Internet uitval Ziggo

de wifi klapt er volledig uit op dat moment.
als je dit zegt, wat ervaar je dan precies ? Staat dit voor jou gelijk met 'slechts' geen internet of heb je bijvoorbeeld ook (tijdelijk) geen verbinding meer met je access point, switch en UDR en andere apparaten binnen je netwerk ? Maw niks werkt meer (?)
 
Laatst bewerkt:
als je dit zegt, wat ervaar je dan precies ? Staat dit voor jou gelijk met geen internet of heb je bijvoorbeeld ook (tijdelijk) geen verbinding meer met je access point, switch en UDR en andere apparaten binnen je netwerk ? Maw niks werkt meer (?)
Modem is wel nog aan maar alle unifi apparatuur is niet bereikbaar via de app bijvoorbeeld. Beide wifi netwerken dan ook niet zichtbaar op bijvoorbeeld telefoon of ipad
Ik zou dat wel eens proberen, al is het maar om uit te sluiten dat het niet aan Sonos ligt die de boel plat gooit. Als je in de Sonos App kijkt onder:

Settings -> System -> About my system

dan zie je jouw 7 apparaten staan met bij elk een waarde achter WM. Bij jou staat daar momenteel WM:1 (even controleren). Zodra je 1 Sonos bekabeld (maar niet meer) en even een paar minuten wacht, dan zouden al die waardes WM:0 moeten zijn. Op dat moment loopt Sonos niet meer via je Wifi, klinkt raar maar Sonos maakt dan een eigen draadloos netwerk aan buiten je Wifi om. Probeer dat eens.
Ik heb dit nu zo aangesloten en de waardes zijn 0. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Modem is wel nog aan maar alle unifi apparatuur is niet bereikbaar via de app bijvoorbeeld. Beide wifi netwerken dan ook niet zichtbaar op bijvoorbeeld telefoon of ipad

Ok, dat geeft het vermoeden dat het niks met je Ziggo verbinding te maken heeft maar met je netwerk in huis dat als het ware gecrashed is.

Ik heb dit nu zo aangesloten en de waardes zijn 0. Ik houd jullie op de hoogte.

Mocht het nou toch weer gebeuren; kijk dan zeker even naar de lampjes op het Ubee modem en dan naar het blauwe lampje boven 'online'. Als dat gewoon constant blauw brand, dan is er niks aan de hand met je Ziggo lijn op dat moment.
 
Laatst bewerkt:
Geen resultaat helaas. Echt tien minuten erna klapt de wifi er weer uit.

Ziggo modem ziet er verder prima uit, alle lampjes groen, geen storingen.

Ik heb nu alleen de Dream Router in en uit getrokken. Benieuwd of daarna de wifi het weer doet of dat het hele feest van en op de stekker moet.

Edit: ik heb nu alleen de router van het stroom gehaald en er weer op, en binnen no time weer wifi. Het zit dus duidelijk tussen het modem en router, er zit een nieuwe kabel tussen...
 
Ziggo modem ziet er verder prima uit, alle lampjes groen, geen storingen.

Het gaat met name om dat ene lampje boven Online dat blauw moet zijn (tenzij je een ander modem hebt)

Ik heb nu alleen de Dream Router in en uit getrokken. Benieuwd of daarna de wifi het weer doet of dat het hele feest van en op de stekker moet.

Ik vermoed alleen de Dream Router, je doet verder niks met camera`s van Unifi toch ?
 
Het zit dus duidelijk tussen het modem en router
Ik denk eerder IN de router. De eerlijkheid gebied te zeggen dat er veel problemen zijn met crashende UDR`s (ik heb `m zelf als testbak). Ik zou deze nooit in een zakelijke omgeving geadviseerd hebben maar daar heb jij nu niet veel aan.

Ik zou in elk geval bij de security instellingen nog Suspicious Activity uitzetten (voor zover dat niet al zo is).
 
Het gaat met name om dat ene lampje boven Online dat blauw moet zijn (tenzij je een ander modem hebt)



Ik vermoed alleen de Dream Router, je doet verder niks met camera`s van Unifi toch ?
Alleen de Dream Router idd. Ik heb wel nog een camera systeem, maar dat is niet van Unifi. Werkt overigens ook (nog) niet.
 
Ik denk eerder IN de router. De eerlijkheid gebied te zeggen dat er veel problemen zijn met crashende UDR`s (ik heb `m zelf als testbak). Ik zou deze nooit in een zakelijke omgeving geadviseerd hebben maar daar heb jij nu niet veel aan.

Ik zou in elk geval bij de security instellingen nog Suspicious Activity uitzetten (voor zover dat niet al zo is).
Ik kan deze instelling in de app niet vinden?
 
En als het dan IN de router zit? Dit ding moet toch gewoon werken? Het is niet alsof het een goedkope keuze was...
 
Persoonlijk heb ik die UDR nooit wat gevonden. Ik zou mijn klanten ook nooit adviseren.
Maar daar heb jij verder nu niks aan.

Om te testen of de UDR de culprit is zou je er tijdelijk een andere router tussen moeten hangen. Althans dat zou ik doen.
NIet uit gaan van aannames.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
En als het dan IN de router zit? Dit ding moet toch gewoon werken? Het is niet alsof het een goedkope keuze was...
Je krijgt hier een objectieve maar vrijblijvende mening en advies, ik heb er verder geen belang bij. Wat je daar mee doet mag je uiteraard zelf weten. Zoals ik al aangaf, zijn er de nodige problemen met de UDR. De leverancier heeft daar (te) veel functies in gestopt bij een (te) zwakke CPU. Ik zou deze nooit in een professionele omgeving aanraden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Je krijgt hier een objectieve maar vrijblijvende mening en advies, ik heb er verder geen belang bij. Wat je daar mee doet mag je uiteraard zelf weten. Zoals ik al aangaf, zijn er de nodige problemen met de UDR. De leverancier heeft daar (te) veel functies in gestopt bij een (te) zwakke CPU. Ik zou deze nooit in een professionele omgeving aanraden.

Mee eens. De UDR hoort absoluut niet in een zakelijke omgeving zoals een horeca gelegenheid thuis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Mee eens. De UDR hoort absoluut niet in een zakelijke omgeving zoals een horeca gelegenheid thuis.
Ik dacht het netwerk te ontlasten door Sonos in SonosNet te laten werken en dan evt nog Suspicious Activity uitzetten. Maar de UDR blijft gewoon een zwakke schakel.
 
Ik zal het even checken maar hij staat op auto update, dan zou die er automatisch op gaan toch? Of moet ik dat zelf doen? En zo ja, hoe?
Als ik dit lees, dan is het eerste wat bij me op komt......ben je geadviseerd of heb je eea zelf geïmplementeerd ? Auto update wil je niet, een UDR eigenlijk ook niet. Begrijp me niet verkeerd maar in een zakelijke omgeving moet het gewoon altijd werken, je hebt andere prioriteiten dan je druk maken om je netwerk.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..