Trouble in Wifi paradise......

Erwindh89

UniFier
2 dec 2020
56
5
8
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd een vaag probleem met mijn wifi netwerk.
Het volgende is het geval: bij het gebruik van bijvoorbeeld Instagram of Ikeasmartapp valt regelmatig de wifi kortstondig weg. Het is ook bij de Youtube app e.d. hoe het kan? Geen idee.
Ik zie niets raars op mijn site, de Ziggo modem staat in bridge en ik heb geen Sonos apparatuur in huis.
Zie bijvoorbeeld ook de afbeeldingen wat er gebeurt. Het zit hem, zoals ik kan zien niet alleen in de Wifi daar de bedrade verbindingen ook weg lijken te vallen?

Heb onlangs niets qua instellingen gewijzigd oid. Probleem doet zich "ineens" en uit het niets voor.
Schermafbeelding 2023-04-26 174158.pngSchermafbeelding 2023-04-26 174422.png
 
Welke Unifi apparaten gebruik je? Hoe ziet je netwerk er uit? Controller versie? Firmware versie? Welke WiFi instellingen?

Anders gezegd, geef eens iets meer info?
 
Ja is inderdaad wel handig, mijn fout.
USG, Ubiquiti UniFi Cloud Key G2 Plus, 2x AP-AC-PRO.

Zwarte Ziggo modem in bridgemodus -> USG -> Netgear JGS516PE (was kostenoverweging) ->Cloudkey en 2x AP's aangesloten.

De controller versie, Firmware versie en wifi instellingen moet ik later op terug komen.
Zit op het werk en na een restart van de uckp komt ie niet meer online..... :cautious:
Ook via de Unifi app op de Iphone kan ik niets meer zien.
 
Ziggo modem van de stroom gehad, net als de cloud key en USG.

Ziggo modem is groen, cloud key en USG beide blauw.

Maar cloud key geeft obtaining IP adres aan.
Zie foto’s. Ken de vertaling niet, noch de oplossing maar t klinkt niet goed.
Alles blijft ook offline. Eufy camera’s, somfy dongel, Homewizzard dongels enz enz.

Morgen klantenservice Ziggo eens bellen, kijken wat die zien/zeggen.
 

Bijlagen

  • a3c549cd-152e-470c-b0b5-b7d37fb24f9a.jpeg
    a3c549cd-152e-470c-b0b5-b7d37fb24f9a.jpeg
    355,4 KB · Weergaven: 22
  • IMG_1387.jpeg
    IMG_1387.jpeg
    300 KB · Weergaven: 24
Netgear is verdacht. Hetzelfde gedrag met een netgear poe gehad. Vervangen door hetzelfde model (kon ik de configuratie overzetten) en geen probleem meer.
Bijzonder. Heb nog een kleinere TP link switch, eens gekeken wat die zegt. Maar ook met deze blijft de cloud key obtaining IP adress aangeven, en na verloop van tijd is de witte knipperende led van de cloud key wel blauw en komt de melding niet meer voorbij. Maar toch krijg ik de WiFi en lan niet aan de praat.
Cloud key geeft wel een IP adres aan en laat zien dat de 2 ap’s er aan zijn gekoppeld maar m’n WiFi netwerk komt niet weer in de lucht.
 
Bijzonder. Heb nog een kleinere TP link switch, eens gekeken wat die zegt. Maar ook met deze blijft de cloud key obtaining IP adress aangeven, en na verloop van tijd is de witte knipperende led van de cloud key wel blauw en komt de melding niet meer voorbij. Maar toch krijg ik de WiFi en lan niet aan de praat.
Cloud key geeft wel een IP adres aan en laat zien dat de 2 ap’s er aan zijn gekoppeld maar m’n WiFi netwerk komt niet weer in de lucht.
Herstel ook hier komt na enige tijd, met blauwe led de melding weer voor bij.
 
DHCP komt toch van de USG af?
Persoonlijk zou ik de CK+ en AP's een vast IP geven
1, nog wel te onbekend hier mee om dit te doen, is dit nodig want tot voor kort heeft alles gewerkt en zijn er geen instellingen gewijzigd oid.

2, al zou dit de oplossing moeten zijn……. Ik kom niet meer online in de controller. Niet in de app en niet via de controller op de laptop.
 
Vaste IP adressen zijn het beste. Want nu krijgen de Unifi devices telkens een ander IP en weten ze elkaar niet te vinden bij herstart van het netwerk.
Kun je via de browser inloggen op de CloudKey? Daarvoor het IP adres gebruiken dat je ziet in het schermpje van de CloudKey.
Nog voor de duidelijkheid, want dat vermoeden krijg ik nu een beetje door je laatste zin, je hebt toch niet de controller software op de laptop geïnstalleerd?
 
Vaste IP adressen zijn het beste. Want nu krijgen de Unifi devices telkens een ander IP en weten ze elkaar niet te vinden bij herstart van het netwerk.
Kun je via de browser inloggen op de CloudKey? Daarvoor het IP adres gebruiken dat je ziet in het schermpje van de CloudKey.
Nog voor de duidelijkheid, want dat vermoeden krijg ik nu een beetje door je laatste zin, je hebt toch niet de controller software op de laptop geïnstalleerd?
Goedemorgen,

Oké, misschien heb ik dat al wel eens ingesteld, maar ik kom er nu niet meer in.

@Hofstede, ik heb geen controller software op de laptop geïnstalleerd. Ik ga er op de gewone manier heen via de webpagina.
Maar ook daarop blijft de USG op offline staan.
Hij is dus (voor mij) onbereikbaar.
 
Geen idee. Ik heb niets veranderd en ineens doet niets het meer.

Maar ik had er een nieuw probleem bij. De ziggo “output” deed niks meer, dus richting de USG heeft ie geen input. Al verschillende kabels geprobeerd.
Nu ziggo maar opnieuw opgestart en die is weer groen. En Wan1 krijgt weer input.

De laptop rechtstreeks op de ene “open” poort van ziggo ingeprikt, die normaal naar Wan1 gaat, levert wel internetprik op de laptop.
 
Dit is wat ik op de laptop in het netwerkcentrum zie.
(ben een noob welke gegevens ik wel kan delen en niet, dus heb t maar blauw gemaakt)
 

Bijlagen

  • 1.png
    1.png
    127,9 KB · Weergaven: 16
Ik heb nu een ziggo modem waar geen lampje meer op brand. Lijkt dus wel uit te staan.
Ik ga ziggo even bellen 😵‍💫
 
Dit is wat ik op de laptop in het netwerkcentrum zie.
(ben een noob welke gegevens ik wel kan delen en niet, dus heb t maar blauw gemaakt)
Je verbinding snelheid is veel te laag, want dit zou 1000/1000 (Mbps) moeten zijn dus er is iets mis met de kabel of het modem.

1682578695455.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..