Kan niet meer inloggen op Ziggo Connectbox

Wat is het IP-adres van je iMac als je alleen een verbinding maakt via een netwerkkabel? Dus Deco’s even uitzetten/loskoppelen en Wifi op je iMac uitzetten.

Herstart je Ziggo CB en je iMac eerst even en kijk naar je netwerksettings. Deze moet een IP-adres 192.168.178.xxx hebben.
Gedaan, helaas, klopt allemaal, opnieuw proberen in te loggen, foutmelding, "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem". Probeer het nogmaals.
 
Probeer eens in te loggen via IP-adres 192.168.100.1? Deze is eigenlijk voor de "bridge mode" maar proberen kan geen kwaad.

edit: heb je deze vraag ook al eens op de Ziggo Community gesteld?


Ook dan maar even de Ziggo Helpdesk bellen, zeker ook omdat je hebt lopen morren aan de 2.4 en 5 Ghz instellingen.

Succes met het oplossen van je issue!
 

Bijlagen

  • 66f3deb3-647b-41fa-8ff8-6fffaa7c7a15.jpg
    66f3deb3-647b-41fa-8ff8-6fffaa7c7a15.jpg
    255,6 KB · Weergaven: 6
  • Leuk
Waarderingen: Ubi64
Bedankt, maar helaas ook geen succes!🤯
Ik adviseer je morgen even de helpdesk van Ziggo te bellen. Er kan natuurlijk - hard- en/of firmware - ook iets fout (kapot) zijn in je CB. De Ziggo techies kunnen ook even in je modem zelf kijken wat er mogelijk niet pluis is...

Nogmaals succes gewenst!
 
Er kan natuurlijk - hard- en/of firmware - ook iets fout (kapot) zijn in je CB. De Ziggo techies kunnen ook even in je modem zelf kijken wat er mogelijk niet pluis is...
Wat ik me nu wel afvraag, wanneer je nou voor een eigen router gaat b.v. Unfi en je laat de Connectbox in bridge-mode zetten, in hoeverre kun en mag je dan nog ondersteuning van Ziggo verwachten. Mij lijkt dat ze snel geneigd zijn om te zeggen zoek het maar lekker zelf uit?!
Heeft hier al iemand ervaring mee!
 
Zij gaan niet verder dan het modem dan.
Alles wat je er zelf aan het koekenbakt is jouw probleem.
Ze kunnen natuurlijk wel nog de status van je modem bekijken als er iets niet goed is.

En mij maakt het niet uit, want ik knutsel het meeste wel weer aan elkaar.

p.s. Morgen ga ik weer een Unifi-netwerk maken aan een Zigg0-modem
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Wat ik me nu wel afvraag, wanneer je nou voor een eigen router gaat b.v. Unfi en je laat de Connectbox in bridge-mode zetten, in hoeverre kun en mag je dan nog ondersteuning van Ziggo verwachten. Mij lijkt dat ze snel geneigd zijn om te zeggen zoek het maar lekker zelf uit?!
Heeft hier al iemand ervaring mee!
Nee hoor, de ondersteuning is nooit in huis, altijd tot aan huis. Maakt daarbij geen bal uit of deze in bridge mode staat of niet. Als het modem online is, dan is daarmee de kous af voor Ziggo. En terecht vind ik, ze kunnen nooit verantwoordelijk zijn voor je (W)LAN. @dbw heeft daar een tijdje geleden onderstaand artikel over geplaatst in het forum hier.

 
Wat ik me nu wel afvraag, wanneer je nou voor een eigen router gaat b.v. Unfi en je laat de Connectbox in bridge-mode zetten, in hoeverre kun en mag je dan nog ondersteuning van Ziggo verwachten. Mij lijkt dat ze snel geneigd zijn om te zeggen zoek het maar lekker zelf uit?!
Heeft hier al iemand ervaring mee!
Nogmaals, voordat verder gaat met de aanschaf van Unifi producten, laat eerst je probleem met je Ziggo CB oplossen. Op deze manier kom je niet verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ubi64
@Ubi64 heeft al deze TP Link DECO’s - Ziggo WiFi Boosters - in huis, toch?
Nou niet deze M4 maar wel TP link Deco M5 mesh en niet via Ziggo! Zoals gezegd het werkt wel maar je kunt praktisch niks instellen en inzien. Ik heb ook nog een Netgear Nighthawk R7000 liggen, maar ben ik destijds mee gestopt vanwege slechte FW updates en constant haperende wifi. Lag misschien ook wel aan het oude Ubee modem van Ziggo? Dus wanneer ik voor Unfi zou gaan zou ik wel graag zeker weten dat het ook allemaal gaat werken!
 
Nou niet deze M4 maar wel TP link Deco M5 mesh en niet via Ziggo! Zoals gezegd het werkt wel maar je kunt praktisch niks instellen en inzien. Ik heb ook nog een Netgear Nighthawk R7000 liggen, maar ben ik destijds mee gestopt vanwege slechte FW updates en constant haperende wifi. Lag misschien ook wel aan het oude Ubee modem van Ziggo? Dus wanneer ik voor Unfi zou gaan zou ik wel graag zeker weten dat het ook allemaal gaat werken!
Tuurlijk werkt het. Mss zie je wel teveel beren op de weg ;)
Overal waar ik Unifi heb gedaan, daar hoor ik nooit wat van.
Zelf ben ik een slecht voorbeeld want ik loop te veel te klooien er mee thuis.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..