Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nu had ik volgens dit screenshot rond 24:00 uur de dns teruggezet naar 1.1.1.1, want dat schijnt toch niet de oorzaak te zijn volgens een topic bij got kwam ik vanavond achter. https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/62153690#62153690 ,maar blijf het vreemd vinden want bij mij was het resultaat goed met meerdere andere dnssen dan 1.1.1.1.
In de settings van de usg de echo server aangepassen naar een ander domein, bv naar google. com en bij mij gaat het hiermee ook al 1,5 uur goed
Bij mij is de latency sinds gisteravond, zonder dat ik ook maar iets heb gewijzigd, ook weer teruggezakt naar normale waarden.
De echoserver van UI is een pool van IP adressen/servers. Het kan best zijn dat als je een andere DNS kiest dat je daardoor je latency tegen een andere server test omdat niet elke DNS naar dezelfde IP verwijst.
Ik zie op jouw afdruk in de trend toch duidelijk dat je latency weer omlaag is gegaan. Volgens mij wordt je netwerkstatus pas weer normaal als het gemiddelde over de hele dag weer lager is geworden of als hij een dag lang geen hoge latency heeft gezien. Dus gewoon nog wachten tot morgen.
In principe heeft de hoge latency zichzelf inmiddels opgelost, maar voor de huis tuin en keuken gebruikers die ook een hekel heeft aan die matige oranje melding.
Een bu opslaan met alleen instellingen en weer uploaden. Je bent alleen een beetje geschiedenis kwijt in de controller maar de logfiles blijven intact.
Via deze lijn draait mijn mailserver en kreeg ook last van "poor".
Gisteravond en in de nachtelijke uren is er "iets" gebeurd blijkbaar.
Status in nog altijd "poor" maar dat is morgen weer goed?
@RobertKoopman, mijn verwachting is dat de melding weer normaal wordt zodra de hoge latency waarden uit de trend op het dashboard zijn verdwenen. Dat duurt dus nog tot 10 uur vanavond, want gisteravond rond die tijd is het probleem met CloudFront dat het veroorzaakte blijkbaar opgelost.
Rond 16 april was het begonnen.
Toevallig dat we toen daar mijn Mailserver opgezet hadden.
Ging mij nu om het einde van de hoge latency.
Niet dat we er iets van merkte overigens.
Op mijn lokatie 3 Synology NASsen bijgewerkt naar de nieuwste software versie en meteen de LDAP gebruikers uit de Mailserver.....
Op die lokatie draait een RS812+ gelukkig nog op een oudere versie.
De hoge latency waarden zijn bij mij bijna verdwenen uit de trend. De status is nu al gewijzigd van “Fair” naar “Good”. Zal nu waarschijnlijk snel weer “Excellent” worden.
Hangt heel erg van je provider en je type internet verbinding af. Heb je DSL of kabel dan zit je meestal veel hoger dan bij glasvezel. Bij mij is het gemiddeld 3 ms.
Aan de andere kant moet je je er niet teveel op blindstaren, meestal merk je weinig van een iets hogere latency, tenzij je een zware gamer bent.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.