UniFi netwerk

Firmware is allemaal up-to date, Ziggo modem staat in bridge modus.
En of de fouten nu wel of geen invloed hebben ik vind het storend dat ze er wel in staan šŸ˜…
Wen er maar aan.
De meeste meldingen zijn ook van Wifi apparaten.
Deze gaan bij niet gebruik in een andere (energie) modus wat ook effect heeft op de wifi verbinding.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartinM en Erwindh89
Btw, hier draai ik nog steeds controller versie 5.14.23, inmiddels is versie 6.0.45 beschikbaar, is er een reden om updaten? nog steeds loopt alles stabiel zonder problemen
 
Ok, het is zover.....
lang aan getwijfeld maar een super aanbieding van Amazon gezien en gelijk toch een USG gekocht.
ik heb genoeg videoā€™s gezien, maar wat is eigenlijk beste procedure/volgorde om de USG in mijn netwerk te installeren? En, moet ik mijn ziggo router om bridge modus zetten? Eigenlijk liever niet, ik woon in oude ziggo gebied dus moet ik elke keer bellen als ik wat veranderd
 
Ok, het is zover.....
lang aan getwijfeld maar een super aanbieding van Amazon gezien en gelijk toch een USG gekocht.
ik heb genoeg videoā€™s gezien, maar wat is eigenlijk beste procedure/volgorde om de USG in mijn netwerk te installeren? En, moet ik mijn ziggo router om bridge modus zetten? Eigenlijk liever niet, ik woon in oude ziggo gebied dus moet ik elke keer bellen als ik wat veranderd
Bridge is wel het mooiste. Anders zit je maar met 2 routers achter elkaar te klooien.
Als de juiste bij Ziggo aan de tele hebt, dan is het zo gebeurd.
Niet gelijk van worst case scenario uit gaan.

Anders had je gewoon TP-Link Deco's moeten kopen :censored: ;)
 
Ok, het is zover.....
lang aan getwijfeld maar een super aanbieding van Amazon gezien en gelijk toch een USG gekocht.
ik heb genoeg videoā€™s gezien, maar wat is eigenlijk beste procedure/volgorde om de USG in mijn netwerk te installeren? En, moet ik mijn ziggo router om bridge modus zetten? Eigenlijk liever niet, ik woon in oude ziggo gebied dus moet ik elke keer bellen als ik wat veranderd
Veel ziggo modems kun je ook zelf in Bridge mode zetten, ik heb de Technicolor 7100.. werkt perfect
 
Scheelt je toch mooi 30 euries(y)
Idd, ā‚¬73 is super scherp
Bridge is wel het mooiste. Anders zit je maar met 2 routers achter elkaar te klooien.
Als de juiste bij Ziggo aan de tele hebt, dan is het zo gebeurd.
Niet gelijk van worst case scenario uit gaan.

Anders had je gewoon TP-Link Deco's moeten kopen :censored: ;)

misschien heb ik alles in een goed en is niets aan de hand, maar als het niet lukt heb ik niks en moet ik over en weer bellen
 
Idd, ā‚¬73 is super scherp


misschien heb ik alles in een goed en is niets aan de hand, maar als het niet lukt heb ik niks en moet ik over en weer bellen
Zolang je bij Ziggo niet zo'n callcenter muts aan de lijn hebt, dan moet het goed komen.
En anders maar ff een paar uurtjes zonder internet. De wereld vergaat heus niet in die tijd.
 
  • Haha
Waarderingen: PcRene
Sorry voor de late reactie.......

ik heb een Ubee EVW 321b, omdat ik in de oude ziggo woont mag ik zelf niet doen.
een paar uurtjes zonder internet is voor mij geen ramp maar mijn zoon heeft internet nodig voor online lessen.
 
Sorry voor de late reactie.......

ik heb een Ubee EVW 321b, omdat ik in de oude ziggo woont mag ik zelf niet doen.
een paar uurtjes zonder internet is voor mij geen ramp maar mijn zoon heeft internet nodig voor online lessen.
Ik heb het onlangs ook zo gedaan met Ziggo en een USG (met ook nog unifi switches, cloud key er bij). Ik heb Ziggo op zaterdag meteen om 8 uur in de ochtend gebeld om naar bridge mode te laten zetten. 5 minuten later zag ik al dat het modem weer online was. Toen de USG aangekoppeld en die doet meteen zijn werk, ook zonder controller. Alles in 1 big bang overgezet, zou ik zo weer doen, tussenstapjes op bestaand netwerk kost alleen maar tijd en mogelijk netwerk conflicten. Wel een paar apparaten aan en uit moeten zetten uiteraard.
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Als je het nog nooit eerder hebt gedaan dan ben je bang dat er wat mis gaat en uren zonder internet zit maar ik heb dit al een 10 tal keer gedaan bij klanten en dit is 5 minuten werk en het is nog nooit mis gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Tot mijn verrassing zie ik dat de USG gisteren al geleverd is bij de buren šŸ˜±
gisteren gehele dag op het ijs gestaan, misschien vandaag een paar uurtjes en vanmiddag een poging om de USG installeren,
trouwens, is er ergens een handleiding om de USG te installeren zonder de ziggo modem op bridge mode te zetten?
het is idd een oude beestje maar werkt tot het heden perfect
 
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..