Unifi switch met 4 AP's storen Experiabox v12

Mech is het draadloos verbinden van 1 bedraad access point naar een (of meer) onbedraad ap(''s).
Als je dus Mesh aan zet terwijl de andere ap' s ook bekabeld zijn creëer je één of meerdere loops in je netwerk.
En dat is niet handig

Dat is niet correct. Het is een advies om meshing naar een andere AP uit te zetten als het AP bedraad is omdat het niet nodig is. Maar het kan niet direct kwaad.

Zoals @Wimpie ook al zegt, het meshen wordt pas actief als de bedrade verbinding wegvalt. Het creeert dus geen netwerkloops.
 
Ik heb van twee bedrade AP's de meshing aan staan, zodat het niet bedrade AP in de schuur kan switchen tussen beide. Geen netwerk loop te bekennen ....

Een AP die bedraad is zal niet draadloos verbinding zoeken met andere bedrade AP's. Dat doet alleen een AP die niet bedraad is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van twee bedrade AP's de meshing aan staan, zodat het niet bedrade AP in de schuur kan switchen tussen beide. Geen netwerk loop te bekennen ....

Een AP die bedraad is zal niet draadloos verbinding zoeken met andere bedrade AP's. Dat doet alleen een AP die niet bedraad is.
Hier hetzelfde. De optie "downlink" staat actief op twee AP's (U6-LR en U6-Pro), waardoor de "uplink" de nodige AP groep(en) doorgeeft aan de UAP-AC-M (schuur).
 
OK, dat is dan dus (gelukkig) een verbetering.
In het verleden (ruim vóór de nieuwe interface) gaf het bij mij serieuze problemen.

Ik maakt in het begin ook de fout meshing en roaming door elkaar te gooien.
Dus overal op alle bekabelde AP's meshing aan.
Op de switch alle poorten waar een AP aanhing knipperde STP melding.
Niets wilde meer draadloos verbinden.

Mesh overal uitgezet, problem solved.

Vandaar mijn post.
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
DHCP instellingen in de Unifi controller aanpassen heeft geen enkel nut. Die zijn alleen van toepassing als je een USG / UDM hebt. In jouw geval doen die dus helemaal niets.
Dat je probleem niet direct weg is komt omdat het netwerk gewoon even tijd nodig heeft om zich te herstellen.

Het lijkt verdacht veel op een netwerk loop. Heb je niet ergens een apparaat zitten dat zowel via WiFi als bedraad is verbonden?

Zoals @dbw aangeeft je netwerk afkoppelen en stap voor stap aansluiten zodat je de bron van het probleem kunt isoleren.
Ja, dat even herstellen van het netwerk lijkt zo te zijn....

Apparaat zowel WiFi als bedraad.... heb ik gecheckt... maar niet gevonden....
 
OK, dat is dan dus (gelukkig) een verbetering.
In het verleden (ruim vóór de nieuwe interface) gaf het bij mij serieuze problemen.

Ik maakt in het begin ook de fout meshing en roaming door elkaar te gooien.
Dus overal op alle bekabelde AP's meshing aan.
Op de switch alle poorten waar een AP aanhing knipperde STP melding.
Niets wilde meer draadloos verbinden.

Mesh overal uitgezet, problem solved.

Vandaar mijn post.
Bij mij staan de Global AP settings als volgt...
 

Bijlagen

  • Global AP settings.jpg
    Global AP settings.jpg
    176 KB · Weergaven: 14
Naar mijn idee; als je bekabelde verbinding wegvalt, is hoogst waarschijnlijk ook je POE weg.
(tenzij je een injector gebruikt).
POE stroom van de AP's komt van de switch.... :)

Ik heb de wireless meshing uitgezet....

Huidige situatie:
Experiabox alles bedraad aangesloten (2x TV en alarm), rode kabel naar Unifi Switch ook.

Op de Unifi Switch hetvolgende aangesloten:
- bekabeld: Synology en Raspberry PI
- wireless: meerdere iPads, telefoons, laptop (Huawei en Mac), Samsung TV

Alleen bij snel doorswappen naar bv 4 TV kanalen verder, enige korte hickup.... Geen stb-nmc-400 melding.
Bij swappen van slechts een kanaal verder, stabiel...

Ik ga het nog even aankijken voor ik er weer een extra wifi apparaat bij hang.
 
Welke ethernetpoorten KPN IPTV aangesloten, 1,2 of 3? Zeker niet op 4.
IGMP snooping volgens mij niet nodig aangezien TV signaal niet over Ubiquiti netwerk loopt zo te zien op tekening.
Ik heb 4 KPN HD ontvangers en degene die rechtstreeks zijn aangesloten zie ik niet in mijn Ubiquiti netwerk. de overige 2 wel aangezien die via een Ubiquiti switch zijn aangesloten, hier dus wel IGMP snooping nodig wat perfect werkt op de 2 HD ontvangers.
 
Welke ethernetpoorten KPN IPTV aangesloten, 1,2 of 3? Zeker niet op 4.
IGMP snooping volgens mij niet nodig aangezien TV signaal niet over Ubiquiti netwerk loopt zo te zien op tekening.
Ik heb 4 KPN HD ontvangers en degene die rechtstreeks zijn aangesloten zie ik niet in mijn Ubiquiti netwerk. de overige 2 wel aangezien die via een Ubiquiti switch zijn aangesloten, hier dus wel IGMP snooping nodig wat perfect werkt op de 2 HD ontvangers.
KPN IPTV aangesloten op 1 en 2. Op 3 zit de rode netwerkkabel naar de Unifi Switch. Op 4 zit het alarm....

Wat betreft de IGMP snooping... klopt dat het TV signaal niet over het Unifi netwerk loopt.....
Maar het lijkt alsof er dus heel veel traffic binnenkomt op de experiabox vanuit de Unifi switch die het signaal verstoort van beide TV ontvangers...
 
KPN IPTV aangesloten op 1 en 2. Op 3 zit de rode netwerkkabel naar de Unifi Switch. Op 4 zit het alarm....

Wat betreft de IGMP snooping... klopt dat het TV signaal niet over het Unifi netwerk loopt.....
Maar het lijkt alsof er dus heel veel traffic binnenkomt op de experiabox vanuit de Unifi switch die het signaal verstoort van beide TV ontvangers...
En daarom moet je één voor één proberen vanuit de switch.
Ik weet, dat is kl*t* werk. Maar wat je nu aan het doen bent is ook niet logisch.
 
En daarom moet je één voor één proberen vanuit de switch.
Ik weet, dat is kl*t* werk. Maar wat je nu aan het doen bent is ook niet logisch.
Hoi dbw, ik ben nu een voor een alles weer aan het aansluiten op de switch. Tot ik weer problemen krijg.... Dat is zeker een kl*t*werk :-D...
Tot nu toe gaat t goed. Morgen ga ik de sonos weer aansluiten...

Voor de rest pas ik momenteel geen instellingen aan. Ik zou niet durven nu ik met dit klusje bezig ben :-D

Dank je voor het meedenken!
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..