Internet uitval Ziggo

Je moet DNS server gewoon op AUTO laten staan.

Je bent nog steeds met allerlei interne netwerk (LAN) settings bezig terwijl jouw probleem aan de WAN zijde zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Je moet DNS server gewoon op AUTO laten staan.

Je bent nog steeds met allerlei interne netwerk (LAN) settings bezig terwijl jouw probleem aan de WAN zijde zit.
😂 ik ben helemaal nergens mee bezig want ik snap er geen donder van.

Maar het ligt zo goed als zeker aan de wifi, niet aan het Ziggo modem.

Kan ik hier op het forum ook een oproep plaatsen voor een specialist?

Ik ga er sws niet zelf uitkomen.

Anders is mijn 'oplossing' weer over te stappen naar een dynamisch ip.
 
Wat me vooral opvalt is dat de AP er continu uitklapt, om de 10 a 15 minuten ofzo...
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240129_134712.jpg
    Screenshot_20240129_134712.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 22
  • Screenshot_20240129_134838.jpg
    Screenshot_20240129_134838.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 19
😂 ik ben helemaal nergens mee bezig want ik snap er geen donder van.

Maar het ligt zo goed als zeker aan de wifi, niet aan het Ziggo modem.

Kan ik hier op het forum ook een oproep plaatsen voor een specialist?

Ik ga er sws niet zelf uitkomen.

Anders is mijn 'oplossing' weer over te stappen naar een dynamisch ip.
Zit er echt niemand in de buurt van Rdam dan?
Voor mij is dat 200km heen en weer.
 
Ik weet niet hoe het gaat hier onder forum members, maar we hebben een restaurant. Dus je bent naast alles sowieso verzekerd van een goede maaltijd 😉
Maak anders even een apart topic in de rubriek aangeboden / gezocht, dan valt het wat meer op en hopelijk meldt zich iemand die je kan helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Ik ben ook geinsterseerd in je topic. Maar volgens mij ben ik na het lezen geen screenshot tegengekomen van je WAN settings.
Waar ik denk dat daar het probleem zit. Neem aan dat je de Ziggo modem als Bridge, in de WAN poort hebt gestopt van de UDR.
 
Ik ben ook geinsterseerd in je topic. Maar volgens mij ben ik na het lezen geen screenshot tegengekomen van je WAN settings.
Waar ik denk dat daar het probleem zit. Neem aan dat je de Ziggo modem als Bridge, in de WAN poort hebt gestopt van de UDR.
Klopt.

Als je zegt waar ik een screenshot van moet maken en waar ik het vind, zet ik hem gelijk erin.
 
Ik ben ook geinsterseerd in je topic. Maar volgens mij ben ik na het lezen geen screenshot tegengekomen van je WAN settings.
Waar ik denk dat daar het probleem zit. Neem aan dat je de Ziggo modem als Bridge, in de WAN poort hebt gestopt van de UDR.
Is dit wat je zoekt? Hij staat overigens op auto
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240129_173329.jpg
    Screenshot_20240129_173329.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 36
  • Screenshot_20240129_173334.jpg
    Screenshot_20240129_173334.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 22
Klopt dat is inderdaad wat ik zocht.

Aan je WAN IP te zien staat de modem in de routed mode, niet in bridge.
192.168.178.15 heb je gekregen van de NAT/DHCP van je Ubee (=Routed mode).
Anders had je daar je publieke Ziggo IP gezien.

Ethernet kabel loopt van je Ubee Port1 naar de UDR WAN poort. Is dat correct?

Wat je nu hebt lijkt sterk op dubbele NAT (zowel van Ubee en van UDR).
Ziggo -> 192.168.178.1/24 ->192.168.100.1/22

Aangeraden is even te dubbelchecken met Ziggo of deze daadwerkelijk in Bridge mode staat.

Andere optie is de NAT functie niet te gebruiken op de UDR door de ethernet kabel in een willekeurige LAN poort te stoppen.
Dan moet je wel meer configureren.
- DHCP uitzetten van de Ubee
- DHCP scope op de UDR aanpassen naar 192.168.178.1/22 (192.168.176.1 t/m 192.168.179.254)
- Modem een vast IP adres geven in dezelfde range als de LAN IP van de modem (192.168.178.x)

Ik denk dat het eerste makkelijker is en zo door Ziggo aan te passen is.
 
