Accu defect CloudKey Gen2?

Er is verkopersgarantie (webshop), fabrieksgarantie (UI) en wettelijke garantie (NL wetgeving). De laatste is een wassen neus, er is geen vastgestelde termijn in NL, zo lang als je mag verwachten dat je product meegaat. Harstikke subjectief zoals zo vaak in de NL wetgeving.

edit: bij die wettelijke garantie vind er na 6 maanden een 'omgekeerde bewijslast' plaats. Tot die tijd moet de verkoper aantonen dat het probleem bij jou ligt, daarna omgekeerd. Net zo goed een wassen neus.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Mag ik vragen waarom jullie bij UI - EU/USA webshop UniFi producten - zijnde niet EA - kopen ipv bij een (web)winkel hier in Holland? Ik heb op al mijn UniFi spullen 2 jaar garantie, ook op mijn dit jaar gekochte UCKG2+.
 
Europese wetgeving spreekt dan wel weer over 2 jaar en overruled daarmee (zo valt te lezen) de NL wetgeving als die daarvan afwijkt en dat is het geval. Die 2 jaar is volgens mij ook wat de NL webshops hanteren zoals @m4v3r1ck al aangeeft. De vraag is nu wat UI hanteert als je daar direct koopt (?) Weet iemand dat ?

1631775016561.png
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en m4v3r1ck
En ik snap al helemaal niet waarom UI zijn distributiekanalen - lees voorraad (= geld) houders - beconcureerd met zijn eigen webwinkel. Garantie is bij UI een vaag verhaal imho. Ik zal er - EA uitgezonderd - nooit iets kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Ben het eens aan het bekijken, eerst snapshot uit de algemene garantievoorwaarden van UI (Product Warranty)

1631783906135.png

En dan specifiek voor de UI Europe Store

1631784080582.png

Dus, hoe ik het lees en concludeer:
  • Koop je bij een reseller, dan geeft UI een garantie van 1 jaar na aflevering bij de reseller. De meeste risico komt dan dus bij de reseller te liggen want die geeft 2 jaar wettelijke EU garantie aan de eindklant en heeft het product waarschijnlijk nog een tijdje in de schappen liggen voor het verkocht wordt.
  • Koop je bij een UI Webstore, dan is de garantietermijn 2 jaar en dan.......speciaal voor klanten in de EU wordt de standaard garantie van 2 jaar verlengd naar.....2 jaar :oops: .
Voor de consument is kopen bij de UI Europe Store dus niet anders dan bij een reseller vwb garantie.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
In een NL (web)winkel gaat de garantie pas in op het moment van de verkoop. Als ik je verhaal goed lees komt er bij langdurig voorraad houdend, de meeste risico bij de reseller te liggen?
 
In een NL (web)winkel gaat de garantie pas in op het moment van de verkoop. Als ik je verhaal goed lees komt er bij langdurig voorraad houdend, de meeste risico bij de reseller te liggen?
Inderdaad, dat is precies zoals ik het ook lees. Ik begrijp wel dat UI de leverdatum aan de reseller/distributeur aanhoudt als ingangsdatum voor hun fabrieksgarantie naar de reseller toe echter.....wat ik niet begrijp is waarom dat dan niet ook gewoon 2 jaar is maar ineens verkort wordt tot 1 jaar waardoor er een verhoogd risico bij die reseller ligt. Het blijft immers hetzelfde product.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Voorraad aanhouden voor de NL resellers is dan ook een ondernemersrisico m.i. Je kunt je klanten wel snel bedienen, maar het gaat wel ten kosten van het netto resultaat. Klanttevredenheid mag ook wat kosten natuurlijk, is ook een soort marketingbudget.

wat ik niet begrijp is waarom dat dan niet ook gewoon 2 jaar is maar ineens verkort wordt tot 1 jaar waardoor er een verhoogd risico bij die reseller ligt. Het blijft immers hetzelfde product.

Als webwinkel moet je zorgen dat je zo min mogelijk voorraad (= geld) hebt, of je hebt met UI een goede deal kunnen maken door bij UI pas af te reken op basis van je werkelijke verkopen. Volgens mij is in de USA 1 jaar standaard, daar houdt UI zich dan ook aan. Verkoop je UI spullen pas na 1,5 jaar dan is het garantierisico voor de volledige garantie van 2 jaar voor de reseller -0.5 jaar. De reseller plakt er nog een jaar aan vast en dat zul je ook in de verkoopprijs hier in NL merken...
 
