Hallo,
Ik ondervind problemen met ons netwerk in het gastenverblijf, hier heb ik internet maar op willekeurige momenten valt deze weg (maar verbinding met wifi-netwerk blijft actief). Vervolgens doormiddel van het opnieuw opstarten van de Experiabox wordt het probleem weer (tijdelijk) opgelost, dit doet mij vermoeden dat het hierbij om een IP-conflict gaat?
Het netwerk heeft de volgende opstelling: Experiabox V10. ---> Wireless bridge (Ubiquiti Loco m5) ---> Unifi AP-AC-PRO
Ik heb de firmware van alle apparaten ge-update, maar dit lijkt geen oplossing te zijn. Verder heb ik de Ubiquiti apparaten in het netwerk een vast IP-adres gegeven in de hoop dat dit zou helpen voor een stabieler netwerk.
Nu heb ik zelf beperkte kennis op dit gebied en hoop dat er iemand hier is die een oplossing voor het probleem heeft.
Ik ondervind problemen met ons netwerk in het gastenverblijf, hier heb ik internet maar op willekeurige momenten valt deze weg (maar verbinding met wifi-netwerk blijft actief). Vervolgens doormiddel van het opnieuw opstarten van de Experiabox wordt het probleem weer (tijdelijk) opgelost, dit doet mij vermoeden dat het hierbij om een IP-conflict gaat?
Het netwerk heeft de volgende opstelling: Experiabox V10. ---> Wireless bridge (Ubiquiti Loco m5) ---> Unifi AP-AC-PRO
Ik heb de firmware van alle apparaten ge-update, maar dit lijkt geen oplossing te zijn. Verder heb ik de Ubiquiti apparaten in het netwerk een vast IP-adres gegeven in de hoop dat dit zou helpen voor een stabieler netwerk.
Nu heb ik zelf beperkte kennis op dit gebied en hoop dat er iemand hier is die een oplossing voor het probleem heeft.