Accu defect CloudKey Gen2?

Ik heb er nog een ups tussen zitten dus bij stroom uitval zal niet gelijk mijn netwerk offline gaan en ja je kunt hem opsturen voor rma maar hoe lang gaat de accu dan weer mee.
 
Idd en zolang ze dat niet oplossen zal het probleem weer terug komen na verloop van tijd dus het is mij het geld niet waard om hem op te sturen terwijl hij verder perfect werkt ;)
 
Bijna iedere 2e generatie Cloudkey waarmee ik te maken heb heeft een defecte batterij. Ik maak me er niet langer druk om, de 1e generatie Cloudkey had immers ook geen batterij. De accu is alleen bedoeld om schade aan de MongoDB database te voorkomen als de Cloudkey uitvalt.

Als je veilig wilt testen of de accu nog werkt kun je voor het uitschakelen van de voeding eerst de controller stopzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en LTAX04
Bijna iedere 2e generatie Cloudkey waarmee ik te maken heb heeft een defecte batterij. Ik maak me er niet langer druk om, de 1e generatie Cloudkey had immers ook geen batterij. De accu is alleen bedoeld om schade aan de MongoDB database te voorkomen als de Cloudkey uitvalt.
Was het niet zo dat de software inmiddels zorgt voor niet corrupte databasebestanden bij een plotselinge stroomuitval?
Als je veilig wilt testen of de accu nog werkt kun je voor het uitschakelen van de voeding eerst de controller stopzetten.
Het is toch zo dat je dit enkel kunt zien als de stroom plotseling uitvalt? Hoe test je dit dan als je de controller stopzet zoals je zegt?
 
Hier net even getest bij mijn Cloud key gen 2 plus en deze viel gelijk uit dus ook de accu defect maar toen ik de utp kabel er weer indeed werd hij weer netje opgestart dus ik heb ook een defecte accu helaas.
Balen van je accu! Garantie?

Ik test mijn UCKG+ ook regelmatig door de utp uit de PoE+ te trekken. Vandaag ook maar weer een keer, dank voor de reminder!
 
Hallo mensen, ik heb ook een defecte CKG2+ accu. Ik heb de accu eruit gehaald. Het mogelijke brandgevaar zat me niet lekker. Ook zag ik foto’s van opgezwollen accu’s en in mijn gedachten zag ik al lekkage ontstaan met alle vervelende gevolgen van dien.
Ik ben blij dat ie eruit is. Is niet moeilijk, met een uurtje had ik het voor elkaar en ook weer netjes alles terug en dicht. Kan de link naar de tutorial evt opzoeken voor jullie.
mijn conclusie is dat het geen deugdelijk product is (althans het onderdeel accu, verder erg tevreden over CK) en dat ik bij een nieuwe grote kans zou hebben op herhaling. Ik laat het dus zo en ga hem aansluiten op mijn UPS zoals Robert ook heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
mijn conclusie is dat het geen deugdelijk product is (althans het onderdeel accu, verder erg tevreden over CK) en dat ik bij een nieuwe grote kans zou hebben op herhaling. Ik laat het dus zo en ga hem aansluiten op mijn UPS zoals Robert ook heeft.

Jammer van je UCKG2+! Mijn UCKG2+ heb ik een paar maanden geleden aangeschaft, als de batterijen binnen de garantie (03-2023) defect raakt doe ik een RMA, anders ook op een UPS aansluiten. Ik test m dan ook regelmatig door de UTP uit de PoE+ poort te halen.
 
Je ziet dat zelfs na de garantieperiode (zoals in mijn geval) ze niet moeilijk doen mbt RMA van dit apparaat. Het enige is dat je je data (protect) van een maand terug kwijt raakt.
Mijn leverancier wil niks voor me doen. Ze geven 2 jaar garantie (mijne zat daar net buiten) en volgens hen zegt Ubiquiti dat het "geen vaak voorkomend probleem" zou zijn. Maar in een nieuwe unit kan het weer gebeuren dat de batterij opzwelt (hoeft niet natuurlijk) en ik vind het zonde van het materiaal (verder werkt de CK perfect) om dat weg te gooien.
Als ik hem aansluit op een UPS (die ik toch al heb voor mijn Synology) zal er verder ook niets vervelends gebeuren (mits de stroomstoring korter duurt dan de capaciteit van de UPS). Verder natuurlijk regelmatig een backup maken van de config voor het geval dat er toch iets gebeurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Mijn leverancier wil niks voor me doen. Ze geven 2 jaar garantie (mijne zat daar net buiten) en volgens hen zegt Ubiquiti dat het "geen vaak voorkomend probleem" zou zijn.
Ik heb de leverancier overgeslagen en een helpticket aangemaakt met dit verhaal, ze weten bij UB echt wel dat dit een issue is. Daarna mocht ik een RMA aanmaken en werd ook geregeld dat ik eerst een nieuwe krijg en dan de oude mag opsturen (ivm protect)...
 
Laatst bewerkt:
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..