Hi all!
Zojuist een nieuwe gateway direct op de XGS-PON van KPN aangesloten. Heb de welbekende instellingen er ingezet die er voor zouden moeten zorgen dat de gateway netjes internet krijgt (zie screenshot).
Echter lopen we tegen het probleem aan dat we tientallen ‘internet restored’ meldingen krijgen. Het netwerk lijkt echter gewoon te werken, dus het is niet zo dat de boel er daadwerkelijk uit klapt.
We hebben alles al geprobeerd: verschillende kabels, XGS-PON reboot, UDM reinstall, echo server aangepast naar Cloudflare of Google etc. Allemaal met hetzelfde resultaat, namelijk die aanhoudende meldingen.
Waar zou dit toch aan kunnen liggen? Lees online overigens dat er meer mensen hier tegenaan lopen…
Zojuist een nieuwe gateway direct op de XGS-PON van KPN aangesloten. Heb de welbekende instellingen er ingezet die er voor zouden moeten zorgen dat de gateway netjes internet krijgt (zie screenshot).
Echter lopen we tegen het probleem aan dat we tientallen ‘internet restored’ meldingen krijgen. Het netwerk lijkt echter gewoon te werken, dus het is niet zo dat de boel er daadwerkelijk uit klapt.
We hebben alles al geprobeerd: verschillende kabels, XGS-PON reboot, UDM reinstall, echo server aangepast naar Cloudflare of Google etc. Allemaal met hetzelfde resultaat, namelijk die aanhoudende meldingen.
Waar zou dit toch aan kunnen liggen? Lees online overigens dat er meer mensen hier tegenaan lopen…