Latency, DHCP en TCP issues

Peet3kabo

UniFier
15 jan 2020
137
77
28
Afgelopen dagen heb ik diverse problemen met wifi in mijn netwerk.
Veel meldingen van wifi latency, verkrijgen IP via DHCP en TCP latency.
Nu had ik al gezocht hier op forum (niet veel meldingen) en op unifi zelf. Bij de tweede zijn wel veel meldingen over dit probleem maar niet echt wat de specifieke oorzaak lijkt te zijn. Daar wordt gesproken over de laatste controller of uck software/update.
Ik draai nu:
Cloudkey firmware:
UCKP.apq8053.v1.1.13.818cc5f.200430.0949
Cloudkey controller:
6.0.23-14253-1
Naast bovenstaande problemen had ik veel wifi problemen met mijn mobiel, regelmatig slecht wifi ontvangst (60%) terwijl een tablet ernaast gewoon goed ontvangst (100%) had op hetzelfde AP.
Nu las ik dat het een IP conflict kon zijn en zag ik in pihole dat ineens de telefoon een ander IP had dan voorheen. Daarna die eerst eens op het oude IP (vast) gezet, hier werd het iets beter van maar nog niet goed.
Daarna heb ik besloten om de firmware van de pro en lite AP terug te zetten naar de vorige versie. Deze waren na de controller firmware upgrade ook geüpgraded.
Nu na een aantal uren lijkt het beter te gaan met de problemen, mijn telefoon geeft op dit moment iig minder wifi connectiviteits problemen.
Ik hou jullie ff op de hoogte iig, misschien dat een ander er ook wat aan heeft.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200929-101605.jpg
    Screenshot_20200929-101605.jpg
    367,3 KB · Weergaven: 47
  • Screenshot_20200929-101559.jpg
    Screenshot_20200929-101559.jpg
    404,6 KB · Weergaven: 58
High TCP Latency heb ik ook veel op de UDMPro.
Gebeurd ook alleen bij WIFI apparaten.
En dat kan te maken hebben met energiebeheer door het apparaat.
Wifi verbindingen worden bij niet gebruik verbroken.

Ervaar er hier geen last van en hoor ook niemand klagen in huis.
 
High TCP Latency heb ik ook veel op de UDMPro.
Gebeurd ook alleen bij WIFI apparaten.
En dat kan te maken hebben met energiebeheer door het apparaat.
Wifi verbindingen worden bij niet gebruik verbroken.

Ervaar er hier geen last van en hoor ook niemand klagen in huis.

Energiebeheer was ik idd ook al als oorzaak tegengekomen. Tot nu nog geen problemen met mijn mobiel ervaren
 
Voor nu is het nog niet geheel opgelost maar heb geen verbindingsproblemen meer net mijn mobiel.
Het aantal andere meldingen wordt wel minder, misschien een samenloop geweest van 2 problemen?
Heb geen idee verder maar laat de firmware van de ap's eerst wel ff zo
 
Naast nog redelijk wat meldingen van wifi latency, verkrijgen IP via DHCP en TCP latency. Lijken de verdere problemen met wifi opgelost. Toch iets in de firmware niet helemaal goed zeker dan.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200930-090934.jpg
    Screenshot_20200930-090934.jpg
    354 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Hier het zelfde als bij jou. Af en toe ook DHCP en Wifi meldingen.
Volgens mij ligt het ook aan sw 6.0.x. Bij 5.x had ik ze ook, maar minder.
Maar het werkt en niemand klaagt.

Ja precies, dat is wat ik ook kan vinden.
De meldingen maakt mij ook niet zo heel veel uit maar daarnaast had ik dus verbindingsproblemen en daar was ik wel snel zat van. Maar die zijn dus nu zo het lijkt opgelost
 
Ik heb ook sinds de upgrade naar V6 van de controller SW erg veel meldingen over high tcp latency en wifi retries, waar er daarvoor soms een maar meestal geen meldingen waren nu erg veel.
Ik merk er verder niks van en niemand trouwens die verbonden is...
 
Zelfde probleem hier, of beter gezegd, zelfde meldingen.
weet iemand of deze meldingen zijn te onder drukken? Immers deze berichten op mijn ‘Dashboard ‘ zijn vervelend , terwijl het kennelijk ‘normaal ‘ gedrag is. Ik begrijp tenminste dat de wifi-gebruikers er niks van meekrijgen.
 
Omdat er de laatste weken nogal dit soort meldingen in diverse topics naar boven kwamen wil ik het toch even aanhalen.
Normaal had ik met mijn usg3p de google dns 8.8.8.8 en 8.8..4.4 ingesteld sinds vorig jaar april al, want toen waren er soortgelijke problemen als men clouflare 1.1.1.1 en 1.0.0.1 ingesteld had.
Gisteravond eventjes weer getest, en vanaf vanochtend 11 tot net zo rond 23 uur. Resultaat is meer afwijkingen, veel hogere latency en een matige isp belasting.
Screenshot_2021-01-08 UniFi-CloudKey-Gen2-Plus - UniFi Network(1).png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..