probleem met doorvoer

berend_441

UniFier
18 jan 2022
85
3
8
Case / verbinding

  • Situatie:
    Jarenlang Ziggo 1 Gbit. Achter het modem hangen meerdere UniFi Lite 8-poorts switches met UniFi access points. Altijd probleemloos gewerkt.
  • Gebeurd:
    Plots slechte verbinding → Ziggo ingelicht → kabelbreuk in de straat → monteur langs geweest → probleem verholpen + nieuw modem: F3896LG-ZG geplaatst.
  • Probleem nu:
    Met ethernet in een switch haalt mijn laptop max ±250 Mbit/s.
    Verder in de keten daalt de throughput nog eens ~200 Mbit/s per volgende switch.
  • Al geprobeerd:
    • Switches onderling omgewisseld → geen verbetering
    • Andere UTP-kabels gebruikt → geen verbetering
ik heb in de tussentijd niks aan het helle unifinetwerk gedaan
  • Vraag:
    Waar kan deze snelheidsval aan liggen?
 
helemaal gelijk in wel zo handig

Ziggo modem : F3896LG-ZG
Switches : Unifi Lite 8 PoE M/N:USW-Lite-8-PoE
Accepoints : U6 LR

ook heb ik de Cloud key Gen 2
 
Ik zou de Ziggo modem op poort 1 zetten. (PoE+ uit zetten op die poort.) en dan nog eens testen met je laptop rechtstreeks op die switch. Je zou dit eventueel kunnen herhalen op elke poort en zien of ze allemaal doorvoer verlies hebben. Mogelijk is het maar 1 poort die problemen geeft? Het is iig een vreemd probleem.
 
Ik zou de Ziggo modem op poort 1 zetten. (PoE+ uit zetten op die poort.) en dan nog eens testen met je laptop rechtstreeks op die switch. Je zou dit eventueel kunnen herhalen op elke poort en zien of ze allemaal doorvoer verlies hebben. Mogelijk is het maar 1 poort die problemen geeft? Het is iig een vreemd probleem.
heb alle poorten geprobeerd dus dat kan het niet zijn en gebruik ook niet de 2.5 gb poort op het ziggo modem
 
  • Leuk
Waarderingen: Joeri94