ik ben helemaal nergens mee bezig want ik snap er geen donder van.Je moet DNS server gewoon op AUTO laten staan.
Je bent nog steeds met allerlei interne netwerk (LAN) settings bezig terwijl jouw probleem aan de WAN zijde zit.
Zit er echt niemand in de buurt van Rdam dan?ik ben helemaal nergens mee bezig want ik snap er geen donder van.
Maar het ligt zo goed als zeker aan de wifi, niet aan het Ziggo modem.
Kan ik hier op het forum ook een oproep plaatsen voor een specialist?
Ik ga er sws niet zelf uitkomen.
Anders is mijn 'oplossing' weer over te stappen naar een dynamisch ip.
Maak anders even een apart topic in de rubriek aangeboden / gezocht, dan valt het wat meer op en hopelijk meldt zich iemand die je kan helpen.Ik weet niet hoe het gaat hier onder forum members, maar we hebben een restaurant. Dus je bent naast alles sowieso verzekerd van een goede maaltijd
Yes gedaanMaak anders even een apart topic in de rubriek aangeboden / gezocht, dan valt het wat meer op en hopelijk meldt zich iemand die je kan helpen.
Klopt.Ik ben ook geinsterseerd in je topic. Maar volgens mij ben ik na het lezen geen screenshot tegengekomen van je WAN settings.
Waar ik denk dat daar het probleem zit. Neem aan dat je de Ziggo modem als Bridge, in de WAN poort hebt gestopt van de UDR.
Is dit wat je zoekt? Hij staat overigens op autoIk ben ook geinsterseerd in je topic. Maar volgens mij ben ik na het lezen geen screenshot tegengekomen van je WAN settings.
Waar ik denk dat daar het probleem zit. Neem aan dat je de Ziggo modem als Bridge, in de WAN poort hebt gestopt van de UDR.
Oke, wel vreemd, want het is een specifiek zakelijk abbo met een statisch IP. Zover ik weet staat die gewoon in bridge. Heb al vaak met Ziggo gebeld en zover ik weet werd mij dit verzekerd.Aan je WAN IP te zien staat de modem in de routed mode, niet in bridge.
192.168.178.15 heb je gekregen van de NAT/DHCP van je Ubee (=Routed mode).
Anders had je daar je publieke Ziggo IP gezien.
Dit moet ik checken, ben morgenochtend op de zaak.Ethernet kabel loopt van je Ubee Port1 naar de UDR WAN poort. Is dat correct?
Wat zeg je hier? Ik ben mega noob.Wat je nu hebt lijkt sterk op dubbele NAT (zowel van Ubee en van UDR).
Ziggo -> 192.168.178.1/24 ->192.168.100.1/22
en als blijkt dat deze (zoals ik verwacht) wel in bridge staat, wat dan? Dan door naar optie twee?Aangeraden is even te dubbelchecken met Ziggo of deze daadwerkelijk in Bridge mode staat.
Ziggo modem in bridge is via een formulier of via de community.Ik weet niet hoe het zit bij Ziggo maar bij Telenet moet je ergens op de mijn Telenet site het Mac adres van de wan poort van je UDR plaatsen om die in bridge mode te krijgen. Best dat ook even nakijken?
Ik wil het je met alle plezier aanwijzen, dit is nl de verklaring van het probleem met de port forward naar je camera`s die niet werkt en zou daarmee opgelost moeten zijn. Voor de rest zou het geen bal mogen uitmaken en lost dus ook niks op, maar je mag het proberen, uiteraard geheel op eigen verantwoording. Ik zou het wel niet vanaf een telefoon instellen maar via een pc-browser.Oke update;
Ziggo zegt nu dat zodra ik mijn eigen IP invoer deze die van Ziggo gaat overrulen.
Dus ik heb nu het WAN IP, Gateway Adres en Subnet Mask.
Als iemand mij verteld hoe en waar ik het kan invoeren dan moet het hooelijk goed zijn.
zie mijn vorige bericht, doe nu aub niet vanaf een telefoon.Doe ik dat hier?
Ik wacht even een reply af van iemand die het weet. Dan hoop ik dat hierna alles gefixt is.