UniFi netwerk

Ik ga verder in mijn eigen topic.....
monteur is vandaag geweest, heel aardige man en in mijn optiek met verstand van zaken, maar helaas niet kunnen helpen.
Mijn bekabeling is dik in orde en de kast in de straat heeft meer dan 95% capaciteit vrij dus ook geen probleem. Hoog waarschijnlijk is dat het probleem bevindt zich in “andere grotere ziggo kast” in een andere dorp kilometer of 7 hier vandaan. Hij kon het zien en gelijk een melding gemaakt voor de buitendienst, verwachting is dat binnen een week iemand gaat kijken en oplossen.
grappig is dat monteur kon zien dat de giga verbinding eigenlijk klaar is op mijn adres, volgens hem binnen nu en 8 weken wordt bekend gemaakt met speciale actie 😳😳
wordt vervolgd....
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Haha... lol 😉
ps: net ziggo aan de telefoon gehad. Probleem is gevonden, idd in een wijk kast en wordt zsm geholpen. ziggo herkent dat eigen fout is dus restitutie is van toepassing.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag
een klein update van mijn bescheiden netwerk.
Alles werkt perfect, loopt Inmiddels een paar firmware en software updates achter maar voor mij is ieg geen reden voor verandering, af en toe doe ik snelheidstests en de resultaten zijn dik in orde.

F131E627-427D-4EC1-8B74-0C8BC4CA4992.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61 en m4v3r1ck
If it ain't broken? Don't fix it :)

Maar er kunnen wat beveiligingsissues zijn met de verouderde versies en dan is updaten best handig. Ik hou mijn software/firmware standaard up to date (altijd official channel, nooit beta) omdat cybercriminelen steeds slimmer maar vooral agressiever worden. Ik zie bijvoorbeeld best veel "aanvallen" op mijn netwerk en dan is een up-to-date UDR (in mijn geval) best prettig ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: sander3ssen en Chulin
Vandaag een pakketje van Ziggo binnengekomen,…
Een nieuwe Fast 3896 LG modem, iemand bekend?
Heb je om een ander modem gevraagd dan?

Deze:
 
  • Leuk
Waarderingen: Chulin
Nee, maar….
vorige jaar problemen gehad met mijn modem, een connectbox gekregen en via de chat gevraagd of ik een nieuwe modem wilde testen, waarschijnlijk is deze dus, helemaal vergeten
 
Nee, maar….
vorige jaar problemen gehad met mijn modem, een connectbox gekregen en via de chat gevraagd of ik een nieuwe modem wilde testen, waarschijnlijk is deze dus, helemaal vergeten
Dat is dat testmodem om 2.5Gbps mee te testen.