Ik heb sinds 18 oktober een nieuwe provider, van Caiway naar Delta, en dus ook een nieuw modem/router. Ik ging van een Genexis Live!Titanium-22 modem naar een Genexis 7840 modem/router. En daar ging het fout. Geen internet.
De opstelling is als volgt:
1. Genexis 7840 modem/router
2. USG 3P router
3. Switch US-8-60W (2x)
4. UAC-AC-Pro acces point (2x)
Zowel mijn USG als de Genexis 7840 gaven in dezelfde range ip-adressen uit. Namelijk 192.168.1.xxx. Ik heb de Genexis aangepast naar de range 192.168.10.xxx. Daarna nog steeds geen internet en ondertussen een dag verder. Uiteindelijk alles een half uur uit gezet en weer aangesloten. Nu werkt het internet naar behoren.
Het enige wat veranderd is is de Genexis modem naar een nieuwe modem/router. Toch kan ik mijn USG niet meer benaderen in mijn Unifi Controller (versie 6.1.71). Hij staat wel in de lijst met een rood bolletje er voor. De overige 4 apparaten zijn gewoon zichtbaar met een groen bolletje.
Mijn USG is benaderbaar via 192.168.1.1 (is ook onveranderd) en zie twee meldingen staan.
1. Congratulations! The Gateway is connected to the internet.
2. Please install the UniFi Controller to manage your gateway.
De controller draait al een aantal jaar. Waarom is de USG niet te benaderen?
De opstelling is als volgt:
1. Genexis 7840 modem/router
2. USG 3P router
3. Switch US-8-60W (2x)
4. UAC-AC-Pro acces point (2x)
Zowel mijn USG als de Genexis 7840 gaven in dezelfde range ip-adressen uit. Namelijk 192.168.1.xxx. Ik heb de Genexis aangepast naar de range 192.168.10.xxx. Daarna nog steeds geen internet en ondertussen een dag verder. Uiteindelijk alles een half uur uit gezet en weer aangesloten. Nu werkt het internet naar behoren.
Het enige wat veranderd is is de Genexis modem naar een nieuwe modem/router. Toch kan ik mijn USG niet meer benaderen in mijn Unifi Controller (versie 6.1.71). Hij staat wel in de lijst met een rood bolletje er voor. De overige 4 apparaten zijn gewoon zichtbaar met een groen bolletje.
Mijn USG is benaderbaar via 192.168.1.1 (is ook onveranderd) en zie twee meldingen staan.
1. Congratulations! The Gateway is connected to the internet.
2. Please install the UniFi Controller to manage your gateway.
De controller draait al een aantal jaar. Waarom is de USG niet te benaderen?