Ik haal geen 500mbit download en geen 40mbit upload??

ik heb de router nu op een andere poort geprikt van de switch en dat scheelt idd. Heb nu dezelfde snelheid op mijn switch. Thanks!
Nu maar even met ziggo contacten voor de snelheid uit de connectbox
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
ik heb de router nu op een andere poort geprikt van de switch en dat scheelt idd. Heb nu dezelfde snelheid op mijn switch. Thanks!
Nu maar even met ziggo contacten voor de snelheid uit de connectbox
Sommige gebieden hebben problemen met de snelheid na de upgrade, het is bekend bij ziggo
 
Weet ik niet precies hoe en wat, hier nog steeds problemen (noord Holland). Ongeveer 2 weken terug ziggo melde dat buitendienst ingeschakeld was maar nog steeds hetzelfde, vandaag opnieuw contact met de chat maar nog steeds geen gehoord
ps: uiteindelijk gisteren via de chat iemand gesproken, volgens hem was de buitendienst klaar en de problemen opgelost. Modem gereset, eerste 10 minuten 100% snelheid maar daarna opnieuw naar 170 Mbps, dus niets is veranderd. Aankomende woensdag komt een monteur langs 🤭
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: PcRene en fabianchang
Monteur is vandaag geweest, helaas was ik niet thuis dus maak ik een samenvatting......
Nieuwe AOP geplaatst, nieuwe kabel vanaf splitter naar versterker voor de TV’S 😳😳😳.
een paar keer gelopen vanaf mijn huis naar de ziggo kast (ergens hier in de beurt).
resultaat...
niets is veranderd en volgens mijn zoon is de beste man 10jaar ouder geworden. Na reset keurig 300 Mbps maar na een paar minuten loopt terug naar 180. Hij ieg snapt het niet waarom.
aankomende maandag komt een nieuwe monteur, een zogenaamde senior-specialist, ben benieuwd
wordt vervolgd
 
  • Wow
Waarderingen: fabianchang
Monteur is vandaag geweest, helaas was ik niet thuis dus maak ik een samenvatting......
Nieuwe AOP geplaatst, nieuwe kabel vanaf splitter naar versterker voor de TV’S 😳😳😳.
een paar keer gelopen vanaf mijn huis naar de ziggo kast (ergens hier in de beurt).
resultaat...
niets is veranderd en volgens mijn zoon is de beste man 10jaar ouder geworden. Na reset keurig 300 Mbps maar na een paar minuten loopt terug naar 180. Hij ieg snapt het niet waarom.
aankomende maandag komt een nieuwe monteur, een zogenaamde senior-specialist, ben benieuwd
wordt vervolgd
ben benieuwd wat er uitkomt. Ik heb een dergelijke situatie. Na opnieuw opstarten, netwerk opnieuw instellen. Nieuwe splitter vanuit de aop direct naar connectbox en en andere kabel naar versterker wel een verbetering maar kom niet boven de 195mbps uit
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Monteur is vandaag geweest, helaas was ik niet thuis dus maak ik een samenvatting......
Nieuwe AOP geplaatst, nieuwe kabel vanaf splitter naar versterker voor de TV’S 😳😳😳.
een paar keer gelopen vanaf mijn huis naar de ziggo kast (ergens hier in de beurt).
resultaat...
niets is veranderd en volgens mijn zoon is de beste man 10jaar ouder geworden. Na reset keurig 300 Mbps maar na een paar minuten loopt terug naar 180. Hij ieg snapt het niet waarom.
aankomende maandag komt een nieuwe monteur, een zogenaamde senior-specialist, ben benieuwd
wordt vervolgd
Vervelend, ik ben ook benieuwd hoe zoiets opgelost wordt. Ik vraag me trouwens af hoe zo`n monteur dat meet (?) gaat ie dan simpelweg een laptop aan het modem hangen en naar www.ziggo.nl/speedtest ? En dan nog....ik dacht altijd dat de snelheden van Ziggo mede bepaald werden door het verkeer op de lijn (?). Ik merk hier wel verschillen gedurende de dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Weet ik niet precies hoe en wat, hier nog steeds problemen (noord Holland). Ongeveer 2 weken terug ziggo melde dat buitendienst ingeschakeld was maar nog steeds hetzelfde, vandaag opnieuw contact met de chat maar nog steeds geen gehoord
ps: uiteindelijk gisteren via de chat iemand gesproken, volgens hem was de buitendienst klaar en de problemen opgelost. Modem gereset, eerste 10 minuten 100% snelheid maar daarna opnieuw naar 170 Mbps, dus niets is veranderd. Aankomende woensdag komt een monteur langs 🤭
Was dat een monteur in een Ziggo bus?
Ze gebruiken namelijk ook externe monteurs.
 
Nee, volgens mijn vrouw kwam in een witte bus zonder reclame.
zij vertelde ook dat constant aan het bellen was
 
ben benieuwd wat er uitkomt. Ik heb een dergelijke situatie. Na opnieuw opstarten, netwerk opnieuw instellen. Nieuwe splitter vanuit de aop direct naar connectbox en en andere kabel naar versterker wel een verbetering maar kom niet boven de 195mbps uit
Monteur gesproken paar weken geleden, zei dat een “huis monteur “ problemen niet kunnen oplossen omdat bekend was bij ziggo en gebeurde buiten het huis
 
Dat zijn dus de verkeerde. Die weten minder en hebben ook niet altijd de juiste tools bij zich.
Tis net of ze je zo'n call-center muts hebben gestuurd.
Ja, mijn vrouw dacht precies hetzelfde, maar goed, we wachten geduldig tot maandag
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
ben benieuwd wat er uitkomt. Ik heb een dergelijke situatie. Na opnieuw opstarten, netwerk opnieuw instellen. Nieuwe splitter vanuit de aop direct naar connectbox en en andere kabel naar versterker wel een verbetering maar kom niet boven de 195mbps uit

Even een terugkoppeling van mijn kant, het probleem bij mij is opgelost. Ziggo monteur geweest en die heeft de connectbox gereset (dmv reset button) daarna was de snelheid uit de box op zijn laptop 300mbps. Mijn laptop aangesloten op mijn router en helaas kwam op max 180mbps. Uiteindelijk blijkt het dat de virusscanner en adware de vertraging verzorgden.

Avast verwijderd en adwcleaner uitgevoerd. Nu op alle UTP connecties haal ik makkelijk de 300mbps het enige wat ik nog heb is een hoge bufferbloat maar dat ligt geloof ik aan mijn router (Arcer C2 v1)
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene, Marnix61 en dbw
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..