Soms moet even de unifi herstart worden

Op dit moment is het lastig te zeggen want eigenlijk moet je alle informatie bekijken op het moment dat het internet wegvalt want dan kun je zien of het komt omdat het geheugen volloop of dat de CPU constant 100% is.

Maar je antwoord met ja op de vraag van @Hofstede maar je vertelt er niet bij of toen je internet weer werkte als je alleen de stroom van de fritzbox er afgooit en niet de stroom van de UDM Pro.
Als ik de fritzbox ook van stroom af haal, dan heb ik weer internet
 
Oke als je alleen de fritzbox van het stroom hoeft te halen om weer internet te krijgen dan ligt het probleem niet bij je UDM Pro en zou je verder moeten zoeken in de fritzbox.
 
Oke als je alleen de fritzbox van het stroom hoeft te halen om weer internet te krijgen dan ligt het probleem niet bij je UDM Pro en zou je verder moeten zoeken in de fritzbox.
Maar daarvoor waren er geen storingen toen er geen unifi apparatuur aanwezig was
 
Was het niet unifi die ook een speciaal stopcontact verkoopt die je kunt koppelen aan je systeem waardoor udmp als die door heeft dat er geen internet verbinding is de modem een reboot kan geven door stroom er even af te halen?
 
Was het niet unifi die ook een speciaal stopcontact verkoopt die je kunt koppelen aan je systeem waardoor udmp als die door heeft dat er geen internet verbinding is de modem een reboot kan geven door stroom er even af te halen?
Idd maar je moet eerst het probleem zoeken en oplossen want er is iets aan de hand waardoor het internet wegvalt en met die stopcontact los je de oorzaak niet op.
 
Die Fritzbox heeft toch meerdere poorten?

Op het moment dat internet down gaat kun je ook even een PC aan de Fritzbox hangen om te kijken of internet via de Fritzbox nog wel werkt om het probleem te lokaliseren.
Ook zou je kunnen proberen op het moment dat het niet werkt alleen even de netwerkverbinding tussen de UDM en de Fritzbox te resetten (even loskoppelen en weer aansluiten).

Als je niet echt gaat testen / onderzoeken los je het probleem niet op. Als je, zoals je aangeeft apparatuur plaats bij klanten, zul je dit soort basistechnieken om fouten op te lossen toch moeten beheersen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61, dbw en LTAX04
Die Fritzbox heeft toch meerdere poorten?

Op het moment dat internet down gaat kun je ook even een PC aan de Fritzbox hangen om te kijken of internet via de Fritzbox nog wel werkt om het probleem te lokaliseren.
Ook zou je kunnen proberen op het moment dat het niet werkt alleen even de netwerkverbinding tussen de UDM en de Fritzbox te resetten (even loskoppelen en weer aansluiten).

Als je niet echt gaat testen / onderzoeken los je het probleem niet op. Als je, zoals je aangeeft apparatuur plaats bij klanten, zul je dit soort basistechnieken om fouten op te lossen toch moeten beheersen.
Ik ga deze week weer terug naar de klant om te onderzoeken… maar ik zou wel willen weten waar ik die stopcontact kan kopen?
 
Die Smart Power plug is alleen beschikbaar voor de Amerikaanse markt. Er is geen Europese versie van.
 
Maar je moet eerst het probleem oplossen want dit is een lap middel voor jou probleem.


Hier wat meer info hoe het werkt en wat het doet.

 
Maar waar kan ik die kopen?
Ik dacht dat mijn antwoord al duidelijk was. :)

Dat apparaat is alleen beschikbaar voor de Amerikaanse markt en dus ook alleen daar te koop. Dan moet je hem dus kopen bij een Amerikaanse webshop en dan importeren o.i.d. Maar hij is niet geschikt/toegestaan voor de Europese markt.
 
Ik neem aan dat je gasten niet 24 uur aanwezig zijn en in dat geval kun je de DHCP Lease Time verkorten naar bijvoorbeeld 8 uur (28800 seconden) dan word het ip adres naar 8 uur weer vrijgegeven voor een andere client of je kunt je DHCP Range aanpassen zodat je meer IP adressen krijgt.
Werkt dat ook met vouchers voor meerdere dagen ? Ik heb de genoemde oplossing met dhcp tijd verkorten al vaker gezien, maar daar durf ik zo niet aan. Of op basis waarvan herkend de guestportal zijn bestaande gasten ? Aan het macadres of aan het ipnummer aangezien de vouchers die ik uitgeef maar een keer gebruikt kunnen worden...
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..