Kan niet meer inloggen op Ziggo Connectbox

Nou niet deze M4 maar wel TP link Deco M5 mesh en niet via Ziggo! Zoals gezegd het werkt wel maar je kunt praktisch niks instellen en inzien. Ik heb ook nog een Netgear Nighthawk R7000 liggen, maar ben ik destijds mee gestopt vanwege slechte FW updates en constant haperende wifi. Lag misschien ook wel aan het oude Ubee modem van Ziggo? Dus wanneer ik voor Unfi zou gaan zou ik wel graag zeker weten dat het ook allemaal gaat werken!
Ik snap wat je bedoelt, maar eerst moet de basis goed werken en dat is en blijft je Ziggo CB. Natuurlijk zijn er verschillende helpdesk medewerkers, laten we hopen dat je de juiste treft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ubi64
Als je ze belt dan moet je gelijk heel technisch gaan lullen want dan verbinden ze je gelijk door met iemand die er verstand van heeft. De medewerkers op de eerste lijn hebben er de ballen verstand van en lopen gewoon een standaard draaiboek door en als ze in de gaten hebben dat je er verstand van hebt verbinden ze je gelijk door.
 
Dus wanneer ik voor Unfi zou gaan zou ik wel graag zeker weten dat het ook allemaal gaat werken!
Om @dbw aan te vullen: ik heb heel wat netwerk-hardware in huis gehad en uiteindelijk was het allemaal rotzooi. Ik wil UI niet de hemel in prijzen want er is zeker nog een en ander op aan te merken maar het is een zegen tov al die andere troep. Het gaat zeker werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck, LTAX04 en dbw
Nou bij deze dan, gebeld, 2x keer doorverbonden, 10 minuten in de wacht, en nou komt ie je kunt hem al raden: "gelieve uw modem te resetten naar fabrieksinstellingen". :LOL:Nop. Heb ondertussen wel iets gevonden, "you never walk alone": https://community.ziggo.nl/t5/Inter...n-Compal-Connectbox-niet-mogelijk/td-p/797721
Geef mij maar een Kodak cadeau😫
Ik heb hier ook een Compal CB.....dat ding is als router/switch/wifi gewoon bagger; je blijft je kapot ergeren op deze manier. Ik ben `m pas gaan waarderen na al die functies er uit te (laten) slopen en er een simpele modem van te maken met een USG-3P er achter. Dat zou jij ook kunnen doen en dan je Deco in router mode zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier ook een Compal CB.....dat ding is als router/switch/wifi gewoon bagger; je blijft je kapot ergeren op deze manier. Ik ben `m pas gaan waarderen na al die functies er uit te (laten) slopen en er een simpele modem van te maken met een USG-3P er achter.
OK Eddie, jij hebt kennelijk de expertise in huis om dit te doen, maar wat moet je dan als gewone gebruiker in zo'n geval, je hebt toch weinig keuze, een andere provider?, dacht het niet, wat je hier laat liggen:poop: vindt je straks weer bij een andere weer nieuwe problemen! Ze moeten en zullen het toch op de een of andere manier moeten oplossen, hoop ik, denk ik. Zo kom ik in ieder geval niet verder, zeker wanneer ik wil overstappen naar Unifi.

Nu ik het er toch weer over heb, waar (categorie of thread) kan ik het beste iets posten wat ik qua budget zou kunnen/willen aanschaffen, zelf in gedachte had, hoe te beginnen, en hierbij graag jullie mening en advies zou willen horen?
Wat Ziggo betreft, ga volgende week overdag maar weer eens bellen wanneer de echte experts aanwezig zijn!
 
OK Eddie, jij hebt kennelijk de expertise in huis om dit te doen, maar wat moet je dan als gewone gebruiker in zo'n geval, je hebt toch weinig keuze, een andere provider?, dacht het niet, wat je hier laat liggen:poop: vindt je straks weer bij een andere weer nieuwe problemen! Ze moeten en zullen het toch op de een of andere manier moeten oplossen, hoop ik, denk ik. Zo kom ik in ieder geval niet verder, zeker wanneer ik wil overstappen naar Unifi.
Dit heeft niks te maken met expertise, providers & Unifi. Waar het om gaat is dat geen enkele provider gemotiveerd is in het oplossen van problemen en conflicten in je (W)LAN binnen je 4 muren. Daarom is hun terechte antwoord: modem resetten. In jouw geval moeten en zullen ze niks moeten oplossen, klinkt hard maar zo is het. Als je modem online is en er geen rook uit het apparaat komt, dan is de kous daarmee af voor de provider en dat is terecht. Ze kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor eigen apparatuur die je er achter hangt en die wellicht voor conflicten zorgt waardoor je niet meer bij hun modem kan. Dus.....meest voor hand liggend is om het apparaat zo dom mogelijk te maken en dat doe je met 1 telefoontje naar Ziggo met een Compal.

