Internet uitval Ziggo

Ik heb nu ook mijn eigen wan in het overzicht, waar voorheen het public wan van ziggo was te zien.

dan kun je controleren of de port forward naar je camera`s weer werken. Ook zou het lampje bij Online op je Ubee modem nu blauw moeten zijn (waar die eerst groen was).

Benieuwd of dit de oplossing is.

Ik vrees van niet maar we gaan het zien
 
Hallo Jose,

Hoewel ik het eens ben met de opmerkingen gemaakt op het form aangaande de UDR, wil ik kijken of ik je een handje kan helpen.

De UDR voldeed bij mij in mijn thuisnetwerk al niet, veelal hoge latency en zelfs disconnects. Nu werk ik zelf bij VodafoneZiggo als beheerder van het netwerk, zodoende kon ik de data van het netwerk en modem vergelijken met de prestaties van de UDR en wat bleek, deze kwamen niet overeen.

Afgelopen september heb ik mijn huidige UDM SE gekocht, de issues zijn opgelost. Mogelijk spelen er bij jou andere problemen, zodoende wil ik kijken of ik je een handje kan helpen.

Groeten DnDrimmel
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Na het aanpassen van de primary wan vandaag geen uitval meer gehad fingers crossed.

Wat ik wel apart blijf vinden is dat mijn AP echt heel slecht draait. Op de screenshot is goed te zien hoe vaak die problemen ervaart.

Moet ik hier nog iets aan aanpassen qua ip of andere instelling wat jullie evt op afstand kunnen adviseren?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240130_174513.jpg
    Screenshot_20240130_174513.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 25
Update:

De UDR is sinds het veranderen van de primary WAN niet meer uitgevallen.

Wel heb ik nog de issue met het AP.

Als ik dit nog gefixt krijg lijken alle zorgen even weg, ik hoop dat jullie even mee willen kijken.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240131_062418.jpg
    Screenshot_20240131_062418.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_20240131_062458.jpg
    Screenshot_20240131_062458.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_20240131_062515.jpg
    Screenshot_20240131_062515.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 15
  • Screenshot_20240131_064828.jpg
    Screenshot_20240131_064828.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 18
Welke problemen ervaar je ? Je kijkt toch niet alleen naar dat balkje hoop ik, dat zegt niks, er staat niet voor niets Excellent bij.
Ik kijk wel naar de up time en zag daar dat hij elke keer een reboot doet zonder reden.

Heb zojuist de ap van de muur gehaald, het 'pinnetje' van de betrekkelijke kabel was kapot. Wellicht maakte hij daardoor slecht contact.

Voorlopig voor een test op een andere kabel aangesloten en nu al een langere up time dan hij gisteren heeft gehad.

De kabel maar eens vervangen sowieso. Welke adviseren jullie?

Aan lengte heb ik 25 meter nodig.
 
Ik kijk wel naar de up time en zag daar dat hij elke keer een reboot doet zonder reden.

Heb zojuist de ap van de muur gehaald, het 'pinnetje' van de betrekkelijke kabel was kapot. Wellicht maakte hij daardoor slecht contact.

Voorlopig voor een test op een andere kabel aangesloten en nu al een langere up time dan hij gisteren heeft gehad.

De kabel maar eens vervangen sowieso. Welke adviseren jullie?

Aan lengte heb ik 25 meter nodig.
Ja dat kan heel goed aan de kabel liggen, anders even testen met een andere korte kabel die je nog hebt liggen voor je een nieuwe lange koopt.

kabelsoort.....er kan er maar een de beste zijn:

 
Ja dat kan heel goed aan de kabel liggen, anders even testen met een andere korte kabel die je nog hebt liggen voor je een nieuwe lange koopt.

kabelsoort.....er kan er maar een de beste zijn:

Thanks voor de tip. Nog een tip met een stekkertje al erop? Wil mijn eigen errors graag uitsluiten.
 
Als er geen device verbonden is met het AP dan kan de controller ook niets zeggen over de kwaliteit.

In dit geval denk ik dat het AP niet altijd gebruikt wordt omdat apparaten de voorkeur geven aan een ander AP. Omdat jij ziet dat er geen registratie is, wilt dat niet zeggen dat het AP slecht functioneert.
 
Als er geen device verbonden is met het AP dan kan de controller ook niets zeggen over de kwaliteit.

In dit geval denk ik dat het AP niet altijd gebruikt wordt omdat apparaten de voorkeur geven aan een ander AP. Omdat jij ziet dat er geen registratie is, wilt dat niet zeggen dat het AP slecht functioneert.
Ah oke, verhelderend.

Heeft dat ook invloed op de up time? Die is namelijk heel kort elke keer.

Ik heb vandaag de kabel vervangen, daar kan het niet meer aan liggen.

Mijn Dream Router loopt nu als een zonnetje, geen internet uitval meer gehad gelukkig.
 
Nee, een korte uptime wil zeggen dat die regelmatig herstart. En dat is niet goed.
Ja precies.

Op Reddit las ik dat het een veel voorkomend probleem is bij de U6-LR. Heb hem vandaag een vast IP gegeven en dus een nieuwe kabel, en dat veranderd de zaak helaas niet.

Ik ga hem factory resetten en helemaal opnieuw instellen, kijken wat hij dan doet.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..