Ik snap dat die reseller risico draagt als ondernemer en dat dat gedekt wordt in de marge:
  • voorraad moet voorgefinancierd en opgeslagen worden
  • voorraad wordt incourant (iedereen wil een AP-6 terwijl er nog AP-AC in de schappen ligt)
  • voorraad wordt gescrapped (er valt wel eens wat uit de handen of raakt kwijt)
  • het garantierisico tussen fabriek, reseller en consument
echter......met betrekking tot die laatste vind ik het vreemd dat er tussen de fabriek en de reseller een kortere garantietermijn aangehouden wordt dan tussen fabriek en consument (als je meteen bij UI koopt). Ik begrijp wel dat dat risico op ons verhaald wordt via de marge maar waar ik moeite mee heb is dat dat iets zegt over de kwaliteitsstrategie. Je wentelt immers het kwaliteitsrisico (waar die reseller nul invloed op heeft) voor een deel af op je resellers die dat moeten opvangen door hogere prijzen. Het heeft iets unfairs, als een apparaat dead on arrival is en het wordt pas na 366 dagen verkocht, is het risico voor de reseller terwijl die daar niks aan kan beinvloeden. Je zou als bedrijf in je strategie het verschil kunnen maken door geen verschil te maken.
 
Mooie quote! UI doet wat het wil, ongeacht wat de resellers/klanten echt zouden willen.
Het zal wel eerder regel dan uitzondering zijn, ik gok dat UI niet de enige is die dit soort fratsen uithaalt. Ook nooit geweten dat dit soort niet uit te leggen verschillen in garantievoorwaarden worden gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Heb inmiddels goedkeuring op RMA. Alleen staat er niet vermeld of je kabels oid mee moet sturen, of is alleen de CK2+ genoeg? In originele doos of is dat niet nodig?
Hoe lang duurde het bij jullie voordat ie terug was?

Heb het erop gewaagd en gevraagd of ze een nieuwe op konden sturen en ik daarna de oude mocht verzenden. Moest een foto van het Mac ID maken en dan nam men dat in beraad. Ben benieuwd …

Update 26-10: kreeg zojuist een mail dat er een CK2+ onderweg is. Dat vind ik netjes en snel geregeld van Ubiquiti!
Terwijl ik na mijn 1e contact wat minder positief gestemd was omdat de RMA werd afgewezen, ouder dan 1 jaar etc. Maar door toch wat door te vragen op een beleefde manier is het nu dat ze zelfs de nieuwe al opsturen voordat ik mijn cloudkey RMA zend.

Nu eens gaan zoeken of je de gegevens en instellingen incl beelden etc makkelijk kunt overzetten naar de nieuwe cloudkey....
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag de nieuwe CK2+ ontvangen.
Ben een beetje zoekende hoe ik het nu aan moet pakken, om deze in het netwerk op te nemen:
1. De oude verwijderen en de nieuwe inpluggen en kijken wat er gebeurt. CK2+ adopten?
2. Backup CK2+ terugzetten
3. Backups van Network en Protect terugzetten (camera beelden kan blijkbaar niet)

Zou dit zo werken?
Hoe kan ik dan alle gegevens op de oude wissen? Aan de stroom leggen en de resetknop lang genoegd ingedrukt houden toch? Dan wordt alles gewist als het goed is. Dit werkt inderdaad zo.

Of kan ik de nieuwe ook tijdelijk naast de oude in het netwerk opnemen, lijkt met niet omdat ik dan twee controllers in het netwerk heb? Oude en nieuwe tegelijk in netwerk lukt prima.

Ik heb UI de vraag gesteld of ik mijn oude CK2+ mag opsturen zonder harddisk, misschien kan ik dan de oude harddisk in de nieuwe CK2+ doen en behoud ik de camerabeelden en heb ik nog een extra harddisk. Ben benieuwd....
Helaas de harde schijf moet echt mee terug. De kosten van het verzenden moet ik zelf betalen, kreeg helaas geen shipping label toegezonden ondanks mijn vraag om dat toe te sturen...maar goed ben al lang blij dat ik een nieuwe heb gekregen.

T.b.v. de deurbel staan een aantal users geregistreerd die kan ik weer aanmaken in de controller. Echter 1 niet, die lijkt me wel belangrijk:
1635364033960.png
Als ik deze aanmaak moet ik een emailadres ingeven maar dat kan niet mijn eigen mailadres zijn?! Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze SuperAdmin er ook weer bij komt te staan?
Geen mailadres nodig als je een local-access account aanmaakt, dat deed ik dus verkeerd
 
Laatst bewerkt:
Het was nog even spannend.
Nadat ik vrij snel een gloednieuwe UCK2+ had gekregen van Ubiquiti moest ik de mijne nog terugsturen. Zo gezegd zo gedaan. Zat wel te stuntelen bij het verzenden, op de site van PostNL lukt het niet goed om alle adresregels etc goed in te vullen. Uiteindelijk toch gelukt, dacht ik.
Via track en trace volgde ik het pakket en dat leek toch niet helemaal goed gegaan. Nadat het pakketje in Tsjechie was gestrand vanwege een incorrect adres, via de de hulp-chat van post.nl goed verder geholpen. Een dag later is het pakket dan toch bezorgd. Benieuwd of ik daarvan nog terugkoppeling van Ubiquiti van krijg.

1636739438294.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..