En vwb expertise....het is je gelukt om de Deco in AP mode te zetten; dan zou je `m toch ook weer in Router mode moeten krijgen zeker ? ;) .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Nu ik het er toch weer over heb, waar (categorie of thread) kan ik het beste iets posten wat ik qua budget zou kunnen/willen aanschaffen, zelf in gedachte had, hoe te beginnen, en hierbij graag jullie mening en advies zou willen horen?
Er is een categorie 'Aankoopvragen'. Ik zou het daar zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ubi64
Ze kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor eigen apparatuur die je er achter hangt en die wellicht voor conflicten zorgt waardoor je niet meer bij hun modem kan.
Maar het inloggen heeft in het begin allemaal gewerkt met Deco M5 (AP) in combinatie met Ziggo Connectbox (router/modem/wifi), nu niet meer! https://community.ziggo.nl/t5/Inter...n-Compal-Connectbox-niet-mogelijk/td-p/797721
Als ik nou de enige was met dit probleem zou ik zeggen ja!
Dus.....meest voor hand liggend is om het apparaat zo dom mogelijk te maken en dat doe je met 1 telefoontje naar Ziggo met een Compal.
Lijkt mij niet zo handig om hem in deze situatie door Ziggo ook nog in bridge-modus te laten zetten omdat momenteel alles wel "normaal" werkt! en ik geen fatsoenlijk router heb om dan ook werkelijk hiermee aan de slag te gaan om zodoende een nieuw netwerk op te zetten.
En vwb expertise....het is je gelukt om de Deco in AP mode te zetten; dan zou je `m toch ook weer in Router mode moeten krijgen zeker ?
Op zich is dat een klein kunstje, ik hoef alleen maar in de Deco app de router modus te kiezen. maar weet natuurlijk niet in huidige situatie wat het voor gevolgen heeft. Misschien beter even wachten tot na het weekend.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ook nog aan een (ander) Ziggo-modem gewerkt. Wifi uitgezet en inloggen ook hier geen probleem.
Denk toch dat ze jouw modem maar moeten omruilen.


p.s. de klant was weer helemaal blij met z'n Unifi Wifi.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Gisteren ook nog aan een (ander) Ziggo-modem gewerkt. Wifi uitgezet en inloggen ook hier geen probleem.
Denk toch dat ze jouw modem maar moeten omruilen.
Het zijn allemaal iMac gebruikers die dat issue hebben, lees ik in dat Ziggo topic. Lijkt me stug dat die allemaal een kapotte Compal hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en PcRene
maak je cache eens leeg van je browser.
Neem een andere browser om te proberen.
doe eens 192.168.100.1 in je adres balk van de browser.
Neem desnoods eens een prive pagina van je browser en probeer het daar eens mee.
Ik ben macbook gebruiker en fiets zo naar binnen in mijn connectbox van ziggo.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en PcRene
Wanneer ik de Connectbox straks bij aanschaf eigen router in "bridge-mode laat zetten door iemand van Ziggo waaraan kun je dat dan zien of hij dat ook werkelijk gedaan heeft nu je zelf niet meer kan doen? Bij het oude Ubee modem kon je dat nog zelf doen!
 
Wanneer ik de Connectbox straks bij aanschaf eigen router in "bridge-mode laat zetten door iemand van Ziggo waaraan kun je dat dan zien of hij dat ook werkelijk gedaan heeft nu je zelf niet meer kan doen? Bij het oude Ubee modem kon je dat nog zelf doen!
Heb je de aanwijzingen van @dbw / @Eddie the Eagle / @puppie nog gelezen?

Ik snap niet helemaal meer in welke richting dit draadje gaat... ;)
 
Heb je de aanwijzingen van @dbw / @eddie / @puppie nog gelezen?

Ik snap niet helemaal meer in welke richting dit draadje gaat... ;)
Jazeker, en allemaal uitgeprobeerd, maar helaas het werkt allemaal niet! Waar dat draadje naar toe gaat weet ik ook niet, ik had gewoon nog even deze vraag omtrent!
 
Aha, nu dan maar wachten wanneer je CB in bridge mode gezet kan worden zodra je een eigen router - UniFi - hebt aangeschaft.

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ubi64
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..