Hello all!
Sinds begin dit jaar de gelukkige owner van een UDM, als ook achterliggende managed switches en AP's. Deze heeft tot heden naar behoren gewerkt.
Enkele weken geleden een upgrade van Ziggo gehad, en belangrijk(er) denk ik, een nieuw modem. Die gelijk in bridge laten zetten.
Echter bemerk ik nu sinds een week ongeveer veel problemen tijdens teams meetings. Real time audio en video is natuurlijk erg gevoelig voor netwerk issues.
Van de week heb de de UDM volledig factory reset en handmatig de netwerk(en) teruggebouwd. Een paar WIFI netwerken, en een site-to-site VPN naar Azure (private netwerk en dus specifieke subnets)
De problemen blijven echter bestaan, maar volgens de UDM is alles prima in orde....
Op de probleem momenten zie ik in de Teams statistics veel packet loss - wat de problemen wel verklaart
Nu weet ik alleen niet waar die packet loss vandaan komt. Ziggo geeft aan dat ze niets geks zien. En ik zie niks geks / geen alarms op de UDM...
Mijn vragen zijn nu:
1. Zijn er bekende oorzaken of issues voor haperende audio/video in een UDM opstelling? Waar zou ik naar kunnen kijken?
2. Op welke manier kan ik de internet interface van de UDM monitoren, hoe kan ik zien waar packter loss etc. vandaan komt (zonder betaalde externe tooling)?
Sinds begin dit jaar de gelukkige owner van een UDM, als ook achterliggende managed switches en AP's. Deze heeft tot heden naar behoren gewerkt.
Enkele weken geleden een upgrade van Ziggo gehad, en belangrijk(er) denk ik, een nieuw modem. Die gelijk in bridge laten zetten.
Echter bemerk ik nu sinds een week ongeveer veel problemen tijdens teams meetings. Real time audio en video is natuurlijk erg gevoelig voor netwerk issues.
Van de week heb de de UDM volledig factory reset en handmatig de netwerk(en) teruggebouwd. Een paar WIFI netwerken, en een site-to-site VPN naar Azure (private netwerk en dus specifieke subnets)
De problemen blijven echter bestaan, maar volgens de UDM is alles prima in orde....
Op de probleem momenten zie ik in de Teams statistics veel packet loss - wat de problemen wel verklaart
Nu weet ik alleen niet waar die packet loss vandaan komt. Ziggo geeft aan dat ze niets geks zien. En ik zie niks geks / geen alarms op de UDM...
Mijn vragen zijn nu:
1. Zijn er bekende oorzaken of issues voor haperende audio/video in een UDM opstelling? Waar zou ik naar kunnen kijken?
2. Op welke manier kan ik de internet interface van de UDM monitoren, hoe kan ik zien waar packter loss etc. vandaan komt (zonder betaalde externe tooling)?