Hoe site (controller, AP en switch) opnieuw op te bouwen?

Bert64

UniFier
15 okt 2020
17
4
3
Beste forum leden,

Mijn naam is Bert en ik ben nieuw op dit forum.
Sinds kort ben ik stukje bij beetje mijn netwerk aan het upgraden naar Ubiquity Unifi. Tot vanmiddag had ik een prima werkend netwerk met een switch (US-8) een AccessPoint (UAP-AC-LR) en een controller draaiend op Windows. Nu heb ik er een Cloud Key bijgekocht en nu begint het gelazer ;)

Ik dacht van: dat heb ik nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan...
Maar helaas. Inmiddels kan ik in mijn controller op Windows mijn devices niet meer zien en krijg ik de PoE poort op mijn switch niet meer actief zodat mijn Cloud Key weer gaat werken.
Mijn switch heb ik gereset naar factory settings, maar dat helpt niet.

Hoe krijg ik alles weer aan de praat? (geen probleem als ik alles opnieuw moet configureren)
HELP!
 
Mijn Cloud Key heb ik weer aan de praat op basis van een backup van de Windows controller (ik weet het inmiddels: niet de juiste procedure).
De controller ziet de switch nu wel, maar het lukt niet om te adopteren. Kan dit komen omdat hij nog in de configuratie staat van de controller?

1602792019143.png
 
Dank voor de tip Martin!
Een reset naar factory settings heb ik al twee keer gedaan, zonder resultaat.
De switch zit nog in de Controller configuratie. Ik kan hem daaruit niet verwijderen. Als ik hem wil 'vergeten' krijg ik een foutmelding:

1602793752946.png
 
Bert, ik mag aannemen dat de controller toch niet meer actief is?
Ik heb wel eens meegemaakt dat een reset alleen niet hielp, en dat er een herstart van de Cloudkey nodig was om hem te kunnen adopteren.
Maar dat is inmiddels een paar software versies geleden?

Waarschijnlijk bleef er iets in z'n geheugen staan? Een look-a-like probleem heb ik wel onlangs gehad met gebruikersbeheer op een UDM, ook hier bracht een herstart van de controller de oplossing.

Succes
 
Helaas, een herstart van de controller helpt niet.
De switch 'blijft hangen' in de configuratie van de controller. Ik kan hem niet verwijderen, maar ook niet adopteren.
Is er een manier om hem geforceerd uit de config van de controller te verwijderen?
 
Helaas, al twee keer gedaan zonder resultaat...
Volgens mij ligt het niet aan de switch, maar aan de controller. Op een gegeven moment heb ik een factory reset op de switch uitgevoerd, daarna was hij niet meer te benaderen vanuit de oude controller, maar ook niet vanuit de cloud key.
Ook de controller heb ik gereset.
 
Hij staat in de geïmporteerde config op de cloud key controller, maar die heeft hem nog nooit gezien omdat de switch een factory reset heeft gehad:
1602796795983.png
 
hi...
eerst verwijderen uit de controller...daarna..
inloggen op switch via ssh.. dus ip nummer gebruiken 192.168.1.12
gebruikers naam ubnt wachtwoord ubnt
daarna
set-inform <inform_url> attempt inform URL (e.g. set-inform http://xxx.xxx.xxx.xxx:8080/inform)
ip nummer is de xxxxxx
Dit commando twee keer uitvoeren.
dan komt het helemaal goed
 
Opgelost!
Gisteravond heb ik de switch even spanningsvrij gemaakt en opnieuw opgestart. Vanmorgen kon ik hem via de app op m'n iPad verwijderen uit de Controller (lukte gisteren niet). Daarna kwam hij direct weer naar voren en kon ik hem adopteren.

Dank allemaal voor het meedenken! (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en Hempie
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..