Beste mede UDM Pro-bezitters,
Sinds gisterochtend 08:44:01 (tijd van RIPE Atlas probe) ligt mijn internetverbinding van Freedom er uit.
Ik ben gisteravond de hele avond bezig geweest met fout zoeken, niets bijzonders kunnen vinden. Buurtapp leert mij dat meer buren problemen ervaren met af en toe haperende verbinding.
Vanochtend met Freedom aan de lijn gezeten. Zij zien een grote demping op de lijn, waardoor het vermoeden bestaat dat de UDM Pro onvoldoende signaal krijgt. Ik heb geen vervangende router liggen, dus maar gekozen om een Fritzbox te laten opsturen. Kijken hoe snel die bij mij is en of ik met de Fritzbox wel internet heb.
Ik ben een beetje sceptisch, omdat de UDM Pro stabiel draait, nooit problemen heeft gegeven en ik bij updates van firmware nooit problemen heb ervaren (afkloppen). Hij draait de laatste versie. Kan de datum niet noemen vanaf wanneer, omdat ik niet bij de file server thuis kan, en de externe backup is encrypted en kan ik met mijn laptop van het werk niet lezen.
Herkennen jullie een 'opeens' stgnerende UDM Pro? Wat zou ik kunnen doen om hem weer te laten functioneren (in de wetenschap dat de interface vanaf LAN alles laat zien wat je verwacht, display op de UDM Pro zelf ook, er is alleen geen WAN (display geeft aan een WAN-kabel te verbinden) -signaal aanwezig).
Bedankt voor het meedenken!
Sinds gisterochtend 08:44:01 (tijd van RIPE Atlas probe) ligt mijn internetverbinding van Freedom er uit.
Ik ben gisteravond de hele avond bezig geweest met fout zoeken, niets bijzonders kunnen vinden. Buurtapp leert mij dat meer buren problemen ervaren met af en toe haperende verbinding.
Vanochtend met Freedom aan de lijn gezeten. Zij zien een grote demping op de lijn, waardoor het vermoeden bestaat dat de UDM Pro onvoldoende signaal krijgt. Ik heb geen vervangende router liggen, dus maar gekozen om een Fritzbox te laten opsturen. Kijken hoe snel die bij mij is en of ik met de Fritzbox wel internet heb.
Ik ben een beetje sceptisch, omdat de UDM Pro stabiel draait, nooit problemen heeft gegeven en ik bij updates van firmware nooit problemen heb ervaren (afkloppen). Hij draait de laatste versie. Kan de datum niet noemen vanaf wanneer, omdat ik niet bij de file server thuis kan, en de externe backup is encrypted en kan ik met mijn laptop van het werk niet lezen.
Herkennen jullie een 'opeens' stgnerende UDM Pro? Wat zou ik kunnen doen om hem weer te laten functioneren (in de wetenschap dat de interface vanaf LAN alles laat zien wat je verwacht, display op de UDM Pro zelf ook, er is alleen geen WAN (display geeft aan een WAN-kabel te verbinden) -signaal aanwezig).
Bedankt voor het meedenken!