijn verlanglijstje, ik ben benieuwd naar je bevindingen ?
 
switch heb ik in de doos gereed liggen. ap pro heb ik nu al ingebruik en wil ik niet meer kwijt.
USG ga ik zo bestellen.
 
Laatst bewerkt:
AP pro heb ik ook en de switch lijkt mij een makkie om te installeren, ik maak me zorgen over de USG omdat mijn netwerk kennis is beperkt.
Please, keep me posted ?
 
Als jij je Ziggo modem zelf in bridge zet wat bij veel modellen kan en of ziggo even belt en hen het laat doen is er geen enkel probleem. USG erachter en gaan met die bekende banaan
 
ik heb net de usg besteld en die wordt morgen bezorgd ook de cloud key2 erbij besteld.
Of ik het voor de vakantie nog ga redden weet ik nog niet.
Een huis zonder internet is voor mij te klein.:oops:
 
  • Haha
Waarderingen: Serge
Je kunt hem ook zo laten, maar dubbel NAT vind ik altijd risicovol... voorkeur dus inderdaad voor bridge mode.
 
Als ik installeer is het dan eerst
ziggo in bridge
USG ertussen
Switch
En dan instellingen aanpassen
of moet de Cloud Key gen2 er eerst bij geplaatst worden en dan instellen of kan de gen2 nadien erbij komen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..