Cloudkey Gen2 Plus gevaarlijk? (interne accu defect)

Tupel

UniFier
8 mrt 2021
8
21
3
Noord Brabant
Beste forum users,

Ik heb een vraag.
Mijn cloudkey Gen2 Plus heeft een defecte interne accu en sluit bij stroomonderbreking niet meer netjes af. (graceful shutdown)
De RMA periode (garantie) is helaas voorbij dus weinig aan te doen.

Nu mijn vraag: Is deze Cloud Key nog wel veilig te gebruiken?

Ik kom allemaal berichten tegen over opgezwollen batterijen , gevaar voor oververhitting, brand etc.

Als het echt een 'safety hazard' betreft zou Unifi hier toch gehoor aan moeten geven?

Graag hoor ik van jullie.

Gr , Tim
 
ik zit me er ook een beetje in te verdiepen, maar dat zo'n ding brand kan veroorzaken ben ik gelukkig nog niet tegengekomen, maar met li-ion accu's is het wel eens voorgekomen. Ik heb wel gelezen dat sommigen toch de accu er uitgehaald hebben voor de zekerheid.
Een search op google gaf me binnen no time zoal 20 topics over de ckg2plus accu probleem, enkel nog maar op ui.com en reddit, en waar dan nog wel niet meer? Wat me tegenvalt dat er geen oplossing geboden wordt, dus consument, zoek het maar uit, want hij valt net buiten de garantie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tupel en m4v3r1ck
Die van mij is onder RMA terug naar Tsjechië.
Een nieuwe zou al onderweg terug zijn maar nog niet binnen.
Accu was ook zo dood als een pier.
En juist deze accu leek mij erg handig.
Maar bij de eerste stroomstoring in anderhalf jaar werkte het niet en daardoor wilde de schijf ook niet meer booten.

Garantie of niet, ik zou altijd even contact opnemen want zo'n ding moet toch echt wel 3-5 jaar mee kunnen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en Marnix61
Aan de hand van jouw post test ik nu regelmatig de mijne. Ik zat net ook even op het duitse forum te snuffelen, en daar kwam ik er ook achter als er een boot probleem is kan dat ook door een rotte accu veroorzaakt zijn. Waar het ook om gaat is dat ze niet achter hun product blijven staan en de meesten hem maar in de prullenbak moeten gooien na net over de garantieperiode te zijn.
 
Ter info, wasmachine garantie is normaal 1 jaar, gaat de motor defect na 3 jaar, bel gerust... je mag van de motor verwachten dat hij langer mee gaat dan 3 jaar!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Inderdaad, zo moet het ook zijn, maar er is iets op meerdere fora gaande dat leveranciers en ubi de kop in het zand steken na een kleine overschrijding van de garantieperiode.
 
Ik heb rechtstreeks contact gezocht met UI.
Moest diverse testjes doen etc etc etc.
Hielp niets. Verbaasde mij ook niet maar goed.
RMA aangemaakt en daar vermeld je ook waar je hem kocht en moest de factuur uploaden.
Waarna ik mijn Cloud Key naar Tjechië mocht opsturen.
Kreeg drie RMA nummers en dat begreep ik niet goed.
Melding van gemaakt en daardoor mocht ik foto's opsturen van mijn Cloud Key en gingen ze per direct een andere toesturen.
Deze heb ik nog steeds niet ontvangen terwijl mijn Cloud Key 8 maart al ontvangen was aldaar.
Nu blijft het angstvallig stil.
 
Ik heb een keer een probleem met een US8-150 gehad, en die was buiten de standaard garantie. Ze hebben hem netjes vervangen enige nadeel toen was dat ze nog geen Europese shop hadden en ik nog iets van 60 euro aan invoer en transport moest betalen. Maar goed had toen wel een nieuwe en zo goedkoop waren ze toen nog niet
 
Inmiddels is mijn RMA goedgekeurd :)

Nu even kijken of ik het zo kan regelen dat ze eerst een nieuwe opsturen, ik dan de defecte kan migreren naar de nieuwe om deze vervolgens retour te sturen. (beetje vervelend en ongewenst als de camera's een x periode geen beelden kunnen opslaan)

Bedankt voor jullie suggesties!
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Als jouw RMA ook via Tjechië gaat ben ik benieuw hoelang het gaat duren.

Terug op mijn nas werkt uiteraard mijn camera niet meer maar deze moest ik toch nog steeds definitief correct ophangen.
Kwam er nooit van.
 
Mijn accu in de cloudkeygen2 plus is ook defect en ik mag hem terugsturen ter reparatie (gelukkig binnen de garantie) , maar dan is mijn vraag: hoe kan ik mijn systeem dan benaderen zonder cloudkey? of hoe koppel ik straks een andere cloudkey aan mijn systeem?
 

Bijlagen

  • 1616416976418.png
    1616416976418.png
    13,9 KB · Weergaven: 3
Ok bedankt voor je snelle reactie, maar begrijpt mijn systeem dan direct dat er een nieuwe cloudkey achter hangt?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..