Connectbox vervangen

Bigpapa

UniFier
23 okt 2022
167
54
28
Is er al iemand die zijn witte Connectbox van Ziggo heb laten omruilen voor de Ubee UBC1318ZG?
Ben klaar met de Connectbox, zeker met de Puma chipset die erin zit.
De Ubee is een zakelijke box zonder poespas. Geen WiFi etc .
Blijkt veel beter te zijn, zonder uitval van het signaal.
 
Yep, heb ik gedaan. De vraag is even welk probleem je er mee denkt op te lossen (?).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb telkens dat ie het internet kwijt is.

Ik denk eerlijk gezegd dat dat niks met het modem te maken heeft (tenzij deze defect is)

Wat voor probleem had jij,

De Puma chipset heeft problemen met het verwerken van grote hoeveelheden UDP verkeer. Dat is bij streaming services, teams, zoom, online gaming. Dat was onwerkbaar bij ons in de home office. De Ubee heeft idd een broadcom chipset en daarmee waren de problemen opgelost. Ik had dus geen problemen met de stabiliteit van de lijn, download of latency. Dat was allemaal dik in orde; mijn probleem was een typisch probleem van die Puma chipset.

en hoe heb je het zakelijke modern gekregen.

Via het officiele Ziggo forum, daar komen Ziggo medewerkers voorbij die dat kunnen regelen. Echter......ze zullen daar eerst je volledige aansluiting controleren en evt vervangen. Dus signaal, bekabeling, AOP, PoA moeten allemaal kloppen vooraleer ze het in de richting van het modem gaan zoeken en jouw probleem van wegvallend internet heeft daar (lijkt mij) weinig mee van doen (even er van uitgaande dat je modem niet defect is).
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Ik denk eerlijk gezegd dat dat niks met het modem te maken heeft (tenzij deze defect is)



De Puma chipset heeft problemen met het verwerken van grote hoeveelheden UDP verkeer. Dat is bij streaming services, teams, zoom, online gaming. Dat was onwerkbaar bij ons in de home office. De Ubee heeft idd een broadcom chipset en daarmee waren de problemen opgelost. Ik had dus geen problemen met de stabiliteit van de lijn, download of latency. Dat was allemaal dik in orde; mijn probleem was een typisch probleem van die Puma chipset.



Via het officiele Ziggo forum, daar komen Ziggo medewerkers voorbij die dat kunnen regelen. Echter......ze zullen daar eerst je volledige aansluiting controleren en evt vervangen. Dus signaal, bekabeling, AOP, PoA moeten allemaal kloppen vooraleer ze het in de richting van het modem gaan zoeken en jouw probleem van wegvallend internet heeft daar (lijkt mij) weinig mee van doen (even er van uitgaande dat je modem niet defect is).
De reactie van Eddie deel ik ook. Ikzelf heb de Connectbox (Bridge modus) vanaf dag 1 bij Ziggo (2017) en verder nog nooit problemen gehad met de verbinding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartfo
Ik heb toch maar de Ziggo Community geschreven, dat mijn UDR elke dag wel 3× liet zien dat ik last had van High Latency. Bleek dat ik een te hoge T3 bij de upload had. De moderator vind het tijd voor een Ubee modem. Ik heb hem thuis gestuurd gekregen en geïnstalleerd.
Hij werkt perfect, en de High Latency is hiermee verleden tijd. En uitval van het internet is hiermee ook verleden tijd.
 
De Ubee modem is binnen en de High Latency was er wel maar in mindere mate. Nu de monteur alle coax kabel begin en eind heeft afgeknipt en opnieuw heeft aangesloten heb ik een veel stabiele verbinding en geen High Latency meer.
De monteur liet het afgeknipte coax kabel van de kast (in de straat zien) daar zat groene shit op. Totaal niet bijgehouden.
Dus dit probleem is opgelost.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..