Trouble in Wifi paradise......

De internetkabel rechtstreeks in de modem doet nu ook niets meer. Zowel naar de USG als naar de laptop (verschillende kabels geprobeerd) loopt dood.
Denk dan dus dat er iets in de ziggo modem niet goed zit.
Ik ga maar bellen, de chat schiet weer eens niet op.
 
Je kunt rechtstreeks lokaal inloggen op de Cloudkey via

http://<ip-van-cloudkey>

Je probeert nu op de laptop via de Cloud portal in te loggen en omdat je geen internet hebt werkt dat niet.
 
Je kunt rechtstreeks lokaal inloggen op de Cloudkey via

http://<ip-van-cloudkey>

Je probeert nu op de laptop via de Cloud portal in te loggen en omdat je geen internet hebt werkt dat niet.
Heb Ziggo gebeld, volgens ziggo zat het in de voeding van de ziggo modem. Nieuwe adapter is onderweg. Tijdelijk de oude ziggo modem weer geinstaleerd iom Ziggo, en op Bridge laten zetten uiteraard.
Helaas komt mijn internet niet uit zich zelf weer in de lucht zoals ik (tegen beter weten in?) had gehoopt.
De cloudkey kan ik niet benaderen via de laptop die ik via mn telefoon hotspot geconnect heb. Klinkt logisch?
Maar hoe ik er anders bij moet komen.... Ik weet het niet.
 
Overigens blijft de bedrade snelheid, via de 1ste poort op de ziggo modem het zelfde als met de oude modem.
Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden): 100/100 (Mbps)
 
Zou ik op de USG LAN1 mijn laptop aan kunnen sluiten, en dan internet moeten hebben?
Of is dit te makkelijk gedacht?

Ik heb het geprobeerd, weet niet of het zou moeten werken, maar het werkt in ieder geval niet. 'Geen internet' geeft ie dan aan.

De cloudkey geeft wel een IP aan, maar zodra ik die in de browser laptop/telefoon invoer krijg ik de foutmelding dat de wachttijd voor de verbinding is verstreken. Maar dit komt misschien doordat ik hem niet juist benader?

Kan het zijn dat mijn USG de boosdoener is en op de LAN1 niet een "juist iets" doorgeeft naar mijn Netgear switch en/of laptop. Het indicatielampje op de USG poort LAN1 blijft oranje zodra ik de laptop er in steek. Steek ik de Netgear switch er weer in is ie direct weer groen.
 
Ik weet het niet meer.
De UCK en USG staan beide offline.
Geen idee hoe ik ze online moet krijgen.
Van de stroom halen en weer aan de stroom doen werkt hierin in ieder geval vast niet.
 

Bijlagen

  • 2.png
    2.png
    113,7 KB · Weergaven: 3
Liever niet, maar als dat de uiteindelijke oplossing moet zijn....... moet dat maar. Heb nu niets van internet, noch draadloos nog bedraad....
 
Je hebt niet veel te verliezen. En een fact reset is ook zo gedaan.
Fact reset en opnieuw beginnen. Betekend dat ook dat ik mn site en netwerken opnieuw moet installeren e.d.?
En misschien nog wel belangrijker, reset ik dan de UCK of de USG via t knopje op de modules zelf?
 
ondertussen weet ik het niet meer. De UCKP heb ik nu rechtstreeks op de Ziggo modem aangesloten, en nu is ie wel online.

Heb dit ook geprobeerd met de USG maar die komt niet online als ie op de ziggo modem zit.
 
Kijk gister om 18.45 een restart gedaan op afstand, de grafieken die daar op volgen zijn wel merkwaardig.
 

Bijlagen

  • 4.png
    4.png
    171,6 KB · Weergaven: 16
Modem staat in bridge zeg jij, kabeltje in poort 1 van het modem?
Wat kun je met de laptop als je die rechtstreeks verbind.
Kijk dan eens met 192.168.100.1 in het ziggo modem.
Wat zegt de eerste pagina na het inloggen op het modem.
 
Modem staat in bridge zeg jij, kabeltje in poort 1 van het modem?
Wat kun je met de laptop als je die rechtstreeks verbind.
Kijk dan eens met 192.168.100.1 in het ziggo modem.
Wat zegt de eerste pagina na het inloggen op het modem.
Het houd niet op, niet vanzelf.
Kennelijk is er ergens bij het opnieuw opstarten van de ziggo modem iets niet goed gegaan. Want ook daar heb ik nu geen internet meer. Verklaard misschien dat ik m’n eigen netwerk nog steeds niet online heb gekregen.

De USG is weer online, dat wil zeggen als ik m’n laptop aansluit op de USG Lan1 en de laptop via m’n hotspot verbind.
 

Bijlagen

  • 3422eef7-c1b5-4045-b005-7e58686052c4.jpeg
    3422eef7-c1b5-4045-b005-7e58686052c4.jpeg
    477,6 KB · Weergaven: 14
  • a54a1ce7-1888-4669-8cd0-bb207b821bc7.jpeg
    a54a1ce7-1888-4669-8cd0-bb207b821bc7.jpeg
    394,5 KB · Weergaven: 14
kun je nu via 192.168.100.1 in jouw modem komen.
wel via een laptop bekabeld aan het ziggo modem op poort 1.
dus alles er tussen uit dan kun je zien of je internet wel werkt.
Je typte eerder dat het aan de voeding ligt is die al vervangen?
 
Ik ben weer online dankzij een dorpsgenoot die me op weg heeft geholpen. De UCK gereset en opnieuw geïnstalleerd middels een backup. Eigenlijk zo makkelijk, maar dat is achteraf praten altijd hè. Ik kreeg t vanmiddag niet voor elkaar, komt waarschijnlijk omdat poort 1 van de modem niets door bleek te geven.

Nu blijft alleen de USG op offline/ adopting staan. Maar ik krijg hem niet geadopt omdat ik de gegevens niet meer weet.
IMG_1436.png
Dat is een project voor (over)morgen? Alles lijkt nu weer up and running 🤭
 
kun je nu via 192.168.100.1 in jouw modem komen.
wel via een laptop bekabeld aan het ziggo modem op poort 1.
dus alles er tussen uit dan kun je zien of je internet wel werkt.
Je typte eerder dat het aan de voeding ligt is die al vervangen?
Voeding is nog niet vervangen.
Oude ziggo modem terug geïnstalleerd, daar draait t nu mee.
Morgen komt d’r een ziggo monteur “voor de verbetering van t signaal dat t huis binnen komt”oid. En die heeft als t goed is ook een nieuwe voeding bij zich voor de zwarte ziggo modem. Dus als dat t geval is gaat de witte er weer tussen uit morgen en komt de zwarte er voor op de plaats.
 
Als je de CloudKey hebt gereset is de USG nog steeds gekoppeld aan de "oude" configuratie van de CloudKey controller en kan niet opnieuw gekoppeld (geadopteerd) worden, tenzij je een factory reset van de USG doet.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..