Association Failures

DJR

UniFier
17 sep 2022
4
0
1
Hallo, ik zie zeer regelmatig "association failures" in het status tabje "Connectivity" in mijn UDMSE.
Geen idee waarom ik deze krijg, verscillende type end user devices en verschillende AP6PRO access points.
Er zijn verder geen klachten over verbindingen en als ik de status open van een device gekoppeld aan een AP dan zie ik ook niets vreemds.

Kan ik deze meldingen negeren?
 
Ik gebruik een UDM-PRO ,2x U6-PRO en een U6-LITE, met WPA2 enterprise, met een Windows NPS server. Ik heb ongeveer 15/20 devices op de WiFi aangesloten. En ik heb ook altijd wel een handvol, vaak de zelfde (iPhones) met Association failures. Ik hoor van de gebruikers nooit klachten (of ze vertellen het niet :)), dus ik denk dat de ernst er van mee valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: DJR
Ik heb onlangs zelf een support case gemaakt bij Ubiquity voor een dergelijk probleem en dit was bij mij het probleem:
- Onjuiste waarde op de AP's voor Minimum RSSI

De client was buiten de treshold en werd geweigerd door Unifi

Oplossing: Op de betreffende AP Minimum RSSI uitschakelen en voor de overige AP's een range aanpassen van RSSI.

Wellicht helpt dit.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..