Unifi swicht geen ip en internet achter kpn box v10

Jarno.b

UniFier
9 nov 2021
17
7
3
Philippines
Unifi swicth details

Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)


Dit model ^^^ kan ook via bol.com bestellen
Cloud key gen 2+ als controller

US-8-60W-EU volgens unifi store


aanvullend: info

setup als volgt ik will de unifi swicht direct achter de experia box maar als ik dat doe gaan er geen lampjes branden en is hij oflline maar als ik er een kleine andere swicht tussen leg werkt het wel
 
Laatst bewerkt:
Dit is wel heel weinig informatie. Zelfs als ik probeer tussen de regels door te lezen snap ik er nog niks van en wat heeft die opmerking over bol.com met je probleem te maken ?
 
Zit er spanning op de switch? Heb je een andere kabel gebruikt om te kijken of het daaraan ligt? Misschien gebruik je per ongeluk een cross cable?

Sherlock Holmes zei al
‘…when you have eliminated all which is impossible, then whatever remains, however improbable, must be the truth.’
:)
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Zit er spanning op de switch? Heb je een andere kabel gebruikt om te kijken of het daaraan ligt? Misschien gebruik je per ongeluk een cross cable?

Sherlock Holmes zei al

:)
spanning ja zet 3 - poe uit naar unifi cloud gen2+ 1x en 2x unifi ap maar die doen het oke

ik ga proberen met een andere kabel is overigens wel aantal meter lang gaat van beneden naar boven cat 6a kabel

alleen wat raar vindt hoe kan dan zijn als het een cross cable is want hij zit direct naar experia box v10
 
Switch resetten als alle EB poorten hetzelfde resultaat opleveren. Anders is je switch misschien defect. "Improbable" zal ik maar zeggen ;)
 
maar deze swicht is 4 maanden oud beetje..??>
Dus? Soms is een elektronisch apparaat DOA, soms gaat hij na een paar maanden stuk en soms gaat hij zolang mee dat je hem zelf moet slopen voordat je een goed excuus hebt om iets nieuws te kopen. :LOL:

Reset de switch eerst! Hij is (volgens mij) al op meerdere plekken in verschillende configuraties ingezet. Een reset zet hem terug naar fabrieksinstellingen. Doet hij het dan nog niet? Dan testen bij een buurman/familielid/de burgemeester van jouw gemeente (doorhalen wat niet van toepassing is) en kijken of hij daar wel tot leven wil komen.
 
Dus? Soms is een elektronisch apparaat DOA, soms gaat hij na een paar maanden stuk en soms gaat hij zolang mee dat je hem zelf moet slopen voordat je een goed excuus hebt om iets nieuws te kopen. :LOL:

Reset de switch eerst! Hij is (volgens mij) al op meerdere plekken in verschillende configuraties ingezet. Een reset zet hem terug naar fabrieksinstellingen. Doet hij het dan nog niet? Dan testen bij een buurman/familielid/de burgemeester van jouw gemeente (doorhalen wat niet van toepassing is) en kijken of hij daar wel tot leven wil komen.
Helaas na reset ook weer geen ip of internet dus toch maar nieuwe kpn box proberen
 
Ik zou toch ook nog even proberen de switch aan te sluiten op een ander modem/router. Buren of familie moeten daarbij kunnen helpen. Je hoeft alleen maar een touwtje in het modem/router te prikken en dan weet je het. Kun je altijd nog met KPN contacten voor een nieuwe box.
 
Ik zou toch ook nog even proberen de switch aan te sluiten op een ander modem/router. Buren of familie moeten daarbij kunnen helpen. Je hoeft alleen maar een touwtje in het modem/router te prikken en dan weet je het. Kun je altijd nog met KPN contacten voor een nieuwe box.
All contact met kpn gehad want had modem gerestart en ja hoor alle lampjes oranje mischien toch de modem die het was
 
Ik herken dit probleem. Monteur aan huis gehad en uiteindelijk gekozen om mijn oude KPN router te laten hangen. Dit betreft een V9. De monteur heeft geen idee wat de oorzaak is. De switch werkt gewoon prima. Echter de V10 en hoger doen iets waardoor de switch vastloopt.
Alles geprobeerd in de zin van resetten, andere kabels, software matig resetten. Oorzaak is voor mij duidelijk: de combi unify PoE switch wil niet samenwerken met de KPN routers. De oplossing is er nog niet.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..