Ik heb op het community forum gezocht en daar zijn mensen die hun ck rma laten gaan ook al is de garantieperiode al verlopen, idee?
Daar heb je gelijk in, vreemd dat ze dit product nog altijd op deze manier verkopen. De problemen met warmte en batterij zijn overal bekend.Ik heb er nog een ups tussen zitten dus bij stroom uitval zal niet gelijk mijn netwerk offline gaan en ja je kunt hem opsturen voor rma maar hoe lang gaat de accu dan weer mee.
Was het niet zo dat de software inmiddels zorgt voor niet corrupte databasebestanden bij een plotselinge stroomuitval?Bijna iedere 2e generatie Cloudkey waarmee ik te maken heb heeft een defecte batterij. Ik maak me er niet langer druk om, de 1e generatie Cloudkey had immers ook geen batterij. De accu is alleen bedoeld om schade aan de MongoDB database te voorkomen als de Cloudkey uitvalt.
Het is toch zo dat je dit enkel kunt zien als de stroom plotseling uitvalt? Hoe test je dit dan als je de controller stopzet zoals je zegt?Als je veilig wilt testen of de accu nog werkt kun je voor het uitschakelen van de voeding eerst de controller stopzetten.
Balen van je accu! Garantie?Hier net even getest bij mijn Cloud key gen 2 plus en deze viel gelijk uit dus ook de accu defect maar toen ik de utp kabel er weer indeed werd hij weer netje opgestart dus ik heb ook een defecte accu helaas.
Goede tip!Als je veilig wilt testen of de accu nog werkt kun je voor het uitschakelen van de voeding eerst de controller stopzetten.
Ik heb ook protect draaien op de uck, zet ik die dan ook stop?Alleen het UniFi Network controller pakket stopzetten, niet de CloudKey een software shutdown geven. Daarna stekker er uit trekken en als hij aftelt is de accu nog OK.
mijn conclusie is dat het geen deugdelijk product is (althans het onderdeel accu, verder erg tevreden over CK) en dat ik bij een nieuwe grote kans zou hebben op herhaling. Ik laat het dus zo en ga hem aansluiten op mijn UPS zoals Robert ook heeft.
Dat is goede service.Je ziet dat zelfs na de garantieperiode (zoals in mijn geval) ze niet moeilijk doen mbt RMA van dit apparaat
Mijn leverancier wil niks voor me doen. Ze geven 2 jaar garantie (mijne zat daar net buiten) en volgens hen zegt Ubiquiti dat het "geen vaak voorkomend probleem" zou zijn. Maar in een nieuwe unit kan het weer gebeuren dat de batterij opzwelt (hoeft niet natuurlijk) en ik vind het zonde van het materiaal (verder werkt de CK perfect) om dat weg te gooien.Je ziet dat zelfs na de garantieperiode (zoals in mijn geval) ze niet moeilijk doen mbt RMA van dit apparaat. Het enige is dat je je data (protect) van een maand terug kwijt raakt.
Ik heb de leverancier overgeslagen en een helpticket aangemaakt met dit verhaal, ze weten bij UB echt wel dat dit een issue is. Daarna mocht ik een RMA aanmaken en werd ook geregeld dat ik eerst een nieuwe krijg en dan de oude mag opsturen (ivm protect)...Mijn leverancier wil niks voor me doen. Ze geven 2 jaar garantie (mijne zat daar net buiten) en volgens hen zegt Ubiquiti dat het "geen vaak voorkomend probleem" zou zijn.