Laatst bewerkt:
Aan je WAN IP te zien staat de modem in de routed mode, niet in bridge.
192.168.178.15 heb je gekregen van de NAT/DHCP van je Ubee (=Routed mode).
Anders had je daar je publieke Ziggo IP gezien.
Oke, wel vreemd, want het is een specifiek zakelijk abbo met een statisch IP. Zover ik weet staat die gewoon in bridge. Heb al vaak met Ziggo gebeld en zover ik weet werd mij dit verzekerd.
Ethernet kabel loopt van je Ubee Port1 naar de UDR WAN poort. Is dat correct?
Dit moet ik checken, ben morgenochtend op de zaak.
Wat je nu hebt lijkt sterk op dubbele NAT (zowel van Ubee en van UDR).
Ziggo -> 192.168.178.1/24 ->192.168.100.1/22
Wat zeg je hier? Ik ben mega noob.
Aangeraden is even te dubbelchecken met Ziggo of deze daadwerkelijk in Bridge mode staat.
en als blijkt dat deze (zoals ik verwacht) wel in bridge staat, wat dan? Dan door naar optie twee?
 
Ik weet niet hoe het zit bij Ziggo maar bij Telenet moet je ergens op de mijn Telenet site het Mac adres van de wan poort van je UDR plaatsen om die in bridge mode te krijgen. Best dat ook even nakijken?
 
Ik weet niet hoe het zit bij Ziggo maar bij Telenet moet je ergens op de mijn Telenet site het Mac adres van de wan poort van je UDR plaatsen om die in bridge mode te krijgen. Best dat ook even nakijken?
Ziggo modem in bridge is via een formulier of via de community.
Als je bi ziggo een mac adres moet doorgeven dan gebruik je een eigen cable router, meestal de fritz 6690.
 
Oke update;

Ziggo zegt nu dat zodra ik mijn eigen IP invoer deze die van Ziggo gaat overrulen.

Dus ik heb nu het WAN IP, Gateway Adres en Subnet Mask.

Als iemand mij verteld hoe en waar ik het kan invoeren dan moet het hooelijk goed zijn.
 
Oke update;

Ziggo zegt nu dat zodra ik mijn eigen IP invoer deze die van Ziggo gaat overrulen.

Dus ik heb nu het WAN IP, Gateway Adres en Subnet Mask.

Als iemand mij verteld hoe en waar ik het kan invoeren dan moet het hooelijk goed zijn.
Ik wil het je met alle plezier aanwijzen, dit is nl de verklaring van het probleem met de port forward naar je camera`s die niet werkt en zou daarmee opgelost moeten zijn. Voor de rest zou het geen bal mogen uitmaken en lost dus ook niks op, maar je mag het proberen, uiteraard geheel op eigen verantwoording. Ik zou het wel niet vanaf een telefoon instellen maar via een pc-browser.

settings -> internet -> Ziggo kiezen en dan IPv4 van DHCP naar Static zetten en gegevens invoeren -> Save

1706604044499.png
 
Doe ik dat hier?

Ik wacht even een reply af van iemand die het weet. Dan hoop ik dat hierna alles gefixt is.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240129_195709.jpg
    Screenshot_20240129_195709.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 11
Er is al geconstateerd dat de Ziggo modem niet in bridge mode staat. Dus je moet niet de WAN info aanpassen in de UDR want dan werkt je internet verbinding niet meer.

Mijn persoonlijke mening: Dit proberen op te lossen via dit forum met iemand die zelf geen enkele kennis van zaken heeft is gewoon onbegonnen werk. Zoek gewoon iemand die weet van de hoed en de rand en het voor je oplost, anders werk je jezelf alleen maar meer in de nesten.
 
@Hofstede zoals je hebt gezien had ik een oproep geplaatst, helaas nog geen reactie. De man van Ziggo zei dat het modem pas in bridge gaat op het moment dat de router de wan van Ziggo overruled. Ik heb nu ook mijn eigen wan in het overzicht, waar voorheen het public wan van ziggo was te zien.

@Eddie the Eagle ik heb dit nu ingevoerd. Ik heb wel nog internet gelukkig. Dus dat scheelt.

Benieuwd of dit de oplossing is.

De oproep naar hulp blijft actief.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..