Dat is idd de reden.Te veel klooien is alleen maar goed want zo leer je veel waardoor je het bij je klanten in 1 keer goed kunt doen
Dat is idd de reden.Te veel klooien is alleen maar goed want zo leer je veel waardoor je het bij je klanten in 1 keer goed kunt doen
Ik snap wat je bedoelt, maar eerst moet de basis goed werken en dat is en blijft je Ziggo CB. Natuurlijk zijn er verschillende helpdesk medewerkers, laten we hopen dat je de juiste treft.Nou niet deze M4 maar wel TP link Deco M5 mesh en niet via Ziggo! Zoals gezegd het werkt wel maar je kunt praktisch niks instellen en inzien. Ik heb ook nog een Netgear Nighthawk R7000 liggen, maar ben ik destijds mee gestopt vanwege slechte FW updates en constant haperende wifi. Lag misschien ook wel aan het oude Ubee modem van Ziggo? Dus wanneer ik voor Unfi zou gaan zou ik wel graag zeker weten dat het ook allemaal gaat werken!
Om @dbw aan te vullen: ik heb heel wat netwerk-hardware in huis gehad en uiteindelijk was het allemaal rotzooi. Ik wil UI niet de hemel in prijzen want er is zeker nog een en ander op aan te merken maar het is een zegen tov al die andere troep. Het gaat zeker werken.Dus wanneer ik voor Unfi zou gaan zou ik wel graag zeker weten dat het ook allemaal gaat werken!
Nou bij deze dan, gebeld, 2x keer doorverbonden, 10 minuten in de wacht, en nou komt ie je kunt hem al raden: "gelieve uw modem te resetten naar fabrieksinstellingen". Nop. Heb ondertussen wel iets gevonden, "you never walk alone": https://community.ziggo.nl/t5/Inter...n-Compal-Connectbox-niet-mogelijk/td-p/797721Je kan wel eens zo'n callcentre muts treffen ja.
Maar er zijn ook goede
Ik heb hier ook een Compal CB.....dat ding is als router/switch/wifi gewoon bagger; je blijft je kapot ergeren op deze manier. Ik ben `m pas gaan waarderen na al die functies er uit te (laten) slopen en er een simpele modem van te maken met een USG-3P er achter. Dat zou jij ook kunnen doen en dan je Deco in router mode zetten.Nou bij deze dan, gebeld, 2x keer doorverbonden, 10 minuten in de wacht, en nou komt ie je kunt hem al raden: "gelieve uw modem te resetten naar fabrieksinstellingen". Nop. Heb ondertussen wel iets gevonden, "you never walk alone": https://community.ziggo.nl/t5/Inter...n-Compal-Connectbox-niet-mogelijk/td-p/797721
Geef mij maar een Kodak cadeau
OK Eddie, jij hebt kennelijk de expertise in huis om dit te doen, maar wat moet je dan als gewone gebruiker in zo'n geval, je hebt toch weinig keuze, een andere provider?, dacht het niet, wat je hier laat liggen vindt je straks weer bij een andere weer nieuwe problemen! Ze moeten en zullen het toch op de een of andere manier moeten oplossen, hoop ik, denk ik. Zo kom ik in ieder geval niet verder, zeker wanneer ik wil overstappen naar Unifi.Ik heb hier ook een Compal CB.....dat ding is als router/switch/wifi gewoon bagger; je blijft je kapot ergeren op deze manier. Ik ben `m pas gaan waarderen na al die functies er uit te (laten) slopen en er een simpele modem van te maken met een USG-3P er achter.
Dit heeft niks te maken met expertise, providers & Unifi. Waar het om gaat is dat geen enkele provider gemotiveerd is in het oplossen van problemen en conflicten in je (W)LAN binnen je 4 muren. Daarom is hun terechte antwoord: modem resetten. In jouw geval moeten en zullen ze niks moeten oplossen, klinkt hard maar zo is het. Als je modem online is en er geen rook uit het apparaat komt, dan is de kous daarmee af voor de provider en dat is terecht. Ze kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor eigen apparatuur die je er achter hangt en die wellicht voor conflicten zorgt waardoor je niet meer bij hun modem kan. Dus.....meest voor hand liggend is om het apparaat zo dom mogelijk te maken en dat doe je met 1 telefoontje naar Ziggo met een Compal.OK Eddie, jij hebt kennelijk de expertise in huis om dit te doen, maar wat moet je dan als gewone gebruiker in zo'n geval, je hebt toch weinig keuze, een andere provider?, dacht het niet, wat je hier laat liggen vindt je straks weer bij een andere weer nieuwe problemen! Ze moeten en zullen het toch op de een of andere manier moeten oplossen, hoop ik, denk ik. Zo kom ik in ieder geval niet verder, zeker wanneer ik wil overstappen naar Unifi.
Er is een categorie 'Aankoopvragen'. Ik zou het daar zetten.Nu ik het er toch weer over heb, waar (categorie of thread) kan ik het beste iets posten wat ik qua budget zou kunnen/willen aanschaffen, zelf in gedachte had, hoe te beginnen, en hierbij graag jullie mening en advies zou willen horen?
Maar het inloggen heeft in het begin allemaal gewerkt met Deco M5 (AP) in combinatie met Ziggo Connectbox (router/modem/wifi), nu niet meer! https://community.ziggo.nl/t5/Inter...n-Compal-Connectbox-niet-mogelijk/td-p/797721Ze kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor eigen apparatuur die je er achter hangt en die wellicht voor conflicten zorgt waardoor je niet meer bij hun modem kan.
Lijkt mij niet zo handig om hem in deze situatie door Ziggo ook nog in bridge-modus te laten zetten omdat momenteel alles wel "normaal" werkt! en ik geen fatsoenlijk router heb om dan ook werkelijk hiermee aan de slag te gaan om zodoende een nieuw netwerk op te zetten.Dus.....meest voor hand liggend is om het apparaat zo dom mogelijk te maken en dat doe je met 1 telefoontje naar Ziggo met een Compal.
Op zich is dat een klein kunstje, ik hoef alleen maar in de Deco app de router modus te kiezen. maar weet natuurlijk niet in huidige situatie wat het voor gevolgen heeft. Misschien beter even wachten tot na het weekend.En vwb expertise....het is je gelukt om de Deco in AP mode te zetten; dan zou je `m toch ook weer in Router mode moeten krijgen zeker ?
Het zijn allemaal iMac gebruikers die dat issue hebben, lees ik in dat Ziggo topic. Lijkt me stug dat die allemaal een kapotte Compal hebben.Gisteren ook nog aan een (ander) Ziggo-modem gewerkt. Wifi uitgezet en inloggen ook hier geen probleem.
Denk toch dat ze jouw modem maar moeten omruilen.
Ok, zo ver lees ik niet. Dan een Win10 ding gebruiken en testen.Het zijn allemaal iMac gebruikers die dat issue hebben, lees ik in dat Ziggo topic. Lijkt me stug dat die allemaal een kapotte Compal hebben.
precies !Ok, zo ver lees ik niet. Dan een Win10 ding gebruiken en testen.
Heb je de aanwijzingen van @dbw / @Eddie the Eagle / @puppie nog gelezen?Wanneer ik de Connectbox straks bij aanschaf eigen router in "bridge-mode laat zetten door iemand van Ziggo waaraan kun je dat dan zien of hij dat ook werkelijk gedaan heeft nu je zelf niet meer kan doen? Bij het oude Ubee modem kon je dat nog zelf doen!